Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MZS467 | ||||||||
Ders İsmi: | Armoni III | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders dikey ve yatay çok seslendirme ve eser çözümleme konularını ele alır. Müziksel işitme, okuma ve yazma konuları ile birlikte yürütülürken bireylerin yaratıcılık özelliğinin gelişmesi amaçlanır. Bu amaç ile birlikte öğrenciler çok seslendirmeyi ve eser çözümlemeyi öğrenir. |
Dersin İçeriği: | Dominant 7'li ve suni 7'li akorlar ve bağlantıları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dominant 7'li akorların tanıtımı. Belirlenen tonlarda dominant 7'li akor kurulumları | Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun |
2) | Dominant 7'li akorlarda bağlantı kuralları Dominant 7'li akorların 1.çevriminin tanıtılması | Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun |
3) | Dominant 7'li akorlarda bağlantı kuralları 7'li akorların 2.çevriminin tanıtılması | Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun |
4) | Akor bağlantılarında istisnalar Dominant 7'li akorların 3.çevriminin tanıtılması | Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun |
5) | Öğrenilen Dominant 7'li akorların genel tekrarı | Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun |
6) | 7'li akorların bağlantısının anlatılması ve kuralların tanıtılması. iki dominant akorun birbirine bağlanması, V7-VI bağlantısı. 7'li akorların 6'lı akorlara bağlanması. | Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun |
7) | 7'li akor bağlantıları hakkında genel tekrar. | Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun |
8) | Ara Sınav | |
9) | 7'li akorların şifrelenmesi ve bu bağlamda çalışmalar. | Théodore DUBOIS |
10) | 5'li 6'lı 4'lü 6'lı ve dominant 7'li akorların kullanıldığı bas çözümlemeleri | Théodore DUBOIS |
11) | 7'li akorlarda esas sesinin atılması, 5'linin atılması ve istisnai durumlar. | Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun |
12) | 7'li akorlarda bas partisi realizasyonu - 1 Minör 7'li akoru | Théodore DUBOIS |
13) | 7'li akorlarda bas partisi realizasyonu - 2 Major 7'li akoru | Théodore DUBOIS |
14) | 7'li akorlarda şan realizasyonu - 1 | Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun |
15) | 7'li akorlarda şan realizasyonu- 1 | Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun |
Diğer Kaynaklar: | Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | 5 |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |