Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dominant 7'li akorların tanıtımı.
Belirlenen tonlarda dominant 7'li akor kurulumları |
Théodore DUBOIS
Nurhan CANGAL
Ahmet Adnan Saygun |
2) |
Dominant 7'li akorlarda bağlantı kuralları
Dominant 7'li akorların 1.çevriminin tanıtılması |
Théodore DUBOIS
Nurhan CANGAL
Ahmet Adnan Saygun |
3) |
Dominant 7'li akorlarda bağlantı kuralları
7'li akorların 2.çevriminin tanıtılması |
Théodore DUBOIS
Nurhan CANGAL
Ahmet Adnan Saygun |
4) |
Akor bağlantılarında istisnalar
Dominant 7'li akorların 3.çevriminin tanıtılması |
Théodore DUBOIS
Nurhan CANGAL
Ahmet Adnan Saygun |
5) |
Öğrenilen Dominant 7'li akorların genel tekrarı |
Théodore DUBOIS
Nurhan CANGAL
Ahmet Adnan Saygun |
6) |
7'li akorların bağlantısının anlatılması ve kuralların tanıtılması. iki dominant akorun birbirine bağlanması, V7-VI bağlantısı. 7'li akorların 6'lı akorlara bağlanması. |
Théodore DUBOIS
Nurhan CANGAL
Ahmet Adnan Saygun |
7) |
7'li akor bağlantıları hakkında genel tekrar. |
Théodore DUBOIS
Nurhan CANGAL
Ahmet Adnan Saygun |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
7'li akorların şifrelenmesi ve bu bağlamda çalışmalar. |
Théodore DUBOIS |
10) |
5'li 6'lı 4'lü 6'lı ve dominant 7'li akorların kullanıldığı bas çözümlemeleri |
Théodore DUBOIS |
11) |
7'li akorlarda esas sesinin atılması, 5'linin atılması ve istisnai durumlar. |
Théodore DUBOIS
Nurhan CANGAL
Ahmet Adnan Saygun |
12) |
7'li akorlarda bas partisi realizasyonu - 1
Minör 7'li akoru |
Théodore DUBOIS |
13) |
7'li akorlarda bas partisi realizasyonu - 2
Major 7'li akoru |
Théodore DUBOIS |
14) |
7'li akorlarda şan realizasyonu - 1 |
Théodore DUBOIS
Nurhan CANGAL
Ahmet Adnan Saygun |
15) |
7'li akorlarda şan realizasyonu- 1 |
Théodore DUBOIS
Nurhan CANGAL
Ahmet Adnan Saygun |
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi |
5 |
2) |
Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. |
|
3) |
Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması |
|
4) |
Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. |
|
5) |
Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. |
|
6) |
Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. |
|
7) |
Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
8) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
9) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
10) |
Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
|