Sinema Televizyon YL (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SİN542 | ||||||||
Ders İsmi: | Kültürel Çalışmalar ve Sinema II | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BAHAR KILIÇ ADİLÇE | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi BAHAR KILIÇ ADİLÇE |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, kültürel çalışmaların gelişiminin iletişim çalışmaları alanında bir yaklaşım olarak katkılarını değerlendirmek üzere tasarlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Sanayi devrimiyle birlikte değişen ve tarihsel süreç içinde yeniden tanımlanan kültür, popüler kültür, kitle kültürü, yüksek kültür, aşağı kültür, alt kültür, ideoloji, hegemonya gibi kavramları; kültürelcilik, yapısalcılık, post-yapısalcılık, post-modernizm, yapısöküm, postkolonyalizm, çok-kültürlülük gibi düşünsel akımları ve analitik yöntemleri; Frankfurt Ekolü, İngiliz Kültürel Çalışmaları, Feminist Kültür Analizleri gibi temel eleştirel kuramsal yaklaşımları ele alır. Kültürel Çalışmalar penceresinden televizyon, sinema, radyo, reklam, gazete, dergi, moda ve mimari gibi metinlerin gündelik hayatla kesişen ve gündelik hayatı biçimlendiren yönleri ve anlamlandırma pratkleri analiz edilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Laura Mulvey "Görsel Haz ve Anlatı Sineması" | yok |
1) | Sinema Seyircilerinin İlk Sinema Deneyimi | yok |
2) | Sinema Salonları ve Seyirci Deneyimi | yok |
3) | Sinema ve Kent | yok |
4) | Toplumsal Cinsiyet ve Sinema | yok |
5) | Sinema Dili Açısından "Bakış" | yok |
6) | Anaakım Sinema ve Bakış | yok |
7) | Vize Sınavı | yoK |
8) | Sinema ve Kültür Endüstrisi | Yok |
9) | Kültür Endüstrisi ve Uyarlamalar "Yeniden Üretim" | yok |
10) | Walter Benjamin "Tekniğin olanaklarıyla yeniden üretilebildiği çağda sanat yapıtı" | yok |
11) | Sinema ve Öteki | yok |
12) | Sinemada Oryantalizm Kavramı | yok |
13) | İran Sineması Bağlamında Doğu ve Kendi Kendine Oryantalizm | yok |
14) | Genel Değerlendirme | yok |
15) | Final Sınavı | Yok |
16) | Final sınavı | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Toplum ve Bilim, Kültürel Çalışmalar Special Issue, Fall 2002, Vol. 94, İstanbul: Birikim Yay. - Toplumbilim, Kültürel Çalışmalar Special Issue, 2001, Vol. 14, İstanbul: Bağlam Yay. - Doğu Batı, Popüler Kültür, 2004, Mayıs, Haizran, Temmuz Vol.15, Ankara: Doğu Batı Yayınları, 2.baskı. (1.Baskı Mayıs 2001) - Theodor W Adorno, The Culture Industry: Selected essays on mass culture, ed & intro by J. M. Bernstein, London: Routledge, 1996, c: 1991 - Stuart Hall, Culture Media Language, - Douglas Kellner, Media Culture, London & New York: Routledge, 1998 c: 1995 - Hamid Naficy, (ed), Home, Exile, Homeland: Film, Media, and the Politics of Place, New York, London: Routledge, 1999. - Lechte, Fifty Key Thinkers: From structuralism to postmodernity, London & New York: Routledge, 1994 as a refrence book. - Tim O’Sullivan et. al. Key Concepts in Communication and Cultural Studies, London & New York: Routledge, 1994 as a refrence book - Slater, Phil (1998), Frankfurt Okulu: Kökeni ve Önemi, çev. Ahmet Özden, İstanbul: Kabalcı Yayınevi, - Gans, Herbert J. (2005), Popüler Kültür ve Yüksek Kültür, çev. Emine Onaran İncirlioğlu, İstanbul: YKY, - Williams, Raymond (1993), Kültür, çev. Suavi Aydın, Ankara: İmge Kitabevi, - Kandiyoti, Deniz ve Saktanber, Ayşe (2003), Kültür Fragmanları: Türkiye’de Gündelik Hayat, Metis yayınları. - Kejanlıoğlu, Beybin D. (2005), Frankfurt Okulu'nun Eleştirel Bir Uğrağı: İletişim ve Medya, Ankara: Bilim ve Sanat yayınları Kırel, Serpil, Kültürel Çalışmalar ve Sinema, İthaki Yayınları 2018 |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Sinema ve Televizyon tezli yüksek lisans programı öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme yeteneğini kazanmasını sağlar. | ||
2) Sinema ve Televizyon teknik bilgisi öğrenilerek ve pekiştirilerek sektör içerisinde uzmanlık kazandırılır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sinema ve Televizyon tezli yüksek lisans programı öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme yeteneğini kazanmasını sağlar. | 5 |
2) | Sinema ve Televizyon teknik bilgisi öğrenilerek ve pekiştirilerek sektör içerisinde uzmanlık kazandırılır. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Uygulama | 5 | 15 | 75 |
Proje | 3 | 20 | 60 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 289 |