Hemşirelik (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ANA102
Ders İsmi: Anatomy II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. NURŞEN ZEYBEK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrencilerin vücut sistemlerinin anatomilerini ve yapılarını öğrenmeleri amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Boşaltım sistemi anatomisi ve yapısı
Sindirim sistemi anatomisi ve yapısı
Endokrin sistem anatomisi ve yapısı
Genital sistem anatomisi ve yapısı
Sinir sistemi anatomisi ve yapısı
Sinir sistemi anatomisi ve yapısı
Duyu organlarının anatomisi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sindirim ve boşaltım sistemlerine ait temel anatomik yapıları açıklar.
2) Sinir sistemi anatomisinin temellerini açıklar.
3) Göz ve kulağın temel anatomisini açıklar.
4) Endokrin bezlerin anatomik temellerini tanımlar.
5) Üreme sistemi anatomisinin temelini ayırt eder.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kalp Anatomisi Standring, S. (Ed.). (2020). Gray's Anatomy: The anatomical basis of clinical practice (42nd ed.). Elsevier.
2) Aort ve Ana Dallar Standring, S. (Ed.). (2020). Gray's Anatomy: The anatomical basis of clinical practice (42nd ed.). Elsevier.
3) Torasik ve Abdominal Aort Dalları Standring, S. (Ed.). (2020). Gray's Anatomy: The anatomical basis of clinical practice (42nd ed.). Elsevier.
4) Üst Ekstremite Venöz Dolaşımı Standring, S. (Ed.). (2020). Gray's Anatomy: The anatomical basis of clinical practice (42nd ed.). Elsevier.
4) Üst Ekstremite Venöz Dolaşımı Standring, S. (Ed.). (2020). Gray's Anatomy: The anatomical basis of clinical practice (42nd ed.). Elsevier.
5) Alt Ekstremite Venöz Dolaşımı ve Lenfatik Sistem Standring, S. (Ed.). (2020). Gray's Anatomy: The anatomical basis of clinical practice (42nd ed.). Elsevier.
6) Solunum Sistemine Giriş: Burun ve Larinks Standring, S. (Ed.). (2020). Gray's Anatomy: The anatomical basis of clinical practice (42nd ed.). Elsevier.
7) Solunum Sistemi: Trakea, Bronşlar ve Akciğerler Standring, S. (Ed.). (2020). Gray's Anatomy: The anatomical basis of clinical practice (42nd ed.). Elsevier.
8) Vize Sınavı
9) Sindirim Sistemi: Ağız, Yutak ve Özofagus Standring, S. (Ed.). (2020). Gray's Anatomy: The anatomical basis of clinical practice (42nd ed.). Elsevier.
10) Sindirim Sistemi: Mide, İnce ve Kalın Bağırsaklar Standring, S. (Ed.). (2020). Gray's Anatomy: The anatomical basis of clinical practice (42nd ed.). Elsevier.
11) Sindirim Sistemi: Karaciğer, Safra Kesesi ve Pankreas Standring, S. (Ed.). (2020). Gray's Anatomy: The anatomical basis of clinical practice (42nd ed.). Elsevier.
12) Genitoüriner Sistem: Erkek ve Kadın Genital Organlar Standring, S. (Ed.). (2020). Gray's Anatomy: The anatomical basis of clinical practice (42nd ed.). Elsevier.
13) Genitoüriner Sistem: Üriner Sistem ve Böbrekler Standring, S. (Ed.). (2020). Gray's Anatomy: The anatomical basis of clinical practice (42nd ed.). Elsevier.
14) Göz ve Kulak Anatomisi Standring, S. (Ed.). (2020). Gray's Anatomy: The anatomical basis of clinical practice (42nd ed.). Elsevier.
15) Sinir Sistemi Anatomisi Standring, S. (Ed.). (2020). Gray's Anatomy: The anatomical basis of clinical practice (42nd ed.). Elsevier.
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Anatomide Başarı Topografik Anatomi Çalışma Kitabı, Prof. Dr. Mehmet YILDIRIM. 2011 ISBN: 9789754208177
- Resimli Sistematik Anatomi. Mehmet YILDIRIM. Nobel Tıp Kitabevi,2013 ISBN: 9789754209495,
- Sağlık ve Spor Yüksekokulları İçin İşlevsel Anatomi, Lokman Öztürk. Altın Nokta Yayınları, 2012
-Tıp Fakültesi Öğrencileri için Gray’s anatomi, Drake R., Vogl AW., Mitchell AW. 2. Baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, 2011.
Diğer Kaynaklar: -Anatomide Başarı Topografik Anatomi Çalışma Kitabı, Prof. Dr. Mehmet YILDIRIM. 2011 ISBN: 9789754208177
- Resimli Sistematik Anatomi. Mehmet YILDIRIM. Nobel Tıp Kitabevi,2013 ISBN: 9789754209495,
- Sağlık ve Spor Yüksekokulları İçin İşlevsel Anatomi, Lokman Öztürk. Altın Nokta Yayınları, 2012
-Tıp Fakültesi Öğrencileri için Gray’s anatomi, Drake R., Vogl AW., Mitchell AW. 2. Baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, 2011.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur.
2) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur.
3) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir.
4) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur.
5) Temel iletişim becerilerine sahip olur.
5) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur.
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir.
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir.
9) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir.
10) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur.
2) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur.
3) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir.
4) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur.
5) Temel iletişim becerilerine sahip olur.
5) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur.
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir.
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir.
9) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir.
10) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 7 3 21
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 107