Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PTR 207 | ||||||||
Ders İsmi: | MANIPULATIVE THERAPY I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BERNA ÇAĞLA BALKIŞLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Terapatik masajı tanımlayabilme. Masaj yöntemleri ve tekniklerinin refleks, psikolojik ve klinik etkileri ile ilgili temel teoriyi açıklayabilme. Masajla ilgili temel patolojiyi ve masaja kontraendike olabilecek durumları belirtebilme. Edindiği pratik bilgiler sayesinde, terapatik masaj uygulayabilme. Edindiği pratik bilgiler sayesinde konnektif doku masajını uygulayabilme. |
Dersin İçeriği: | Masajın tanımı ve tarihçesi, masaj tekniklerinin pratik uygulamaları. Masajın genel prensipleri, mekanik, fizyolojik, refleks ve psikolojik etkileri. Üst ve alt ekstremite masajı. Masaj uygulamalarının tekrarı. Bel, sırt ve boyun masajı. Karın ve yüz masajı. Konnektif doku masajının tanımı ve tarihçesi. Konnektif dokunun anatomisi ve fonksiyonu. Vasküler inervasyon ve otonom sinir sisteminin genel yapısı. Uygulama prensipleri, tedavi öncesi değerlendirme teknikleri. Temel ve torasik bölgelerin pratik uygulamaları. Skapular ve interskapular bölgelerin pratik uygulamaları. Servikal ve oksipital bölgelerin pratik uygulamaları. Üst ve alt ekstremitelerin pratik uygulamaları. Yüz, göğüs, abdominal ve ön pelvik bölgelerin pratik uygulamaları. Pratik uygulamaların tekrarı. Patolojik durumlarda konnektif doku masajı uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Masajın tanımı ve tarihçesi, masaj tekniklerinin pratik uygulamaları. | Ders izlencesini inceleme |
2) | Masajın genel prensipleri, mekanik, fizyolojik, refleks ve psikolojik etkileri. | bir sonraki bölümü okuma |
3) | Üst ve alt ekstremite masajı. | Pratik uygulama |
4) | Masaj uygulamalarının tekrarı | Pratik Uygulama |
5) | Bel, sırt ve boyun masajı. | Pratik uygulama |
6) | Karın ve yüz masajı | Pratik Uygulama |
7) | Konnektif doku masajının tanımı ve tarihçesi. Konnektif dokunun anatomisi ve fonksiyonu. Vasküler inervasyon ve otonom sinir sisteminin genel yapısı. | Pratik Uygulama |
8) | ARA SINAV | ARA SINAV |
9) | KDM Uygulama prensipleri, tedavi öncesi değerlendirme teknikleri | Pratik Uygulama |
10) | Temel ve torasik bölgelerin pratik uygulamaları | Pratik Uygulama |
11) | Skapular ve interskapular bölgelerin pratik uygulamaları. | Pratik Uygulama |
12) | Servikal ve oksipital bölgelerin pratik uygulamaları. | Pratik Uygulama |
13) | Üst ve alt ekstremitelerin pratik uygulamaları | Pratik Uygulama |
14) | Yüz, göğüs, abdominal ve ön pelvik bölgelerin pratik uygulamaları | Pratik Uygulama |
15) | FİNAL | FİNAL |
Ders Notları / Kitaplar: | 1- Andrade CR, Clifford P. (2001) Outcome-Based Massage, Philadelphia: Lippincott Williams&Wilkins. 2- Baltacıoğlu S, Akarcalı İ. (1996) Konnektif Doku Masajı , Ankara: HÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO Yayınları 9. 3- Benjamin PJ, Lamp SP. (1996) Understanding Sports Massage, Champaign IL, Human Kinetics, 4- Fritz S. (1995.) Mosby's Fundamentals of Therapeutic Massage, St Louis: Mosby Lifeline. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Dutton M.. Dutton's Orthopaedic Examination, Evaluation, and Intervention, 3e.2012. 2. Penas C.F.,Cleland F..Manual Therapy for Musculoskeletal Pain Syndromes: An evidence- and clinical-informed approach, 1e.2015. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Laboratuvar | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Uygulama | 2 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 31 |
Uygulama | 14 | 27 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ödevler | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 113 |