Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PTR218
Ders İsmi: DEVELOPMENT OF MOVEMENT AND FUNCTION
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 0 1 2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BERNA ÇAĞLA BALKIŞLI
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. NURŞEN ZEYBEK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Normal motor gelişimi anlamak; refleksler ve yürüme dönemine kadar çocuğu değerlendirmektir.
Dersin İçeriği: Anatomi, normal motor gelişim, büyüme ve gelişme terminolojileri, kognitif ve emosyonel gelişim, embriyojenik ve fetal gelişim, refleksler, neonatal, natal, infant ve çocukluk ve adolesan dönemlerinin motor, duyusal ve diğer gelişim özellikleri, bazı anormal gelişim durumları incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Motor gelişimi açıklar
2) Normal hareket ve fonksiyon gelişim özelliklerini kavrar.
3) İnfant dönemi açıklar
4) Adolesan dönemi açıklar
5) Toddler dönemini açıkları
6) Hareket ve fonksiyonel gelişimi etkileyen faktörleri bilir.
7) Anormal gelişim ve hareket özelliklerini ayırt edebil
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Normal gelişim terminolojisi
2) Hareket gelişimini etkileyen faktörler
3) Motor gelişimi dönemleri
4) Prenatal gelişim ve doğum
5) Motor Kontrol Anatomisi
6) Fetüsün gelişimi
7) Psikomotor gelişim
8) Ara sınav
9) Fiziksel ve Motor Gelişim
10) Kaba ve ince motor gelişim
11) Yeni doğan değerlendirmesi, patolojik refleksler
12) fiziksel büyüme ve gelişme Çocukluk ve ergenlik dönemi
13) Fiziksel büyüme ve gelişim Ergenlik, genç erişkin, orta erişkin dönem
14) İleri erişkin dönem Yaşlanma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: *C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004
*C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994
*Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002
Diğer Kaynaklar: *C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004
*C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994
*Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 30