Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PTR 301
Ders İsmi: NEUROPHYSIOLOGICAL APPROACHES I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi NURAY GİRGİN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BETÜL ÖZATA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Hemiplejiyi, tiplerini, etyolojisini tanımlayabilme.
2) Farklı nörofizyolojik yaklaşımları tanımlayabilme.
3) Brunnstrom nörofizyolojik yaklaşım prensiplerine göre hemiplejik hastaları değerlendirebilme ve tedavi edebilme.
4) Bobath nörofizyolojik tedavi prensiplerine göre hemiplejik hastaları değerlendirebilme ve tedavi edebilme.
5) Margaret Johnstone tedavi prensiplerine göre hemiplejik hastaları değerlendirebilme ve tedavi edebilme.
Dersin İçeriği: Hemiplejiye Giriş
Nörofizyolojik yaklaşımında temel prensipler
Hemiplejik hastanın Bobath yaklaşımına göre değerlendirilmesi
Hemiplejik hastanın Brunstrom yaklaşımına göre değerlendirilmesi
Hemiplejik hastanın Johnstone yaklaşımına göre değerlendirilmesi
Nörofizyolojik yöntemlerin karşılaştırılması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Hemiplejiyi, tiplerini, etyolojisini tanımlayabilme.
2) Farklı nörofizyolojik yaklaşımları tanımlayabilme
3) Brunnstrom, Bobath, Margaret Johnstone tedavi yöntemlerini uygulayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hemiplejiye Giriş
2) Erişkin Bobath nörofizyolojik yaklaşımında temel prensipler
3) Hemiplejik hastanın Bobath yaklaşımına göre değerlendirilmesi
4) Çevresel düzenlemeler ve el tutuş teknikleri
5) Hemiplejik hastanın Bobath yaklaşımına göre tedavisi-I
6) Hemiplejik hastanın Bobath yaklaşımına göre tedavisi-II
7) I. Ara sınav
8) Hemiplejik hastada Brunnstrom Yöntemi Yok
9) Hemiplejik hastanın Brunnstrom Yöntemine göre değerlendirilmesi ve tedavisi Yok
10) Hemiplejik hastada Johnstone yöntemi Yok
11) Johnstone değerlendirme ve tedavi Yok
12) Hemiplejik hastada yöntemlerin karşılaştırılması Yok
13) Nörofizyolojik yaklaşımların her yönüyle gözden geçirilmesi Yok
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Otman AS, Karaduman A, Livanelioğlu A, (2001) "Hemipleji Rehabilitasyonunda Nörofizyolojik Yaklaşımlar", Ankara H.Ü. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Y.O. Yayınları.

2. Bobath B. (1990). Adult hemiplegia. Evaluation and treatment. 3RD EDITION London: Heinemann:
Diğer Kaynaklar: 1.Mayston, M.J., (1992). The Bobath Concept - Evolution andApplication. In:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Gözlem
Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 14 4 56
Ödevler 14 3 42
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 166