Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PTR 312 | ||||||||
Ders İsmi: | OCCUPATIONAL THERAPY | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AHMET CÜNEYT AKGÖL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. NURŞEN ZEYBEK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her türlü performans alanlarında (GYA, iş, oyun) ilgili bozuklukları değerlendirebilme. Uygun iş ve uğraşı programını planlayabilme. Oluşturdukları program doğrultusunda iş ve uğraşı tedavisini uygulayabilme. Performans alanları, sağlık ve iyilik hali arasındaki ilişkiyi anlayabilme ve açıklayabilme. İş ve Uğraşı tedavisinin uygulama prensipleri ve uygulanması konusunda teorik ve pratik beceriler kazanabilme |
Dersin İçeriği: | İş ve Uğraşı Tedavisine giriş Alt motor nöron lezyonlarıonda iş ve uğraşı tedavis Üst motor nöron lezyonlarında iş ve uğraşı tedavisi Duyu-algı-motor bütünleşmesi ve duyu-motor bozuklukların değerlendirilmesi Duyu- motor bozuklukların tedavisi Kognitif bozuklukların değerlendirilmesi ve tedavisi Günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi ve tedavi yöntemleri Transfer teknikleri El rehabilitasyonuna giriş El rehabilitasyonunda değerlendirme yöntemleri Kavrama paternleri Tendon travmaları ve rehabilitasyonu Duyu re-edükasyonu, desensitizasyon eğitimi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İş ve Uğraşı Tedavisine giriş | yok |
2) | Alt motor nöron lezyonlarıonda iş ve uğraşı tedavisi | yok |
3) | Üst motor nöron lezyonlarında iş ve uğraşı tedavisi | yok |
4) | Duyu-algı-motor bütünleşmesi ve duyu-motor bozuklukların değerlendirilmesi | yok |
5) | Duyu- motor bozuklukların tedavisi | yok |
6) | Kognitif bozuklukların değerlendirilmesi ve tedavisi | yok |
7) | Günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi ve tedavi yöntemleri | yok |
8) | ara sınav | yok |
9) | Transfer teknikleri | yok |
10) | El rehabilitasyonuna giriş | yok |
11) | El rehabilitasyonunda değerlendirme yöntemleri | yok |
12) | Kavrama paternleri | yok |
13) | Tendon travmaları ve rehabilitasyonu | yok |
14) | Duyu re-edükasyonu, desensitizasyon eğitimi | yok |
15) | final sınavı | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Pedretti LW. (1996) Occupational Therapy-Practice Skills for Physical Dysfunction, St.Louis, Missouri: Mosby, 2. Trombly CA (1989) Occupational Therapy for Physical Dysfunction, Sydney, Baltimore, USA: Williams & Wilkins. |
Diğer Kaynaklar: | Kayıhan H. (1999) Hemipleji'de İş ve Uğraşı Tedavisi, Ankara: H.Ü. Fizik Tedavi Rehabilitasyon Y.O. Yayınları 23. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Final | 16 | 48 |
Toplam İş Yükü | 48 |