Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PTR410 | ||||||||
Ders İsmi: | PHYSIOTHERAPY IN INDUSTRY | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AHMET CÜNEYT AKGÖL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere endüstride kullanılan değerlendirme yöntemlerini (iş analizi, çalışma kapasitesi, ergonomik analiz vs..) mesleki rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme ve eğitim yöntemlerini, iş eğitimini ve koruyucu endüstriyel yaklaşımlarda fizyoterapistlerin rollerini, ev ve çevre düzenlemeleri ile ilgili temel bilgiler ve uygulama örnekleri vermektir. |
Dersin İçeriği: | Mesleki rehabilitasyon, mesleki rehabilitasyonda değerlendirme ve eğitim, ergonomi, iş analizi, ve çalışma kapasitesinin değerlendirilmesi, endüstride yaralanmaları önleyici yaklaşımlar, işyeri düzenlemeleri, özürlüler için ev düzenlemeleri ve çevresel mimari engeller ve düzenlemelerin gözden geçirilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Endüstride fizyoterapiye giriş | Kaynaklardan okuma |
2) | Mesleki rehabilitasyon tanımı | Kaynaklardan okuma |
3) | Mesleki rehabilitasyon ekipler ve aşamaları | Kaynaklardan okuma |
4) | Ergonomi tanım ve kullanıldığı alanlar | Kaynaklardan okuma |
5) | Ergonomik yaklaşım örnekleri | Kaynaklardan okuma |
6) | İş analizi | Kaynaklardan Okuma |
7) | Arasınav | Kaynaklardan okuma |
8) | Çalışma kapasitesinin değerlendirilmesi | Kaynaklardan okuma |
9) | Çalışma kapasitesi değerlendirme örneklerinin gözlenmesi | Kaynaklardan okuma |
10) | Endüstriyel yaralamaları önleyici ergonomik yaklaşımlar | Kaynaklardan okuma |
11) | İş yeri düzenlemeleri | Kaynaklardan okuma |
12) | Engelliler için ev düzenlemeleri | Kaynaklardan okuma |
13) | Çalışanlar için koruyucu eğitim programı oluşturma | Kaynaklardan okuma |
14) | Final Sınavı | Kaynaklardan okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok, Kitaplardan takip edilir |
Diğer Kaynaklar: | 1. Scully RM, Barnes MR, Physical Therapy, Lippincotti Co, Philadelphia, 1989 2. Trombly, CA Occupational Therapy for Physical Dysfunction, William&Wilkins, 1989, Baltimore, USA |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 56 |
Ödevler | 12 | 48 |
Ara Juri | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 120 |