Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PTR410
Ders İsmi: PHYSIOTHERAPY IN INDUSTRY
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AHMET CÜNEYT AKGÖL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere endüstride kullanılan değerlendirme yöntemlerini (iş analizi, çalışma kapasitesi, ergonomik analiz vs..) mesleki rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme ve eğitim yöntemlerini, iş eğitimini ve koruyucu endüstriyel yaklaşımlarda fizyoterapistlerin rollerini, ev ve çevre düzenlemeleri ile ilgili temel bilgiler ve uygulama örnekleri vermektir.
Dersin İçeriği: Mesleki rehabilitasyon, mesleki rehabilitasyonda değerlendirme ve eğitim, ergonomi, iş analizi, ve çalışma kapasitesinin değerlendirilmesi, endüstride yaralanmaları önleyici yaklaşımlar, işyeri düzenlemeleri, özürlüler için ev düzenlemeleri ve çevresel mimari engeller ve düzenlemelerin gözden geçirilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Uygulama prensipleri ve uygulanması konusunda teorik ve pratik bilgileri kavrar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Endüstriyel ortamda ve klinik ortamda endüstriyel değerlendirme ve rehabilitasyon programı oluşturur.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Endüstride fizyoterapiye giriş Kaynaklardan okuma
2) Mesleki rehabilitasyon tanımı Kaynaklardan okuma
3) Mesleki rehabilitasyon ekipler ve aşamaları Kaynaklardan okuma
4) Ergonomi tanım ve kullanıldığı alanlar Kaynaklardan okuma
5) Ergonomik yaklaşım örnekleri Kaynaklardan okuma
6) İş analizi Kaynaklardan Okuma
7) Arasınav Kaynaklardan okuma
8) Çalışma kapasitesinin değerlendirilmesi Kaynaklardan okuma
9) Çalışma kapasitesi değerlendirme örneklerinin gözlenmesi Kaynaklardan okuma
10) Endüstriyel yaralamaları önleyici ergonomik yaklaşımlar Kaynaklardan okuma
11) İş yeri düzenlemeleri Kaynaklardan okuma
12) Engelliler için ev düzenlemeleri Kaynaklardan okuma
13) Çalışanlar için koruyucu eğitim programı oluşturma Kaynaklardan okuma
14) Final Sınavı Kaynaklardan okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok, Kitaplardan takip edilir
Diğer Kaynaklar: 1. Scully RM, Barnes MR, Physical Therapy, Lippincotti Co, Philadelphia, 1989
2. Trombly, CA Occupational Therapy for Physical Dysfunction, William&Wilkins, 1989, Baltimore, USA

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Ödevler 12 48
Ara Juri 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 120