Dersin Amacı: |
At the end of this course students will be able
1. Demonstrate a basic engineering knowledge.
2. Demonstrate an understanding of properties of fluids, pressure and fluid statics
mass conversation and Bernoulli equations
general mechanical energy balance
flow in pipes: laminar, turbulent flow, major and minor frictional losses, piping and pumps, velocity and flow rate measurement, characteristic curves of pipel,ines and pumps
differential analysis of fluid flow (equation of continuity)
differential analysis of fluid flow (Navier-Stokes equation
3. Show team work.
4. Represent own ideas clearly and concisely.
5. Apply principles and generalization already learned to new problems and situations |
Dersin İçeriği: |
Introduction to momentum transfer, Basic principles of fluid mechanics, properties of fluids, pressure and fluid statics, mass, Bernoulli and energy equations, pipe flow, differential flow analysis. Lab applications: measurement of viscosity, Bernoulli experiment, Reynolds experiment, energy losses in pipes. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
introduction and basic concepts |
- |
2) |
properties of fluids |
Solving of Examples 2-1, 2-6, |
3) |
pressure and fluid statics |
Solving of Examples 3-1, 3.126, 3.42, 3-6, 3-8, 3-9-11 |
4) |
mass conversation and Bernoulli equations |
Solving of Examples 5-1, 5-2, 5-3, 5-4 |
5) |
general mechanical energy balance |
Solving of Examples 5-12, 5-13 |
6) |
flow in pipes (laminar, turbulent flow) |
Solving of Examples 8.33, 8.32, 8.37, 8.45 |
7) |
Midterm exam |
- |
8) |
flow in pipes (major and minor frictional losses) |
Solving of Examples 8-2, 8-3 |
9) |
flow in pipes (piping and pumps) |
Solving of Examples 8-6 |
10) |
flow in pipes (velocity and flow rate measurement) |
Solving of Examples 8-8 |
11) |
flow in pipes (characteristic curves of pipelines and pumps) |
Solving of Examples 8-32, 8.33 |
12) |
differential analysis of fluid flow (equation of continuity) |
Repetition of specific objectives |
13) |
differential analysis of fluid flow (Navier-Stokes equation) |
Repetition of specific objectives |
14) |
differential analysis of fluid flow (Navier-Stokes equation) |
Repetition of specific objectives |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
5 |
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
5 |
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
4 |
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
5 |
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
5 |
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
5 |
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
5 |
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
5 |
9) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
4 |
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
5 |
11) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
4 |
12) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
5 |
13) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
5 |
14) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
5 |
15) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
5 |
16) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
5 |
17) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
5 |
18) |
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
19) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
20) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
21) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
22) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
23) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|