Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel Bilgiler (PL/SQL'e Giriş, PL/SQL'in Faydaları, PL/SQL Blokları Oluşturma) |
Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX) |
2) |
Değişkenleri ve Veri Tiplerini Tanımlama (PL/SQL'de Değişkenleri Kullanma, PL/SQL Lexical Birimlerini Tanıma, Veri Tiplerini Tanıma, Skaler Veri Tiplerini Kullanma, PL/SQL Yürütülebilir Deyimleri Yazma, İç İçe Bloklar ve Değişken Kapsamı) |
Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX) |
3) |
PL/SQL'de SQL Kullanımı (SQL DML'nin Gözden Geçirilmesi, PL/SQL'de Verilerin Alınması, PL/SQL'de Verilerin Değiştirilmesi, İşlem Kontrol Deyimlerinin Kullanılması) |
Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX) |
4) |
Yürütme Akışını Denetlemek için Program Yapıları (Koşullu Denetim: IF Deyimleri, CASE yapısı, Döngü Yapıları (Denetimleri): Temel Döngüler, WHILE ve FOR, İç İçe Döngüler) |
Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX) |
5) |
İmleç (Cursor) ve Parametre Kullanımı (Açık İmleçlere Giriş, Açık İmleç Özelliklerini Kullanma) |
Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX) |
6) |
İmleç (Cursor) ve Parametre Kullanımı (İmleç FOR Döngüleri, Parametreli İmleçler, Güncelleme için İmleçleri Kullanma, Birden Çok İmleç Kullanma) |
Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX) |
7) |
Kompozit Veri Tiplerini Kullanma (Kullanıcı Tanımlı Kayıtlar, Kayıt Tablolarını Dizinleme) |
Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX) |
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
İstisna İşlemleri - Exception Handling (İstisnaları İşleme, Oracle Server İstisnalarını Yakalama, Kullanıcı Tanımlı İstisnaları Yakalama, İstisnaların Kapsamını Tanıma) |
Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX) |
10) |
Prosedürleri Kullanma ve Yönetme (Prosedür Oluşturma, Prosedürlerde Parametreleri Kullanma, Parametreler ile Değer Taşıma) |
Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX) |
11) |
İşlev (Function - Fonksiyon) Kullanma ve Yönetme (İşlev Oluşturma, SQL İfadelerinde İşlevleri Kullanma, Veri Sözlüğünün Gözden Geçirilmesi, Prosedürleri ve İşlevleri Yönetme, Nesne Ayrıcalıklarının İncelenmesi) |
Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX) |
12) |
Paketleri (Package) Kullanma ve Yönetme (Paketler Oluşturma, Paket Kavramlarını Yönetme, Gelişmiş Paket Kavramları) |
Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX) |
13) |
Paketlerden (Package) En İyi Şekilde Yararlanma, PL/SQL Performansını Artırma |
Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX) |
14) |
Tetikleyicileri (Triggers) Kullanma ve Yönetme (Tetikleyicilere Giriş, DML Tetikleyicileri Oluşturma, DDL ve Veritabanı Olay Tetikleyicileri Oluşturma, Tetikleyicileri Yönetme) |
Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX) |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilişim sistemlerinin temel bileşenlerini tanımlar ve işleyişlerini açıklar. |
5 |
2) |
Bilgisayar donanımı, yazılımı ve ağ yapılarına ilişkin bilgileri yorumlar ve karşılaştırır. |
4 |
3) |
Büyük veri, yapay zekâ ve veri analitiği gibi teknolojileri uygular ve projelere entegre eder. |
4 |
4) |
Karmaşık bilişim problemleri için algoritmalar tasarlar ve yazılım çözümleri uygular. |
|
5) |
Veritabanı sistemlerini tasarlar, kurar ve sorgularla işletir. |
3 |
6) |
Yazılım projelerinde proje yönetimi tekniklerini uygular ve ekip çalışmasına katkı sağlar. |
|
7) |
Bilgi güvenliği, etik ilkeler ve yasal çerçeveleri açıklar ve uygular. |
|
8) |
Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder ve bireysel gelişim için sürekli öğrenme yöntemlerini uygular. |
|
9) |
Teknik konularda sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanır, sunumlar gerçekleştirir. |
|
10) |
Farklı disiplinlerle iş birliği içinde çalışır ve çok disiplinli projelerde çözüm önerileri üretir. |
|
11) |
Farklı bilişim projelerinde yenilikçi fikirler geliştirir, liderlik rolleri üstlenir ve girişimcilik becerilerini uygular. |
|