Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FEL102 | ||||||||
Ders İsmi: | Felsefe | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ERDEM TEZBAŞARAN Dr. BİLİNMİYOR BEKLER Öğr.Gör. MEHMET GÜNENÇ Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı Dr.Öğr.Üyesi İLKER ÇAYLA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, felsefenin doğası hakkında inandırıcı ve anlaşılır bir resim sunmak, felsefenin farklı görüşlerinin ahlak gerçekliliği, gerçeğin doğası ve entelektüel incelemede toplumun rolü hakkında nasıl çeşitliliğe yol açtığını açıklamak ve etik ve değerler, hakikat ve bilgelik ile ilgili çağdaş görüşlerin felsefi altyapısını göstermektir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı, felsefenin doğası hakkında inandırıcı ve anlaşılır bir resim sunmak, felsefenin farklı görüşlerinin ahlak gerçekliliği, gerçeğin doğası ve entelektüel incelemede toplumun rolü hakkında nasıl çeşitliliğe yol açtığını açıklamak ve etik ve değerler, hakikat ve bilgelik ile ilgili çağdaş görüşlerin felsefi altyapısını gösterme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilim Felsefesine Giriş | Bir sonraki ders için gerekli okumaları yapmak |
2) | Bilimin tarih içindeki gelişimi | Bir sonraki ders için gerekli okumaları yapmak |
3) | Bilimin felsefenin konusu oluşu | Bir sonraki ders için gerekli okumaları yapmak |
4) | Bilime farklı yaklaşımlar | Ara sınav için gerekli okumaları yapmak |
5) | 4 hafta boyunca derste işlenen bütün konular | Bir sonraki ders için gerekli okumaları yapmak |
6) | Bilime farklı yaklaşımlar | Bir sonraki ders için gerekli okumaları yapmak |
7) | Ürün olarak bilim | Bir sonraki ders için gerekli okumaları yapmak |
8) | Etkinlik olarak bilim | Bir sonraki ders için gerekli okumaları yapmak |
9) | Bilimsel Yöntem, İndirgemecilik | Ara sınav için gerekli okumaları yapmak |
10) | 9 hafta boyunca derste işlenen bütün konular | Bir sonraki ders için gerekli okumaları yapmak |
11) | Bilim Felsefesinde bilime klasik görüş açısından bakış | Bir sonraki ders için gerekli okumaları yapmak |
12) | Nesnellik, Pozitivizm | Bir sonraki ders için gerekli okumaları yapmak |
13) | Ampirizm, Realizm, Görelilik | Bir sonraki ders için gerekli okumaları yapmak |
14) | Bilimsel bilgi | Genel toparlama |
15) | 14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular | Genel toparlama |
Ders Notları / Kitaplar: | Cevizci, Ahmet (2015). Felsefeye Giriş, Ankara: Say Yayını. Ve ders için hazırlanan notlar, slaytlar, okumalar |
Diğer Kaynaklar: | Cevizci, Ahmet (2015). Felsefeye Giriş, Ankara: Say Yayını. Ve ders için hazırlanan notlar, slaytlar, okumalar |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | |||||
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | |||||
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | |||||
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | 4 |
2) | Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | 5 |
3) | Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | |
4) | Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | |
5) | Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | |
6) | Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. | 5 |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Toplam İş Yükü | 48 |