Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI333 | ||||||||
Ders İsmi: | Ergenlik | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEN YENİCİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi AYŞEN YENİCİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, ergenlik döneminin gelişimsel özellikleri ve ergenlerin karşılaştıkları sorunlar konusunda yeterlik kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında ergenlik döneminin gelişimsel özellikleri, ergenlerin karşılaştıkları sorunlar gibi konulara yer verilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ergenlik döneminin tanımı, önemi ve sınıflandırılması | Dersin öğretim üyesinin notları ve ders sunumları |
2) | Ergenlik döneminin genel özellikleri | Dersin öğretim üyesinin notları ve ders sunumları |
3) | Ergenlik döneminde bedensel değişiklikler | Dersin öğretim üyesinin notları ve ders sunumları |
4) | Personality development in adolescence period | Dersin öğretim üyesinin notları ve ders sunumları |
5) | Ergenlik döneminde bilişsel gelişim | Dersin öğretim üyesinin notları ve ders sunumları |
6) | Ergenlik döneminde ahlak gelişimi | Dersin öğretim üyesinin notları ve ders sunumları |
7) | Ergenlik döneminde cinsel kimliğin kazanılması | Dersin öğretim üyesinin notları ve ders sunumları |
8) | Ara Sınav | Yok |
9) | Ergenlik döneminde cinsellik ve cinsel uyum | Dersin öğretim üyesinin notları ve ders sunumları |
10) | Ergenlik döneminde ailenin etkisi | Dersin öğretim üyesinin notları ve ders sunumları |
11) | Ergenlik döneminde arkadaş gruplarının etkisi | Dersin öğretim üyesinin notları ve ders sunumları |
12) | Engelli ergenler | Dersin öğretim üyesinin notları ve ders sunumları |
13) | Korunmaya ihtiyacı olan ergenler ve suç işlemeye doğru sürüklenen ergenler | Dersin öğretim üyesinin notları ve ders sunumları |
14) | Final | Ypk |
Ders Notları / Kitaplar: | Lecturer's notes and lecture presentations |
Diğer Kaynaklar: | Bee, H. And Boyd, D. 2010. The Developing Child. Pearson Education, Boston. Bilgin, M. , İnanç, B.Y. Ve Atıcı, M.K. 2008. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Aakademi Yayınıcılık, Ankara. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | ||||||||
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | ||||||||
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | ||||||||
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | ||||||||
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | ||||||||
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | 5 |
2) | Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | 5 |
3) | Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | 4 |
4) | Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | 5 |
5) | Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | 5 |
6) | Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Rapor Yazma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 2 | 25 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 182 |