Dersin Amacı: |
Tıbbi etik ve hasta hakları ile ilgili yeterlikleri kazanmak ve Meslek yaşamındaki uygulamalarda etik ilkelere uyma bilgi ve becerisi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği: |
Etik Tanımlar, Kavramlar ve Tarihçe, İş ve Meslek Etik İlkeleri, Tıp Etiği ve İlkeleri, Biyoetik ve Deontoloji, Tıbbi Süreçler (Ötenazi, Organ Nakli,.. vs.) ve Etik, Hasta Hakları ve Yönetimi, Çalışan Hakları ve Sorumluluklar, Aydınlatılmış Onam, Mahremiyet ve Gizlilik, Tıbbi Uygulamalar ve Hatalar (Vaka Örnekleri ile tartışma), Klinik ve Genetik Araştırmalarda Etik, Sağlıkla ilgili Kurum ve Kuruluşlar, Sağlık Hizmetleri Teşkilatlanması, Tıp Etiği- Meslek Etiği Vaka Tartışmaları. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş Dersi, Dersin İşlenişi ile İlgili Genel Açıklamalar |
Sunum |
2) |
Etik Tanımlar, Kavramlar ve Tarihçe |
Sunum |
3) |
İş ve Meslek Etik İlkeleri,Tıp Etiği ve İlkeleri |
Sunum |
4) |
Tıp Etiği, Biyoetik ve Deontoloji |
Sunum |
5) |
Tıbbi Süreçler (Ötenezi, Organ Nakli,.. vs.) ve Etik |
Sunum |
6) |
Hasta Hakları ve Yönetimi |
Sunum |
7) |
Hasta Hakları ve Yönetimi
Aydınlatılmış Onam, Mahremiyet ve Gizlilik |
Sunum |
8) |
Ara sınav |
Yok |
9) |
Aydınlatılmış Onam, Mahremiyet ve Gizlilik |
Sunum |
10) |
Tıbbi Uygulamalar ve Hatalar (Vaka Örnekleri ile tartışma) |
Sunum |
11) |
Klinik ve Genetik Araştırmalarda Etik |
Sunum |
12) |
Sağlıkla ilgili Kurum ve Kuruluşlar |
Sunum |
13) |
Sağlık Hizmetleri Teşkilatlanması |
Sunum |
14) |
Tıp Etiği- Meslek Etiği Vaka Tartışmaları |
Sunum |
15) |
Final Sınavı |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Anestezi alanına ilişkin temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olmak. |
5 |
2) |
Anestezi alanına ilişkin temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlamak ve değerlendirmek, sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk almak. |
5 |
3) |
Anestezi alanında kullanılan cihazları ve kullanımlarını öğrenmek, güncel gelişmeleri izlemek, değerlendirmek ve uygulamak. |
4 |
4) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. |
5 |
5) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak. |
5 |
6) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunmak. |
4 |
7) |
Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik kurallarına ve kalite yönetim süreçlerine uygun davranmak. |
5 |
8) |
Birey ve halk sağlığı, hasta güvenliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. |
4 |
9) |
Karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilmek, farklı disiplinler ile işbirliği yapabilmek ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilmek. |
4 |
10) |
Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek. |
5 |