Sağlık Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HRE431 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğlence Endüstrisinde Halkla İlişkiler | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. NEZAHAT HANZADE URALMAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. NEZAHAT HANZADE URALMAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, eğlence endüstrilerinin uzun vadeli hedeflerin uygulanması için halkla ilişkiler stratejilerini ve uygulamalarını nasıl kullandığı, formüle ettiği ve uyguladığı konusunda genel bir bakış sağlamaktır. Farklı vaka çalışmaları ve yönetici geri bildirimleri aracılığıyla, bu ders aynı zamanda öğrencilere bir etkinlik tanıtmak ve düzenlemek, yaratıcı stratejiler geliştirmek, dijital içerik üretmek veya sponsorluk önerileri hazırlamak gibi eğlence endüstrilerinin çeşitli konularını da tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | 1 .Hafta : Eğlence endüstrisi, organizasyon yapıları ve iletişim 2 .Hafta : Eğlence endüstrisinde izleyici ve segmentasyon 3 .Hafta : Eğlence haberleri, eğlence basını ile iletişim ve sosyal medya 4 .Hafta : Eğlence sektöründe etkinlik türleri ve etkinlik yönetimi 5 .Hafta : Tematik eğlence, tarih ve kültür parklarında halkla ilişkiler uygulamaları 6 .Hafta : Turizm sektöründe halkla ilişkiler uygulamaları 7 .Hafta : Vize Haftası 8 .Hafta : Yayıncılık ve dijital yayın platformları çerçevesinde halkla ilişkiler çemberi 9 .Hafta : Büyük yapımlar, bağımsız filmler ve festivaller çerçevesinde halkla ilişkiler 10. Hafta: Video Oyunlarında iletişim ve halkla ilişkiler 11. Hafta: Spor endüstrisinde halkla ilişkiler 12. Hafta: Proje Sunumları 13. Hafta: Proje Sunumları 14. Hafta: Proje Sunumları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Eğlence endüstrisi, organizasyon yapıları ve iletişim | none |
2) | Eğlence haberleri, eğlence basını ile iletişim ve sosyal medya | none |
3) | Eğlence endüstrisinde izleyici ve segmentasyon | none |
4) | Tematik eğlence, tarih ve kültür parklarında halkla ilişkiler uygulamaları | none |
5) | Turizm sektöründe halkla ilişkiler uygulamaları | none |
6) | Eğlence sektöründe etkinlik türleri ve etkinlik yönetimi | none |
7) | Vize Haftası | none |
8) | Yayıncılık ve dijital yayın platformları çerçevesinde halkla ilişkiler çemberi | none |
9) | none | |
10) | Video Oyunlarında iletişim ve halkla ilişkiler | none |
11) | Spor endüstrisinde halkla ilişkiler | none |
12) | Proje Sunumları | none |
13) | Proje Sunumları | none |
14) | Proje Sunumları | none |
Ders Notları / Kitaplar: | none |
Diğer Kaynaklar: | none |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. | ||||||||
2) Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. | ||||||||
3) Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. | ||||||||
4) Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. | ||||||||
5) Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. | ||||||||
6) Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. | ||||||||
7) Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||
8) Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. | ||||||||
9) Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. | |
2) | Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. | |
3) | Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. | |
4) | Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. | |
5) | Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. | |
6) | Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. | |
7) | Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
8) | Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. | |
9) | Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Teknik gezi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Gözlem | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 2 |