Psikoloji YL (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | KPSK565 | ||||||||
Ders İsmi: | Psikodinamik Psikoterapi Uygulama ve Süpervizyonu | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi PINAR ARSLANTÜRK Dr.Öğr.Üyesi EVİN AYDIN YÖNTEM Dr.Öğr.Üyesi YÜCEL YILMAZ Öğr.Gör. EZGİ YILDIZ Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR Öğr.Gör. BURAK OKCİ Dr.Öğr.Üyesi KADER BAHAYİ Öğr.Gör. ONUR YILMAZ Öğr.Gör. GÜLŞAH PINAROĞLU ALTUĞ Öğr.Gör. YELİZ BÖREKÇİ Öğr.Gör. ZEYNEP BARAN TATAR Öğr.Gör. TÜLAY AYDIN TÜRKMEN Öğr.Gör. YENER YÜKSEL Öğr.Gör. MEHMET FIRAT URCAN Öğr.Gör. HİLAL AKEKMEKÇİ TUNALI Öğr.Gör. ARZU UYAR Öğr.Gör. BEYZA ERGEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Psikanalitik Psikoterapilerin temel çalışma prensipleri ve arka planının makale okumaları üzerinden öğrenilmesi. Psikanalitik tutum ve tekniklerin anlaşılması. Danışanla psikanalitik çerçeveye uygun olarak görüşmeyi öğrenmek ve görüşmelerin süpervizyonu |
Dersin İçeriği: | Psikanalitik Psikoterapilerin temel çalışma prensipleri ve arka planının makale okumaları üzerinden öğrenilmesi. Psikanalitik tutum ve tekniklerin anlaşılması. Danışanla psikanalitik çerçeveye uygun olarak görüşmeyi öğrenmek ve görüşmelerin süpervizyonuDerse Devamlılık ve Katılım: Sebep göstermeksizin toplamda üç derse katılmayan öğrencilerin dersten geçer not alamayacakları gündeme gelecektir. Derste aktif olunması ve katılım da bu değerlendirmeyi etkileyecektir. Final Sınavı: Dönem sonunda, görülen danışan üzerine vaka formülasyonu teslim edilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, Ders Çerçevesi | Freud’u Okumak Quinodoz |
2) | Tedaviye Başlamak Üzerine | Atlarla Yaşayan Kadın Vamık Volkan |
3) | Haz İlkesinin Ötesinde | Hayvan Katili Vamık Volkan |
4) | Yansıtmalı Özdeşim | Psikanalizin Temel Kavramları Charles Brenner |
5) | Hatırlamak, Tekrarlamak, Derinlemesine Çalışmak | Psikanalitik Tanı Nancy McWilliams |
6) | Aktarım, Karşı Aktarım, Direnç | Gelen seansların değerlendirilmesi |
7) | Role-play | Gelen seansların değerlendirilmesi |
8) | Seans Değerlendirmesi | Transkriptlerin deşifre edilmesi |
9) | Seans Değerlendirmesi | Transkriptlerin deşifre edilmesi |
10) | Seans Değerlendirmesi | Transkriptlerin deşifre edilmesi |
11) | Seans Değerlendirmesi | Transkriptlerin deşifre edilmesi |
12) | Seans Değerlendirmesi | Transkriptlerin deşifre edilmesi |
13) | Seans Değerlendirmesi | Transkriptlerin deşifre edilmesi |
14) | Formülasyon Sunumu | Transkriptlerin deşifre edilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Danışmanların seansları ve öğretim görevlisinin seansları detaylı değerlendirmesi |
Diğer Kaynaklar: | Freud’u Okumak Quinodoz Atlarla Yaşayan Kadın Vamık Volkan Hayvan Katili Vamık Volkan Psikanalizin Temel Kavramları Charles Brenner Psikanalitik Tanı Nancy McWilliams |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 16 | 224 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 226 |