Psikoloji (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | KPSK571 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilişsel ve Davranışçı Terapiler II | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. SİNEM TAŞYARAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilişsel Davranışçı Terapi (BDT)’nin Temel İlkelerini Pekiştirmek (Formülasyon Şeması ve Beckian Model, Terapötik İlişki, İşbirliği, Hedef Belirleme, ‘Şimdi ve Burada’ Odaklı Bilgi Toplama, Psikoeğitim, Nüks Önleme, Seans Yapılandırılması, Düşüncelerin Belirlenmesi, Değerlendirilmesi ve Değiştirilmesi), Bilişsel ve Davranışçı Teknikleri Öğrenmek, Depresyon Bozukluklarının Tedavisinde BDT Modeli, Kaygı Bozukluklarının (Panik Bozukluk ve Agorafobi ile Yaygın Anksiyete Bozukluğu) Tedavisinde BDT Modeli, Obsesif Kompulsif Bozuklukların (OKB) Tedavisinde BDT Modeli, Sosyal Fobi, Sosyal Kaygı Bozukluğu ve Performans Kaygısının BDT Modeli |
Dersin İçeriği: | Bilişsel Davranışçı Terapi (BDT)’nin Temel İlkelerini Pekiştirmek ve Modelleri detaylı bir şekilde öğrenmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | BDT Kuramı ve Kavramları | DSM – 5 Çev. Ertuğrul Köroğlu HYB Yayıncılık |
2) | BDT Temel İlkeleri ile Beckian Kognitif Terapi Modeli ve Uygulamalı Pratiği | Evinizdeki Terapist Dr. Dennis Greenberger & Dr. Christine Padesky Altın Kitaplar |
3) | Formülasyon Şeması ve Uygulamalı Pratiği | Evinizdeki Terapist Klinisyen Elkitabı Dr. Christine Padesky & Dr. Dennis Greenberger Altın Kitaplar |
4) | Temel Seans Yapılandırması ve Uygulamalı Pratiği | Bilişsel Davranışçı Terapi: Temelleri ve Ötesi Judith S. Beck Çev. Dr. Muzaffer Şahin Nobel Akademik Yayıncılık |
5) | BDT – Bilişsel ve Davranışçı Tekniklere Genel Bakış | Bilişsel Davranışçı Terapi: Temel İlkeler ve Uygulama Prof. Dr. M. Hakan Türkçapar Epsilon Yayınevi |
6) | Depresyon Bozukluklarında BDT Kuramı, Değerlendirme, Formülasyonu | Okul Ortamlarındaki Ergenler için Bilişsel Terapi T. Creed, J. Reisweber & A.T. Beck Nobel Akademik Yayıncılık |
7) | Depresyon Bozukluklarının Tedavisinde BDT Tekniklerinin Kullanımı | öğretmen sunumları ve notları |
8) | Kaygı Bozukluklarında BDT Kuramı, Değerlendirme ve Formülasyonu | öğretmen sunumları ve notları |
9) | Kaygı Bozukluklarının Tedavisinde BDT Tekniklerinin Kullanımı | öğretmen sunumları ve notları |
10) | OKB’nin BDT Kuramı, Değerlendirme ve Formülasyonu | öğretmen sunumları ve notları |
11) | OKB’nin Tedavisinde BDT Tekniklerinin Kullanımı | öğretmen sunumları ve notları |
12) | Sosyal Fobi, Sosyal Kaygı Bozukluğu ve Performans Kaygısının BDT Kuramı, Değerlendirme ve Formülasyonu | öğretmen sunumları ve notları |
13) | Sosyal Fobi, Sosyal Kaygı Bozukluğu ve Performans Kaygısının Tedavisinde BDT Tekniklerinin Kullanımı | öğretmen sunumları ve notları |
14) | Final Sınavı | YOK |
Ders Notları / Kitaplar: | Hoca'nın notları. |
Diğer Kaynaklar: | DSM – 5 Çev. Ertuğrul Köroğlu HYB Yayıncılık Evinizdeki Terapist Dr. Dennis Greenberger & Dr. Christine Padesky Altın Kitaplar Evinizdeki Terapist Klinisyen Elkitabı Dr. Christine Padesky & Dr. Dennis Greenberger Altın Kitaplar Bilişsel Davranışçı Terapi: Temelleri ve Ötesi Judith S. Beck Çev. Dr. Muzaffer Şahin Nobel Akademik Yayıncılık Bilişsel Davranışçı Terapi: Temel İlkeler ve Uygulama Prof. Dr. M. Hakan Türkçapar Epsilon Yayınevi Okul Ortamlarındaki Ergenler için Bilişsel Terapi T. Creed, J. Reisweber & A.T. Beck Nobel |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. | 5 |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 | 588 |
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 594 |