Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SPOR004 | ||||||||
Ders İsmi: | Futbol | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. LALE ORTA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN ÇETİNKAYA Prof. Dr. LALE ORTA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerimize futbolun içeriği teknikleri ve uygulamaları öğretilmektedir. |
Dersin İçeriği: | Futbolun tüm kurallarının anlatılması. Temel antrenman tekniklerinin uygulanması ve futbol endüstrisi hakkında temel bilgilerin verilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin temel hedeflerinin anlatılması ve öğrenci görüşlerinin dinlenmesi | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
2) | Teori: Futbol Oyun Kuralı Kural:1 / Uygulama: Futbol Pratik Çalışması | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
3) | Teori: Futbol Oyun Kuralı Kural:2 / Uygulama : Futbol Pratik Çalışması | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
4) | Teori: Futbol Oyun Kuralı Kural:3 / Uygulama : Futbol Pratik Çalışması | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
5) | Teori: Futbol Oyun Kuralı Kural:4/ Uygulama : Futbol Pratik | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
6) | Teori: Futbol Oyun Kuralı Kural:5 / Uygulama : Futbol Pratik Çalışması | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
7) | Teori: Futbol Oyun Kuralı Kural:6 / Uygulama : Futbol Pratik Çalışması | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
8) | Teori: Futbol Oyun Kuralı Kural:7 / Uygulama : Futbol Pratik Çalışması | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
9) | ARASINAV | |
10) | Teori: Futbol Oyun Kuralı Kural:8 / Uygulama : Futbol Pratik Çalışması | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
11) | Teori: Futbol Oyun Kuralı Kural:9 ve 10 / Uygulama : Futbol Pratik Çalışması | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
12) | Teori: Futbol Oyun Kuralı Kural:11 ve 12 / Uygulama : Futbol Pratik Çalışması | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
13) | Teori: Futbol Oyun Kuralı Kural:13-14 / Uygulama : Futbol Pratik Çalışması | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
14) | Teori: Futbol Oyun Kuralı Kural:15-16-17 / Konuların Gözden Geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | • Bate D, Jeffreys I. (2015). Soccer Speed 1th. Edition, Human Kinetics, USA. |
Diğer Kaynaklar: | • Garland J. (2014). Youth Soccer Drills, 3rd . Edition, Human Kinetics, USA. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | ||||
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | ||||
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | ||||
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | ||||
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | |
2) | Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | |
3) | Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | |
4) | Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | |
5) | Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 41 |