Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SPOR206 | ||||||||
Ders İsmi: | Spor Psikolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SERKAN ALPYAGİL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ARDA TOPALOĞLU Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN ÇETİNKAYA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Spor Psikolojisi dersinde, spora katılımla ilişkili psikolojik düzenlemelerin psikolojik temelleri, süreçleri ve sonuçlarını ele alan bir bilim dalı olan spor psikolojisinin sporcuların performanslarını üst seviyeye ulaştırmak amacıyla yapılan uygulamaları aktarılmaktadır. |
Dersin İçeriği: | • Spor Psikolojisinin temel kavramları ve tarihçesi öğrenilir. • Spor Psikolojisinin, temek çalışma başlıkları öğrenilir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin temel hedeflerinin anlatılması ve öğrenci görüşlerinin dinlenmesi | Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri |
2) | • Spor Psikolojisinin tanımı ve tarihçesinin anlatılması. | Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri |
3) | Spor Psikolojisinin çalışma alanlarının ve konu başlıkları | Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri |
4) | Sporda Kişilik faktörleri | Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri |
5) | Sporda Motivasyonun kullanım alanları ve oluşum etmenleri | Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri |
6) | Sporda Motivasyonun kullanım alanları ve oluşum etmenleri | Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri |
7) | Sporda kaygı ve stres yaratan unsurlar ve bunların yönetilmesi. | Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri |
8) | Hazır bulunuşluk ve uyarılmanın teme bileşenleri | Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri Robert Weinberg & Daniel Gould, 2015, Nobel Yayıncılık |
9) | ARASINAV | ARASINAV |
10) | Odaklanma becerisinin geliştirilmesi | Robert Weinberg & Daniel Gould, 2015, Nobel Yayıncılık |
11) | İçsel konuşmaların performansa etkisi | Robert Weinberg & Daniel Gould, 2015, Nobel Yayıncılık |
12) | Grup ve Takım dinamikleri | Robert Weinberg & Daniel Gould, 2015, Nobel Yayıncılık |
13) | Özgüven Gelişimi | Robert Weinberg & Daniel Gould, 2015, Nobel Yayıncılık |
14) | FİNAL | FİNAL |
Ders Notları / Kitaplar: | Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri |
Diğer Kaynaklar: | Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | ||||||||||
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | ||||||||||
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | ||||||||||
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur. | ||||||||||
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | ||||||||||
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | ||||||||||
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | ||||||||||
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | ||||||||||
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | ||||||||||
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | ||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | 4 |
2) | Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | 4 |
3) | Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | 4 |
4) | Temel iletişim becerilerine sahip olur. | 4 |
5) | Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | 3 |
6) | Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | 4 |
7) | Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | 3 |
8) | Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | 5 |
9) | Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | 4 |
10) | Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | 4 |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 2 |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Soru cevap/ Tartışma |
Sözlü sınav | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Tez Sunma | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 41 |