İç Mekan Tasarımı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MIMT235 | ||||||||
Ders İsmi: | İç Mekanda Işık ve Renk | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BERRA SEDA SARIHAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. BERRA SEDA SARIHAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrenciye, 1-İç mekan tasarımı sürecinde renk ve ışığı etkin bir araç olarak kullanma 2-Form- malzeme- doku- renk-ışık dengesi gözeterek iç mekan atmosferi oluşturma, 3-İç mekan donatılarını ve tekstil ürünlerini renk planlama-ışık kararlarına uygun olarak seçebilme yetilerini kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; Dersin amacı, kapsamı ve işleniş biçimi,genel renk bilgisi,Işık-renk ilişkisi, ışık dalga boyları, ana-ara-kontrast renkler, renk sistemleri, rengin fiziksel ve psikolojik etkileri. ,Rengin değeri, metamerik etki, renk tanımlamaları, kültür-renk ilişkisi, rengin sembolik anlamları ,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 1: nuetral-monokromatik renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi ,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi,Sınıf içi uygulama : Konut iç mekan örneği üzerinde renk planlaması-teknik:suluboya,İç mekan tasarım öğeleri olarak renk ve ışık, fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlar açısından ışık, ışık rengi yüzey rengi arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden anlatımı; iç mekan tasarımında amaçlanan atmosferin, ışık efekti ile yaratılması, örnekler üzerinden değerlendirmeler.,İç mekan yüzey ve donatılarında ışık-renk-form-doku ilişkisinin mekan algısına etkisi, örnekler üzerinden değerlendirmeler.,sınıf içi uygulama: ışık-renk-doku atmosfer,sınıf içi uygulama: tartışma ve değerlendirmeler,İç mekan tasarımında tekstil ürünlerinin kullanımı, seçim kriterleri, örneklerin incelenmesi ,Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması,Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması; konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin amacı, kapsamı ve işleniş biçimi,genel renk bilgisi | yok |
2) | Işık-renk ilişkisi, ışık dalga boyları, ana-ara-kontrast renkler, renk sistemleri, rengin fiziksel ve psikolojik etkileri. | |
3) | Rengin değeri, metamerik etki, renk tanımlamaları, kültür-renk ilişkisi, rengin sembolik anlamları | |
4) | İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 1: nuetral-monokromatik renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi | |
5) | İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi | |
6) | İç mekan tasarımında tekstil ürünlerinin kullanımı, seçim kriterleri, örneklerin incelenmesi | |
7) | Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması | |
8) | Konut iç mekan tasarımında renk planlaması final projesine devam. | |
9) | Konut iç mekan tasarımında renk planlaması final projesine devam. | |
10) | Konut iç mekan tasarımında renk planlaması final projesine devam. | |
11) | Konut iç mekan tasarımında renk planlaması final projesine devam. | |
12) | Konut iç mekan tasarımında renk planlaması final projesine devam. | |
13) | Konut iç mekan tasarımında renk planlaması final projesine devam. | |
14) | Konut iç mekan tasarımında renk planlaması final projesine devam. | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | yok |
Diğer Kaynaklar: | www.okan.edu.tr |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir. | ||||||||
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir. | ||||||||
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular. | ||||||||
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler. | ||||||||
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar. | ||||||||
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar. | ||||||||
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir. | ||||||||
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır. | ||||||||
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir. | |
1) | 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir. | |
3) | 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular. | |
4) | 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler. | |
5) | 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar. | |
6) | 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar. | |
7) | 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir. | |
8) | 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır. | |
9) | 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Uygulama | 5 | 2 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 5 | 50 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 92 |