Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR205
Ders İsmi: Elektroterapi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA KENDAL
Dersi Veren(ler):







Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Elektroterapinin elektrofiziksel prensiplerini, fizyoterapide yaygın olarak kullanılan elektroterapi modalitelerine karşı dokuların cevaplarını incelemek, ve alçak ve orta frekanslı akımların etki mekanizmaları ve uygulama yöntemlerini öğretmektir.
Dersin İçeriği: Elektrofiziksel mekanizmalar, kas ve sinirin fizyolojik yanıtları, sağlıklı ve denerve kasın uyarılma özellikleri tartışılacak, alçak frekanslı ve orta frekanslı akımların temel özellikleri ve uygulama ilkeleri ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Alçak frekanslı akımların biofiziksel ve fizyolojik temellerini açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Alçak frekanslı akımları biofiziksel ve fizyolojik temellerine uygun olarak farklı patolojilerede kullanabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Alçak ve orta frekanslı akımlar konusunda bilgi ve beceri kazanması beklenir
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Fizyoterapi yaklaşımları içinde doğru elektroterapi yöntemlerini seçebilir ve uygulayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Elektrofiziksel ve Isı prensipleri
2) Hücre ve dokuların elektriksel özellikleri
3) Düz akımların özellikleri, İyontoforez tekniği
4) Tıbbi ve cerrahi galvanizm teknikleri
5) Duyu ve motor sinir aktivasyonları, Sağlıklı ve denerve kasta stimülasyon etkileri
6) Düz Galvani akımın modifiye şekilleri,Isı ve Fizyolojik özellikleri
7) Faradik akım uygulamaları
8) Yüksek voltaj kesikli galvanik stimülasyon
9) Ağrı fizyolojisi
10) TENS etki mekanizmaları ve uygulamaları
11) Diadinamik akım
12) Enterferansiyel akım özellikleri
13) Mikroakım, Russian ve Ultra reiz akım özellikleri
14) Elektrodiagnoz

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Nihal Şimşek, Nuray Kırdı, Aydın Meriç, Çiğdem Ayhan, Özlem Yürük editors. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Ankara: Hipokrat; 2016
Diğer Kaynaklar: John Low, Ann Reed "Electrotherapy explained : principles and practice" Oxford, 2004.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir.
2) Hastaları fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirir, uygun tedavi programını planlar ve uygular.
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
4) Özürlüleri fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirir, uygun tedavi programını planlar ve uygular.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.
6) Rehabilitasyon ekibinde aktif ve etkin rol alır.
7) Fizyoterapi ve rehabilitasyon birimlerinde liderlik ve yöneticilik yapar.
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bilişim ve iletişim teknolojilerini en iyi şekilde kullanır.
9) Fizyoterapi ve rehabilitasyon biliminin gelişimine katkıda bulunur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
2) Hastaları fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirir, uygun tedavi programını planlar ve uygular.
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. 3
4) Özürlüleri fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirir, uygun tedavi programını planlar ve uygular.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. 3
6) Rehabilitasyon ekibinde aktif ve etkin rol alır.
7) Fizyoterapi ve rehabilitasyon birimlerinde liderlik ve yöneticilik yapar.
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bilişim ve iletişim teknolojilerini en iyi şekilde kullanır.
9) Fizyoterapi ve rehabilitasyon biliminin gelişimine katkıda bulunur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ödevler 10 10
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 110