Tıp (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MED541
Ders İsmi: Cardiology
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kalp hastalıkları muayene bulgularını tanımak.
Muhtemel etkenleri ayırt edebilmek.
Gerekli tetkikleri yapabilmek.
Kalp hastalıkları tedavisini düzenleyebilmek.
Tedavinin olası yan etkilerini tanımak.
Dersin İçeriği: Hastabaşı vizitler, teorik dersler ve klinikte uygulamalar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kalp hastalıklarının tanımını anlamak;
2) En sık etkenlere yönelik belirtileri kavramak;
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kalp hastalıklarına yol açan durumları ve mikroorganizmaları kavramak;
2) Hastalık sürecinde oluşan fizik muayene bulgularını tanımak;
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Hastalarda cerrahi tedavi gereksinimini ve zamanlamasını bilmek;
Alana Özgü Yetkinlik
1) Hastalığın ilaç tedavisini uygulayabilmek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Hastalık sürecinde oluşan acil durumları bilmek;

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teorik dersler 1- Kardiyoloji. Editörler Jale Cordan, Dilek Yeşilbursa, Sümeyye Güllülü, İbrahim Baran. ISBN 975-6149-01-9. 2- Brauwald’s Heart Disease. Textbook of Cardiovascular Medicine. Peter Libby, Bonow, Mann, Zipes. Eight Ed. Saunders Elsevier. 3- Hurst’s The Heart. 12 the Edition. Valentin Fuster (Editor), Robert A. O'Rourke (Editor), Richard A. Walsh McGraw-Hill Companies
2) Hasta başı eğitim, klinik gözlem 1- Kardiyoloji. Editörler Jale Cordan, Dilek Yeşilbursa, Sümeyye Güllülü, İbrahim Baran. ISBN 975-6149-01-9. 2- Brauwald’s Heart Disease. Textbook of Cardiovascular Medicine. Peter Libby, Bonow, Mann, Zipes. Eight Ed. Saunders Elsevier. 3- Hurst’s The Heart. 12 the Edition. Valentin Fuster (Editor), Robert A. O'Rourke (Editor), Richard A. Walsh McGraw-Hill Companies
3) Final Sınavı 1- Kardiyoloji. Editörler Jale Cordan, Dilek Yeşilbursa, Sümeyye Güllülü, İbrahim Baran. ISBN 975-6149-01-9. 2- Brauwald’s Heart Disease. Textbook of Cardiovascular Medicine. Peter Libby, Bonow, Mann, Zipes. Eight Ed. Saunders Elsevier. 3- Hurst’s The Heart. 12 the Edition. Valentin Fuster (Editor), Robert A. O'Rourke (Editor), Richard A. Walsh McGraw-Hill Companies

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Kardiyoloji. Editörler Jale Cordan, Dilek Yeşilbursa, Sümeyye Güllülü, İbrahim Baran.
ISBN 975-6149-01-9.
2- Brauwald’s Heart Disease. Textbook of Cardiovascular Medicine. Peter Libby, Bonow, Mann, Zipes.
Eight Ed. Saunders Elsevier.
3- Hurst’s The Heart. 12 the Edition. Valentin Fuster (Editor), Robert A. O'Rourke (Editor), Richard A.
Walsh McGraw-Hill Companies
Diğer Kaynaklar: 1- Kardiyoloji. Editörler Jale Cordan, Dilek Yeşilbursa, Sümeyye Güllülü, İbrahim Baran.
ISBN 975-6149-01-9.
2- Brauwald’s Heart Disease. Textbook of Cardiovascular Medicine. Peter Libby, Bonow, Mann, Zipes.
Eight Ed. Saunders Elsevier.
3- Hurst’s The Heart. 12 the Edition. Valentin Fuster (Editor), Robert A. O'Rourke (Editor), Richard A.
Walsh McGraw-Hill Companies

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir.
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir.
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular.
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular.
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. 1
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. 1
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. 5
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. 5
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. 5
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar 5
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. 5
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar 4
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 4
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, 5
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar 4
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, 4
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. 5
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir 1
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 15 % 10
Uygulama 15 % 10
Derse Özgü Staj 15 % 10
Ödev 5 % 10
Projeler 3 % 10
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Uygulama 15 4 60
Derse Özgü Staj 15 4 60
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 4 60
Sunum / Seminer 5 4 20
Ödevler 3 4 12
Juri 1 4 4
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 256