Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
•Müfredat
• Moleküler Hücre Biyolojisine Giriş
• Yaşam araştırmasında temalar
• Doğal seleksiyon teorisi
• Yaşam bilimlerindeki çalışma türleri |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
2) |
• Ekstrasellüler matriksin spesifik özelliklerini tartışmak
• Ekstrasellüler matriks bileşenlerini tanımlamak: proteoglikanlar, lifli proteinler, diğerleri fibronektin ve laminin
• Ekstrasellüler matrikse hücre adezyonunu tanımlamak
• Hücre adezyon moleküllerini tartışmak
• Hücrenin adhezyonuna bağlı hastalıkları tanımlamak |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
3) |
.Biyolojik membranları tanımlamak
• Biyolojik membranların fonksiyonlarını açıklamak
• Membran bileşenlerini tanımlamak: lipid, protein ve karbonhidratlar |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
4) |
• Sitoskeletonu tanımlaymak
• Sitoskeleton üyelerini açıklamak: mikrofilamentler, ara filamentler ve mikrotübüller
• Hücre iskeleti üyeleri arasındaki farklılıkları tartışmak
• Hücre iskeletine ilişkin anormallikleri açıklamak |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
5) |
• Organeller tanımlamak: Çekirdek, ER, ribozomlar, golgi aparatı, lizozomlar, mitokondri, vakuoller, silia ve flagella, hücre duvarı, plastidler, merkezi koful
• Organellerin yaptıkları işleri tanımlamak
• Prokaryotik ve ökaryotik hücreler arasındaki sıkışmanın tartışılması
• Bitki ve hayvan hücreleri arasındaki farklılıkları tartışmak |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
6) |
• Hücre membranından taşınımı tanımlamak
• Taşıma tiplerini açıklamak: pasif difüzyon, aktif ve birlikte taşıma
• Membran seçiciliğini tanımlamak
• Hücre içi ulaşımı tartışmak |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
7) |
• Hücre döngüsünü tanımlamak
• Hücre döngüsü evrelerini açıklamak: G0 fazı, fazlar arası ve mitoz fazı
• Özel safhalar ve spesifik çoğaltma süreçlerinde yer alan molekülleri ve enzimleri tartışmak
• Hücre bölünme tiplerini tanımlamak: mayoz bölünme ve mitoz
• Mayoz bölünme ve mitoz arasındaki farkları tartışmak
• Bitki ve hayvan hücre bölünmeleri arasındaki farklılıkları tartışmak |
Lecture notes and powerpoint presentation |
8) |
I. Ara sınav |
- |
9) |
• Hücre döngüsü düzenlemesini tanımlamak
• Hücre döngüsünün ana düzenleyicilerini tanımlamak: siklinler, siklin bağımlı kinazlar, hücre döngüsü inhibitörleri
• Hücre döngüsü regülatörlerinin etkilediği aşamaları açıklamak
• Hücre döngüsü düzenlemesiyle ilgili anormallikleri tartışmak |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
10) |
• Fotosentezi tanımlamak
• Fotosentez çalışmalarının tarihini tanımlamak
• Fotosentezin evrimsel tarihini tartışmak
• Fotosentez adımlarının gerçekleştiği hücre bölmelerini tanimlamak
• C3, C4 ve CAM bitkilerini tanımlayın ve aralarındaki farkları tartışmak
• Fotosentez oranını etkileyen faktörleri tanımlamak |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
11) |
Ara sınav II |
- |
12) |
• ATP sentezini tanımlamak
• Hücresel solunumu tanımlamak
• Glikolizi tanımlamak
• Aerobik ve anaerobik solunumları tanımlamak
• Laktik asit ve etil alkol solunumunu tanımlamak |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
13) |
• Aerobik hücresel solunumun tanımlanması
• Hücresel solunum adımlarını tanımlamak: glikoliz, krebs döngüsü ve elektron taşıma sistemi
• Aerobik ve anaerobik hücresel solunum arasındaki farkları karşılaştirmak
• Fosforilasyon türleri: oksidatif ve substrat seviyesi |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
14) |
• Hücre ic baglantilarini tartışmak
• Hücre sinyalizasyonunun gelişimini tanımlamak
• Yerel ve uzun mesafe sinyalizasyonunu tanımlamak
• Hücre sinyalizasyon aşamalarının tanımlanması |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
15) |
Final Sınavı |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Ders Notlari
Hardin, J., Bertoni, G., Kleinsmith, L. J., & Becker, W. M. (2012). Becker's world of the cell (8th ed.). Boston: Benjamin Cummings.
Campbell Biology (10th Edition), by Jane B. Reecee, Lisa A. Urry, Michael L. Cain, Steven A. Wasserman, Peter V. Minorsky, Robert B. Jackson, ISBN-13: 978-0321775658 ISBN-10: 0321775651 Edition: 10th
|
Diğer Kaynaklar: |
-Lecture notes and power point presentations
Hardin, J., Bertoni, G., Kleinsmith, L. J., & Becker, W. M. (2012). Becker's world of the cell (8th ed.). Boston: Benjamin Cummings.
Campbell Biology (10th Edition), by Jane B. Reecee, Lisa A. Urry, Michael L. Cain, Steven A. Wasserman, Peter V. Minorsky, Robert B. Jackson, ISBN-13: 978-0321775658 ISBN-10: 0321775651 Edition: 10th |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
2 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
1 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
1 |
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
1 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
1 |
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|