Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders izlencesinin paylaşılması ve dersin işleyişinin açıklanması. |
- |
2) |
Ambalajın özellikleri, amacı, önemi. Ambalaj tasarım öncesi, ürün ve tasarım örnekleri hakkında bilgilendirme – Araştırma projesinin verilmesi |
- |
3) |
Ambalaj Tasarımda rengin psikolojik etkisi, hedef kitle.
Araştırma Ödevinin Sunumu |
- |
4) |
Birinci Uygulama Projesi. Araştırma ve ilk uygulama çalışmalarına başlangıç. |
- |
5) |
Ambalaj Tasarımda yüzey ve form ilişkisi, kutu çeşitleri, malzeme seçimi ve ürüne olan etkisinin araştırılması. Birinci proje fikir ve eskizlerin değerlendirilmesi revizyonların verilmesi. |
- |
6) |
Birinci Uygulama projesi. Eskizlerinin ve onaylanmış maketlerin değerlendirmesi, teslim öncesi son revizyonların verilmesi. |
- |
7) |
Birinci proje teslimi. İkinci Uygulama Projesi için araştırma (Ambalaj Tasarımda bıçak ve kalıp ve değişik form yüzeyli ambalajların incelenip bıçaklarının çizilmesi. |
- |
8) |
İkinci proje eskizlerinin ve onaylanmış maketlerin değerlendirmesi, teslim öncesi son revizyonların verilmesi. |
- |
9) |
VİZE / İkinci proje teslimi |
- |
10) |
Üçüncü Uygulama Projesi. Etiket tanımı, ambalaj üzeri etiketleri, çeşitleri |
- |
11) |
Üçüncü proje fikir ve eskizlerin değerlendirilmesi, revizyonların verilmesi. |
- |
12) |
Üçüncü proje fikir ve eskizlerin değerlendirilmesi, revizyonların verilmesi. |
- |
13) |
Üçüncü proje hakkında son değerlendirmeler
|
- |
14) |
Üçüncü proje teslimi (FİNAL) |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
3) |
Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak |
5 |
4) |
Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak |
5 |
5) |
Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
|
5 |
6) |
Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek |
3 |
7) |
Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak |
4 |
8) |
Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
4 |