Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT457 | ||||||||
Ders İsmi: | Kurumsal Kimlik Tasarımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SEDEF BİNGÖL ÇETİNKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı öğrencileri bir markanın tanınırlığını, farklılaşmasını ve güvenilirliğini artıran etkili kurumsal kimlik tasarımları oluşturmak için gerekli bilgi ve becerilerle donatmaktır. Kurumsal kimlik tasarımının yaratıcı yollarını keşfetmeleri için fırsat sunar. Geleneksel kimlik tasarımının ötesine geçerek, sanat ve inovasyon aracılığıyla marka kimliğini nasıl ifade edebileceğini öğretir. Markaları benzersizleştirmenin yollarını araştırır. |
Dersin İçeriği: | Ders, öğrencilerin grafik anlatım dili kullanarak markaların kurumsal standartlarını oluşturabilmelerini sağlamayı amaçlar. Bu derste, kurumsal imaj ve marka gibi kavramların incelenir ve öğrencilere bu kavramların görselleştirilmesi ile ilgili yaratıcı uygulamalar yaptırılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Temel Kavramlar: Kurumsal kimlik tasarımının önemi Güncel kurumsal kimlik örnek incelemeleri | - |
2) | Markalama – 1: Marka tutumu ve iletişim Marka hikayesi ve mesajı | - |
3) | Markalama – 2: Hedef kitle analizi Rakip analizi | - |
4) | Görsel Kimlik: Logo tasarımı süreci Tipografi, renk psikolojisi ve kullanımı | - |
5) | Kurumsal Basılı Malzemeler: Kriterler & örnekler | - |
6) | Dijital Mecra: Uygulamalar & örnekler | - |
7) | Ara Sınav: Proje Teslimi | - |
8) | Proje: Ara Sınav Geribildirimleri | - |
9) | Geleneksel Kimlikten Sıyrılma: Sanat ve inovasyonun marka kimliğindeki rolü Örnek markaların incelenmesi | - |
10) | Marka Anlatısı ve Sanat: Marka kimliğini sanat yoluyla anlatma Hikaye anlatıcılığı ile kurumsal kimlik tasarımı | - |
11) | Dijital ve Görsel İnovasyon Sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) kullanımı Yaratıcı dijital medya kampanyaları | - |
12) | Trend Yaratmak: Marka kapsamında yaratıcı ürün tasarımı | - |
13) | Final Projesi Sunumları: Öğrenci proje sunumları | - |
14) | Final Sınavı: Proje Teslimi | - |
Ders Notları / Kitaplar: | yok |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |||||
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |||||
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |||||
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |||||
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |||||
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | 5 |
4) | Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | 5 |
5) | Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | 5 |
6) | Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | 5 |
7) | Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | 4 |
8) | Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek | 4 |
Ders |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Proje | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 59 |