Tekstil ve Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | STMF152 | ||||||||
Ders İsmi: | Sanat Tarihi 2 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere tasarımın temel taşları olan estetik, form, renk, kompozisyon ve sembolizm gibi konuları anlamak için sanat tarihini kullanmanın önemini vurgular. Geçmiş sanat akımları, sanatçılar ve eserlerin detaylı incelenmesi, öğrencilere tasarım süreçlerine derinlik katmanın yanı sıra yaratıcılıklarını daha zenginleştirmek için ilham kaynakları sunar. Bu ders, öğrencilere sanat tarihini tasarım projelerine entegre etme yeteneği kazandırarak, geçmişin deneyimlerinden öğrenme ve bunları modern tasarım problemlerine uygulama becerisi geliştirmeyi hedefler. Öğrenciler, sanat tarihini bir kaynak olarak kullanarak yaratıcı tasarım süreçlerini zenginleştirmek ve kültürel değerleri tasarımlarına dahil etmek konusunda bilgi sahibi olurlar. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, öğrencilere tasarımın temel taşları olan estetik, form, renk, kompozisyon ve sembolizm gibi konuları anlamak için sanat tarihini kullanmanın önemini vurgular. Geçmiş sanat akımları, sanatçılar ve eserlerin detaylı incelenmesi, öğrencilere tasarım süreçlerine derinlik katmanın yanı sıra yaratıcılıklarını daha zenginleştirmek için ilham kaynakları sunar. Bu ders, öğrencilere sanat tarihini tasarım projelerine entegre etme yeteneği kazandırarak, geçmişin deneyimlerinden öğrenme ve bunları modern tasarım problemlerine uygulama becerisi geliştirmeyi hedefler. Öğrenciler, sanat tarihini bir kaynak olarak kullanarak yaratıcı tasarım süreçlerini zenginleştirmek ve kültürel değerleri tasarımlarına dahil etmek konusunda bilgi sahibi olurlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin kapsamı Dersin eğitim metodunun tanıtımı Bilgi Ölçme ve değerlendirme yaklaşımının ve isteminin açıklanması Ders İçeriği ile İlgili Yayınların Tanıtılması(Okuma Listesi) Kompozisyon Çözümleme ve Sanat Metni İncelemeleri üzerine tartışma | - |
2) | İfade ve İlkel Metinleri -August Endell -Andre Derain-Wilhelm Worringer Sanat Metni İncelemesi ve metindeki biçem, renk, kompozisyon ve kavramların tespit üzerine metin yazma. Verilen eser ya da eserlerin kompozisyon analizi | - |
3) | Modern Düşünce Metinleri -Umberto Boccioni -Franz Marc -Karl Maleviç Sanat Metni İncelemesi ve metindeki biçem, renk, kompozisyon ve kavramların tespit üzerine metin yazma. Verilen eser ya da eserlerin kompozisyon analizi | - |
Ders Notları / Kitaplar: | yok |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Ders |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Kanaat Notu | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 30 |