Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ITRD314 | ||||||||
Ders İsmi: | Information Systems for Trade | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ESRA OVALI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersi tamamlayan öğrenciler şunları kazanacaklardır: • Uluslararası ticarette bilgi teknolojisi çözümlerini listeler (blok zincirleri, nesnelerin interneti, elektronik ödemeler, akıllı tedarik zincirleri, elektronik tabanlı lojistik, bulut çözümleri). • Uluslararası ticarette kullanılan programlama dillerini listeler ve dijital ticaretin tasarımı hakkında fikir edinir. • Dış ticaret işlemlerinde kullanılan veri yönetimi ve stratejilerini açıklar. • Bilgisayar terminolojisine hakim olur. • Dış ticaretin geleceğini şekillendirecek bilgi teknolojisi trendlerini listeler. • Uluslararası ticarette bilgi teknolojisi destekli işlerin kararlaştırılmasına katkıda bulunacak bir bilgi havuzu sağlar. |
Dersin İçeriği: | •Ders müfredatının açıklanması •İçeriğin açıklanması •Ders çıktılarının tanımlanması •Derslerde izlenecek yolun aktarılması •Uluslararası Ticarette Bilgi Teknolojilerinin Öneminin Aktarılması •Ticareti Dönüştüren Teknoloji Çözümlerinin Açıklanması. •Veri Bilimi Genel Bakışını Açıklama (1) •Veri Bilimi Genel Bakışını Açıklama (II) •Bilgisayar Terminolojisine Girişi Listeleme •Yaygın programlama dillerini listeleme •E-ticaret çözümlerini listeleme •Finans uygulamalarını listeleme •Ticareti Dönüştüren Teknoloji Çözümlerini Açıklama •Veri Bilimi Genel Bakışını Açıklama (1) •Veri Bilimi Genel Bakışını Açıklama (II) •Bilgisayar Terminolojisine Girişi Listeleme •Yaygın programlama dillerini listeleme •E-ticaret çözümlerini listeleme •Finans uygulamalarını listeleme •Akıllı sözleşmeler ve dijital tedarik •Chat GPT ve Yapay Zeka •E-ticaret için teknoloji trendleri •Akıllı sözleşmeler ve dijital tedarik •Chat GPT ve Yapay Zeka •E-ticaret için teknoloji trendleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | •Ders müfredatının açıklanması •İçeriğin açıklanması •Ders çıktılarının tanımlanması •Derslerde izlenecek yolun aktarılması •Uluslararası Ticarette Bilgi Teknolojilerinin Öneminin Aktarılması | |
2) | Ticarette finance uygulamaları | |
3) | ERP | |
4) | Ticarette dijital teknolojiler | |
5) | Bilgisayar terminolojisine giriş | |
6) | Programlamada veri tipleri Veri bilimi | |
7) | Akıllı kontratlar-blockchain | |
8) | E-ihracat ve e-ithalat | |
9) | Ticarette yapay zeka | |
10) | Programlama dilleri (I) | |
11) | Programlama dilleri (II) | |
12) | Veri bilimi(I) | |
13) | Veri bilimi (II) | |
14) | Dijital tedarik yöntemi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. https://www.wto.org/english/res_e/publications_e/digital_trade_2023_e.htm 2. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0377221703005186 3. https://link.springer.com/article/10.1007/s00450-017-0360-9 4. https://www.wto-ilibrary.org/content/books/9789287047618?crawler=true 5. https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/8574184 6. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0040162518306334 7. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/07421222.2018.1451951 8. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0040162521000731 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Anlatım | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 7 | 49 |
Proje | 7 | 7 | 49 |
Ödevler | 7 | 7 | 49 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 192 |