Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INF224 | ||||||||
Ders İsmi: | Visual Programming | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi YUSUF ALİ DANIŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | * Visual Studio geliştirme ortamını öğrenmek * Prosedürel ve olay-odaklı programlama dilleri arasındaki farkları öğrenmek * Nesnenin özelliklerini güncelleyebilmek * Lokal ve global değişkenler * C# formları yaratmak * GUI sınıflarını kullanmak * Veri bağlantısı kurmak |
Dersin İçeriği: | Microsoft.net framework yapısı; Windows form nesneleri ve form denetimleri; Standart Formlar ve özellikleri; MDI Formlar ve özellikleri; Menü ve araç çubuğu tasarımı ve oluşturma; Görsel programlamada veritabanı kullanımı (Microsoft SQL Server ve veritabanı nesneleri ile: ConnectionString; SqlConnection; SqlCommand; ExecuteScalar; ExecuteReader; ExecuteNonQuery; DataReader; DataAdapter;DataTable; DataSet); App.config dosyası |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Visual Studio C# geliştirme ortamına giriş | Projeksiyon, Bilgisayar |
2) | Visual C# temel veri türleri | Projeksiyon, Bilgisayar |
3) | Visual C# Temel Form ve Application yapısı | Proje sunumları |
4) | Temel görsel nesnelerin kullanımı | Projeksiyon, Bilgisayar |
5) | Gelişmiş görsel nesnelerin kullanımı | Projeksiyon, Bilgisayar |
6) | Akış kontrol programlama (döngüler, koşullar) | Projeksiyon, Bilgisayar |
7) | Gelişmiş görsel form uygulaması hazırlanması | Projeksiyon, Bilgisayar |
8) | Ara Sınav | |
9) | Veritabanı bağlantısı oluşturma | Projeksiyon, Bilgisayar |
10) | Temel görsel nesneleri veri tabanına bağlama | Projeksiyon, Bilgisayar |
11) | Gelişmiş görsel nesneleri veri tabanına bağlama | Projeksiyon, Bilgisayar |
12) | Master-Detay veri ilişkisi kurulması | Projeksiyon, Bilgisayar |
13) | Gelişmiş Veri Bağlantısı İçeren Uygulamaların Geliştirilmesi | Projeksiyon, Bilgisayar |
14) | Proje sunumları | Projeksiyon, Bilgisayar |
Ders Notları / Kitaplar: | Beginning Visual C# 2010 – Karli Watson, Christian Nagel, Jacob Hammer Pederson, Jon D. Reid, Morgan Skinner ©2010 | Wiley Publishing ISBN-13: 9780470502266 |
Diğer Kaynaklar: | C# ile Görsel Programlama - Mücahit Furkan ARDOĞAN |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bilişim sistemlerinin temel bileşenlerini tanımlar ve işleyişlerini açıklar. | ||||||||||
2) Bilgisayar donanımı, yazılımı ve ağ yapılarına ilişkin bilgileri yorumlar ve karşılaştırır. | ||||||||||
3) Büyük veri, yapay zekâ ve veri analitiği gibi teknolojileri uygular ve projelere entegre eder. | ||||||||||
4) Karmaşık bilişim problemleri için algoritmalar tasarlar ve yazılım çözümleri uygular. | ||||||||||
5) Veritabanı sistemlerini tasarlar, kurar ve sorgularla işletir. | ||||||||||
6) Yazılım projelerinde proje yönetimi tekniklerini uygular ve ekip çalışmasına katkı sağlar. | ||||||||||
7) Bilgi güvenliği, etik ilkeler ve yasal çerçeveleri açıklar ve uygular. | ||||||||||
8) Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder ve bireysel gelişim için sürekli öğrenme yöntemlerini uygular. | ||||||||||
9) Teknik konularda sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanır, sunumlar gerçekleştirir. | ||||||||||
10) Farklı disiplinlerle iş birliği içinde çalışır ve çok disiplinli projelerde çözüm önerileri üretir. | ||||||||||
11) Farklı bilişim projelerinde yenilikçi fikirler geliştirir, liderlik rolleri üstlenir ve girişimcilik becerilerini uygular. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilişim sistemlerinin temel bileşenlerini tanımlar ve işleyişlerini açıklar. | 5 |
2) | Bilgisayar donanımı, yazılımı ve ağ yapılarına ilişkin bilgileri yorumlar ve karşılaştırır. | 4 |
3) | Büyük veri, yapay zekâ ve veri analitiği gibi teknolojileri uygular ve projelere entegre eder. | 4 |
4) | Karmaşık bilişim problemleri için algoritmalar tasarlar ve yazılım çözümleri uygular. | |
5) | Veritabanı sistemlerini tasarlar, kurar ve sorgularla işletir. | 5 |
6) | Yazılım projelerinde proje yönetimi tekniklerini uygular ve ekip çalışmasına katkı sağlar. | |
7) | Bilgi güvenliği, etik ilkeler ve yasal çerçeveleri açıklar ve uygular. | |
8) | Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder ve bireysel gelişim için sürekli öğrenme yöntemlerini uygular. | |
9) | Teknik konularda sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanır, sunumlar gerçekleştirir. | |
10) | Farklı disiplinlerle iş birliği içinde çalışır ve çok disiplinli projelerde çözüm önerileri üretir. | |
11) | Farklı bilişim projelerinde yenilikçi fikirler geliştirir, liderlik rolleri üstlenir ve girişimcilik becerilerini uygular. |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 10 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 13 | 4 | 52 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 173 |