Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrenenin, dokuma yöntemlerini tanıması, armürlü dokuma tezgahını ve dokuma hazırlık aşamalarını temel uygulama düzeyinde öğrenmesi, dokuma tasarımı konusunda araştırma yapması, edindiği bilgileri özgün, modern tasarımlar ve sanatsal çalışmalar oluşturmada kullanma becerisi kazanmasıdır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı, öğrenenin, dokuma yöntemlerini tanıması, armürlü dokuma tezgahını ve dokuma hazırlık aşamalarını temel uygulama düzeyinde öğrenmesi, dokuma tasarımı konusunda araştırma yapması, edindiği bilgileri özgün, modern tasarımlar ve sanatsal çalışmalar oluşturmada kullanma becerisi kazanmasıdır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel Kumaş Yapı Bilgileri içeriğinin tanımlanması
|
- |
2) |
Kumaşlar hakkında genel bilgi verilmesi
doku örgülerinin öğrenciye tanıtılması. |
- |
3) |
Dokuma örgüleri, Tahar, ayna, armürün tanımlanması. |
- |
4) |
Örgü çeşitlerinin örneklerle anlatılması. |
- |
5) |
Dokuma kumaş nedir ve tarihine genel bakış |
- |
6) |
Temel dokuma teknolojisinin tartışılması |
- |
7) |
Farklı örgü ve birimlerle farklı yüzey oluşturulması |
- |
8) |
vize |
- |
9) |
Armürlü dokumaların araştırılması. |
- |
10) |
Jakarlı dokumaların araştırılması. |
- |
11) |
Armürlü ve Jakarlı dokumalar ın benzerlikleri ve farklarının araştırılması. |
- |
12) |
Konu araştırmaları ve Eskizlerin çizilmesi. |
- |
13) |
Farklı malzemelerle doku etkisi veren eskiz çalışmaları |
- |
14) |
Eskizlerin dokuma yöntemlerine uygun olarak düzenlenmesi, endüstriyel üretim yöntemleriyle ilgili öneriler geliştirme |
- |
15) |
Eskizlerin dokuma yöntemlerine uygun olarak düzenlenmesi, endüstriyel üretim yöntemleriyle ilgili öneriler geliştirme |
- |
16) |
final |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. |
2 |
2) |
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. |
5 |
3) |
Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. |
3 |
4) |
Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. |
3 |
5) |
Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. |
2 |
6) |
Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
2 |