Tekstil ve Moda Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TMT207
Ders İsmi: Moda Tarihi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrenenin, dokuma yöntemlerini tanıması, armürlü dokuma tezgahını ve dokuma hazırlık aşamalarını temel uygulama düzeyinde öğrenmesi, dokuma tasarımı konusunda araştırma yapması, edindiği bilgileri özgün, modern tasarımlar ve sanatsal çalışmalar oluşturmada kullanma becerisi kazanmasıdır.
Dersin İçeriği: Bu dersin amacı, öğrenenin, dokuma yöntemlerini tanıması, armürlü dokuma tezgahını ve dokuma hazırlık aşamalarını temel uygulama düzeyinde öğrenmesi, dokuma tasarımı konusunda araştırma yapması, edindiği bilgileri özgün, modern tasarımlar ve sanatsal çalışmalar oluşturmada kullanma becerisi kazanmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Armürlü dokumaları bütün yönleri ile tanımlayabilmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 1) Üretilecek malzeme ile bağlı bulunduğu teknik altyapı arasındaki koordinasyonu sağlayabilmek 2) Deneysel, yaratıcı ve teknik çözümü yapılmış örnek çalışmaları yürütebilmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) -
Öğrenme Yetkinliği
1) -
Alana Özgü Yetkinlik
1) -
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) -

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Kumaş Yapı Bilgileri içeriğinin tanımlanması -
2) Kumaşlar hakkında genel bilgi verilmesi doku örgülerinin öğrenciye tanıtılması. -
3) Dokuma örgüleri, Tahar, ayna, armürün tanımlanması. -
4) Örgü çeşitlerinin örneklerle anlatılması. -
5) Dokuma kumaş nedir ve tarihine genel bakış -
6) Temel dokuma teknolojisinin tartışılması -
7) Farklı örgü ve birimlerle farklı yüzey oluşturulması -
8) vize -
9) Armürlü dokumaların araştırılması. -
10) Jakarlı dokumaların araştırılması. -
11) Armürlü ve Jakarlı dokumalar ın benzerlikleri ve farklarının araştırılması. -
12) Konu araştırmaları ve Eskizlerin çizilmesi. -
13) Farklı malzemelerle doku etkisi veren eskiz çalışmaları -
14) Eskizlerin dokuma yöntemlerine uygun olarak düzenlenmesi, endüstriyel üretim yöntemleriyle ilgili öneriler geliştirme -
15) Eskizlerin dokuma yöntemlerine uygun olarak düzenlenmesi, endüstriyel üretim yöntemleriyle ilgili öneriler geliştirme -
16) final -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) 1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
2) 2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme.
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma.
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. 2
2) 2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. 5
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. 3
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. 3
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. 2
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Uygulama 8 3 24
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 5 10
Proje 2 15 30
Ödevler 5 5 25
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 143