Makine Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SOS351
Ders İsmi: Çokkültürlülük ve Toplum
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi İLKER ÇAYLA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı: (1) temel iletişim ve yardım becerilerinin öğrenilmesi ve uygulanması yoluyla öğrencilerin gelişimini desteklemek; (2) kültürel çeşitliliği insan ilişkileri ve iletişimle ilişkisi açısından incelemek; (3) cinsiyeti insan ilişkileri ve iletişim açısından incelemek ve (4) insan ilişkilerini ve iletişimi özel gruplarla (engelli kişiler, yaşlı yaşlılar, ekonomik olarak dezavantajlı bireyler, çocuklar vb.) ilişkisi açısından ele almaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, bireyler, örgütler ve uluslararasındaki iletişimi artırmak, kültürel farklılıkları anlayabilmek ve bu farklılıkları etkili bir şekilde yönetebilmek amacıyla ulusal ve örgütsel kültürlerin önemini öğrencilere anlatmak üzere tasarlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Gain better understanding of society from social and cultural perspectives.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Karşılaştırmalı perspektiften kendi toplumuu değerlendirir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Önyargı, etnik merkezcilik gibi kültürlerarası sosyal iletişim engellerini açıklar
Öğrenme Yetkinliği
1) Kültürel çoğulculuk ve çok kültürlülük üzerine sosyolojik bakış geliştirir
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) GİRİŞ TEMEL KAVRAMLAR
2) Kuramsal Açıklamalar Andrew Shorten. Çokkültürlülük. Günümüzde Çeşitliliğin Siyasi Teorisi
3) Kültür ve Toplum Andrew Shorten. Çokkültürlülük. Günümüzde Çeşitliliğin Siyasi Teorisi
4) Milena Doytcheva. Çokkültürlülük. İletişim Yayınları
5) Çok kültürlülük ve Kamu Politikaları Milena Doytcheva. Çokkültürlülük. İletişim Yayınları
6) Çok Kültürlülük ve Hukuk Taylor, Charles (1996) Çokkültürlülük / Tanınma Politikası, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
7) Çok kültürlülük ve İnsan Hakları Parekh, Bhikhu(2002) Çokkültürlülüğü Yeniden Düşünmek, Ankara: Phoenix Yayınevi. Taylor, Charles (1996) Çokkültürlülük / Tanınma Politikası, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Touraine, Alain (2000) Eşitliklerimiz ve farklılıklarımızla birlikte yaşayabilecek miyiz?, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
8) Ara Sınav
9) Çokültürlülük ve Eşitsizlik Parekh, Bhikhu(2002) Çokkültürlülüğü Yeniden Düşünmek, Ankara: Phoenix Yayınevi. Taylor, Charles (1996) Çokkültürlülük / Tanınma Politikası, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Touraine, Alain (2000) Eşitliklerimiz ve farklılıklarımızla birlikte yaşayabilecek miyiz?, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
10) Kimlilk ve Ötekileştirme Zizek, Slavoj (2001) “Çokkültürcülük Ya da Çokuluslu Kapitalizmin Kültürel Mantığı”, Defter, Yıl. 14, Sayı 44. Parekh, Bhikhu(2002) Çokkültürlülüğü Yeniden Düşünmek, Ankara: Phoenix Yayınevi. Taylor, Charles (1996) Çokkültürlülük / Tanınma Politikası, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Touraine, Alain (2000) Eşitliklerimiz ve farklılıklarımızla birlikte yaşayabilecek miyiz?, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Uygur, Nermi (1984) Kültür Kuramı, İstanbul: Remzi Kitabevi. Yürüşen, Melih (1998) Çeşitlilikten Özgürlüğe / Çokkültürlülük ve Liberalizm, Ankara: LDT Yayınları.
11) Kültürlerarası İletişim Zizek, Slavoj (2001) “Çokkültürcülük Ya da Çokuluslu Kapitalizmin Kültürel Mantığı”, Defter, Yıl. 14, Sayı 44. Parekh, Bhikhu(2002) Çokkültürlülüğü Yeniden Düşünmek, Ankara: Phoenix Yayınevi. Taylor, Charles (1996) Çokkültürlülük / Tanınma Politikası, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Touraine, Alain (2000) Eşitliklerimiz ve farklılıklarımızla birlikte yaşayabilecek miyiz?, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Uygur, Nermi (1984) Kültür Kuramı, İstanbul: Remzi Kitabevi. Yürüşen, Melih (1998) Çeşitlilikten Özgürlüğe / Çokkültürlülük ve Liberalizm, Ankara: LDT Yayınları.
12) Çok Kültürlülük ve Modernite Zygmunt Bauman. Modernlik ve Müphemlik. Ayrıntı Yayınları
13) Çok Kültürlülük ve Yurttaşlık Taylor, C. 2005. Çokkültürcülük -Tanınma Politikası- (Edit: E. Guttman), İstanbul: YKY Tunçay, M. 2003. Çokkültürlülük Perspektifleri. Sivil Toplum ve Demokrasi Konferens Yazıları, Üstel, F. 1999. Yurttaşlık ve demokrasi. Dost Kitabevi
14) Genel Değerlendirme - Final Sınavı hazırlık Overall evaluation- Final Exam preparation

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1)Çokkültürlülük - Eleştirel Bir Giriş. Michael Murphy. Çevirmen: Şeyma Özcan
: Bilge Kültür Sanat
2) Çokkültürlülük. Milena Doytcheva İLETİŞİM YAYINLARI.2013
3) Çokkültürcülük Tanınma Politikası Charles Taylor YAPI KREDİ YAYINLARI
4) AVRUPA'YA KİMLİK(ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK SINAVI).RİVA KASTORYANO BAĞLAM 2009
Diğer Kaynaklar: 1)Çokkültürlülük - Eleştirel Bir Giriş. Michael Murphy. Çevirmen: Şeyma Özcan
: Bilge Kültür Sanat
2) Çokkültürlülük. Milena Doytcheva İLETİŞİM YAYINLARI.2013
3) Çokkültürcülük Tanınma Politikası Charles Taylor YAPI KREDİ YAYINLARI
4) AVRUPA'YA KİMLİK(ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK SINAVI).RİVA KASTORYANO BAĞLAM 2009

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12) En az birinde derinlik kazanmak üzere, kimya bilgisi ve matematiğe dayalı fizik bilgisi; çok değişkenli matematik ve türevsel denklemleri de kapsayacak biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık.
13) Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere, çalışabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12) En az birinde derinlik kazanmak üzere, kimya bilgisi ve matematiğe dayalı fizik bilgisi; çok değişkenli matematik ve türevsel denklemleri de kapsayacak biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık.
13) Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere, çalışabilme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 3 3
Ödevler 14 3 42
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 135