Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: YMI268
Ders İsmi: Nöropazarlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SEMRA GEÇKİN ONAT
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, pazarlama stratejilerinin beyin temelli karar alma süreçleriyle nasıl ilişkilendirildiğini açıklamak, tüketici davranışlarını nörobilimsel verilerle analiz etmeyi öğretmek ve işletmelerin bu bilgileri etik çerçevede nasıl kullanabileceğine dair farkındalık kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Nöropazarlama; sinirbilim ve pazarlama disiplinlerinin birleşimiyle, tüketici davranışlarının beyin ve sinir sistemi üzerindeki etkilerini anlamaya çalışan bir alandır. Bu derste, fMRI, EEG gibi araçların pazarlama araştırmalarında kullanımı, duyguların karar alma sürecine etkisi, marka ve reklam algısı gibi konular ele alınır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Nöropazarlama kavramını ve tarihsel gelişimini açıklar.
2) Tüketici davranışlarını beyin temelli bir yaklaşımla analiz eder.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Nöropazarlamada kullanılan temel nörobilimsel araçları tanır ve sınıflandırır.
2) Reklam, ambalaj ve marka stratejilerinin beyinsel etkilerini değerlendirir.
3) Nöropazarlamanın etik boyutlarını tartışır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nöropazarlamaya Genel Bakış ve Tanımlar
2) Tüketici Davranışları ve Karar Verme Süreçleri
3) Beyin Yapısı, Nörolojik Temeller ve Pazarlamayla İlişkisi
4) Nöropazarlamada Kullanılan Yöntemler: fMRI, EEG, Eye Tracking
5) Duyguların Pazarlamadaki Rolü
6) Dikkat, Algı ve Hafıza: Reklam ve Marka Etkileri
7) Nöropazarlama ve Marka Sadakati
8) vize sınavı
9) Reklamlarda Beynin Tepkileri: Örnek Kampanya Analizleri
10) Ambalaj Tasarımı ve Tüketici Algısı
11) Satış Noktası Deneyimi ve Nörolojik Tepkiler
12) Nöropazarlama ve Etik Tartışmalar
13) Nöropazarlamada Gelecek Trendler ve Teknolojiler
14) Dönem Projesi Sunumları
15) Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Beyin ve Tüketici Davranışları
Nörobilimde Kullanılan Araçlar
Duyular ve Tüketici Deneyimi
Diğer Kaynaklar: Buyology – Martin Lindstrom
The Buying Brain – A.K. Pradeep
Neuromarketing: Exploring the Brain of the Consumer – Leon Zurawicki
“Neuromarketing: The New Science of Consumer Behavior” – Journal of Consumer Behaviour

“Brain structures associated with motivation and reward in consumer behavior” – Harvard Business Review

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Grup çalışması ve ödevi
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 8 5 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 5 75
Sunum / Seminer 2 4 8
Ödevler 2 2 4
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 135