Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YMI268 | ||||||||
Ders İsmi: | Nöropazarlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SEMRA GEÇKİN ONAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, pazarlama stratejilerinin beyin temelli karar alma süreçleriyle nasıl ilişkilendirildiğini açıklamak, tüketici davranışlarını nörobilimsel verilerle analiz etmeyi öğretmek ve işletmelerin bu bilgileri etik çerçevede nasıl kullanabileceğine dair farkındalık kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Nöropazarlama; sinirbilim ve pazarlama disiplinlerinin birleşimiyle, tüketici davranışlarının beyin ve sinir sistemi üzerindeki etkilerini anlamaya çalışan bir alandır. Bu derste, fMRI, EEG gibi araçların pazarlama araştırmalarında kullanımı, duyguların karar alma sürecine etkisi, marka ve reklam algısı gibi konular ele alınır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nöropazarlamaya Genel Bakış ve Tanımlar | |
2) | Tüketici Davranışları ve Karar Verme Süreçleri | |
3) | Beyin Yapısı, Nörolojik Temeller ve Pazarlamayla İlişkisi | |
4) | Nöropazarlamada Kullanılan Yöntemler: fMRI, EEG, Eye Tracking | |
5) | Duyguların Pazarlamadaki Rolü | |
6) | Dikkat, Algı ve Hafıza: Reklam ve Marka Etkileri | |
7) | Nöropazarlama ve Marka Sadakati | |
8) | vize sınavı | |
9) | Reklamlarda Beynin Tepkileri: Örnek Kampanya Analizleri | |
10) | Ambalaj Tasarımı ve Tüketici Algısı | |
11) | Satış Noktası Deneyimi ve Nörolojik Tepkiler | |
12) | Nöropazarlama ve Etik Tartışmalar | |
13) | Nöropazarlamada Gelecek Trendler ve Teknolojiler | |
14) | Dönem Projesi Sunumları | |
15) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Beyin ve Tüketici Davranışları Nörobilimde Kullanılan Araçlar Duyular ve Tüketici Deneyimi |
Diğer Kaynaklar: | Buyology – Martin Lindstrom The Buying Brain – A.K. Pradeep Neuromarketing: Exploring the Brain of the Consumer – Leon Zurawicki “Neuromarketing: The New Science of Consumer Behavior” – Journal of Consumer Behaviour “Brain structures associated with motivation and reward in consumer behavior” – Harvard Business Review |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |||||
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |||||
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |||||
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |||||
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |||||
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |
4) | Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |
5) | Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |
6) | Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |
7) | Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |
8) | Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 8 | 5 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 | 8 |
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 135 |