Tıp (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: YMI274
Ders İsmi: Yeni Medya ve Kurumsal İletişim
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SEMRA GEÇKİN ONAT
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kurumsal İletişim, bireylerin anlaşılabilmesi, anlamdırılması ve yönlendirilmesi bağlamında oldukça önemli bir iletişim yöntemidir. Bu ders, kurumsal letişim öğelerinden olan Reklamcılık ve Halkla İlişkiler, Gazeteler, Televizyon, Sosyal medya platformları gibi Dijital Ortamda dönüşümünün kavranmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Kurumsal İletişim ve Yeni Medya Ortamı

Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Dönüşüm

Pazarlama İletişimi: Kitlesel Üretim ve Markalar

Pazarlama İletişimi: Geleneksel Medyanın Gelişi

Medya İçeriğinin İkili Ürün Niteliği

Reklama Karar Verme ve Ürünün Reklam Esnekliği

İzleyici Ölçümlerinin Kullanımı ve Medya Planı

İnternetin Gelişi ve Ağ Ekonomisinin Özellikleri

Pazarlama İletişiminde Dijitalleşme: Arama Motoru
Reklamcılığı

Web Reklamcılığı
Gezgin (Mobil) Reklamlar

Sosyal Medya ve Pazarlama İletişimi: Facebook

Gazeteciliğin Dönüşümü ve Kurumsal İletişimin Etkileri

Halkla İlişkilerin Dönüşümü ve Yeni Medya

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kurumsal iletişimle ilgili temel kavramları tanımlayabilecektirKurumsal iletişimi tanımlarKurumsal iletişimle ilgili temel kavramları tanımlarKurumsal iletişimi sınıflandırabilecektirKurumsal iletişim ile ilgili sınıflandırmaları açıklarKurumsal iletişimin kurumsal marka ve kurum kimliği bileşenleri ile ilişkisini açıklayabilecektirKurumsal marka ve kurum kimliği bileşenlerini tanımlarKurumsal iletişimin kurumsal marka ve kurum kimliği bileşenleri ile ilişkisini açıklarKriz iletişimi planı gerçekleştirebilecektirKriz iletişimi planı hazırlarKriz iletişimi planı uygular
2) Yeni Medya ve Kurumsal İletişim Kavramlarını Anlama Öğrenciler, yeni medya ve kurumsal iletişim kavramlarını tanımlar ve aralarındaki ilişkiyi kavrar. Geleneksel medya ile yeni medyanın farklarını analiz eder. Dijital medya araçlarını ve platformlarını (sosyal medya, bloglar, podcast’ler, YouTube vb.) kullanarak etkili kurumsal iletişim stratejileri oluştururlar. Dijital İletişim Araçlarının Kullanımını Öğrenme Öğrenciler, dijital iletişim araçlarının (e-posta, sosyal medya, web siteleri) iş dünyasında nasıl kullanılacağını ve yönetileceğini öğrenirler. Kurumsal kimlik oluşturma ve dijital platformlarda marka algısını yönetme becerisi kazanırlar. Kurumsal İletişim Stratejileri Geliştirme Kurumsal iletişim stratejilerinin oluşturulmasında kullanılan yöntemler ve araçlar hakkında bilgi edinirler. Çeşitli kurumlar için medya ilişkileri, kriz iletişimi ve iç iletişim stratejileri geliştirirler. Sosyal Medyanın Kurumsal İletişim Üzerindeki Etkisini Anlama Öğrenciler, sosyal medyanın kurumsal iletişimdeki rolünü, fırsatlarını ve zorluklarını değerlendirirler. Sosyal medya kampanyaları ve içerik stratejileri tasarlarlar. Kriz İletişimi Yönetimi Kurumlar için kriz iletişimi planı hazırlarlar. Kriz anında doğru medya yönetimi ve etkili mesajlaşma stratejilerinin önemini anlarlar. Yeni Medya ve Etik İlişkisi Dijital platformlarda etik iletişim kurallarını öğrenir ve uygularlar. Yeni medya araçlarının, kurumlar ve bireyler üzerindeki etik etkilerini analiz ederler. İletişim Teknolojilerinin Etkisini Değerlendirme Yeni medya teknolojilerinin, toplumsal iletişim ve iş dünyası üzerindeki etkilerini tartışırlar. Dijital medya üzerinden toplumla iletişimi yönetmenin yollarını keşfederler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma: Kurumsal İletişim dersine genel bir bakış
2) İletişim ve iletişimim temel kavramları, geçmişten günümüze iletişim, iletişim sürecinin işleyişi, etkili iletişim, iletişim türleri Örnek olay incelemesi
3) Kurumsal İletişim işlevleri ve Ağ Modelleri Kurumsal İletişim ve Dönüşüm, Yeni Medya Halkla İlişkiler Pazarlama İletişimi: Reklamcılık üzerine kavram ve tanımlar.
4) Kurumlarda Yazılı İletişim, yazışma türleri, şekilleri, iş mektupları ve türleri, kurumsal iletişimin engelleri Yazışma örnekleri
5) Stratejik iletişim ve yönetimi: stratejik iletişim süreci, stratejinin belirli kavramlarla ilişkisi: starteji ve politika, taktik, ve plan, geleneksel ve stratejik iletişim modelleri arasındaki farklar Örnek olaylar
6) Kurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler ve Yeni Medya:çevrimiçi içeriklerde Dikkat edilmesi gerekenler, yapılması gerekenler yapılmaması gerekenler, halkla ilişkiler ve yöndeşme
7) vize sınavı
8) Vize sorularının değerlendirimesi, Gazetelerin dönüşümü ve kurumsal iletişim: geleneksel gazeteciliğin iş modeli, yeni tehditler, gelenekselden dijitale geçiş dijital yerli gazeteler, dijital yerlilerde yönetim ve gelir modelleri. Örnek olay
9) Pazarlama iletişiminde dijitalleşme: arama motoru reklamclığı, web reklamcılığı, gezgin ortamlarda reklamlar Örnek olaylar
10) Ekranlar ve pazarlama iletişimi: televizyonlarda ve videolarda dönüşüm: geleneksel medyanın reytingini anlamak, izleyici metası, Türkiye’de Televizyon İzleyici ölçümleri Örnek olaylar
11) Kurumsal İletişimde Sosyal medya Yönetimi: sosyal medya araçları: blog türleri, ekonomik kitap, forum, içerik paylaşım araçları, lokasyona bazlı uygulamalar, mikro blog, podcast, online marka toplulukları
12) Sosyal medyada Kurumsal Blog Türleri; kurum içi blog, proje bloğu, çalışan blogları, CEO Bloğu/ Yönetici Bloğu,
13) Sunumlar: Türkiye’de ve Dünyada Kurumsal Blog kullanımı ve kurumsal blog örnekleri sunumları
14) Sunumlar: Türkiye’de ve Dünyada Kurumsal Blog kullanımı ve kurumsal blog örnekleri sunumları Final Sunumların yapılması
15) Sunumların yapılması, Dönem değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yeni medya: İnternet tabanlı, dijital, etkileşimli, katılımcı medya türüdür.

Geleneksel medya ile farkları: Tek yönlü vs. çift yönlü iletişim, hız, içerik üretim şekli.

Örnekler: Sosyal medya, bloglar, podcast’ler, dijital gazeteler, YouTube, TikTok.

Kurumsal İletişim Nedir?
Kurumların iç ve dış paydaşlarla stratejik iletişim sürecidir.

Amaç: Kurumun imajını, itibarını ve ilişkilerini yönetmek.

Alt başlıklar: Kurumsal kimlik, itibar yönetimi, kurumsal sosyal sorumluluk, kriz iletişimi.

Yeni Medyada Kurumsal İletişim Stratejileri
Dijital PR, içerik pazarlaması, sosyal medya yönetimi.

Influencer iş birlikleri, dijital kampanyalar.

Marka sadakati ve dijital topluluk oluşturma.

Sosyal Medya ve Kurumlar
Sosyal medya platformlarının (Instagram, Twitter/X, LinkedIn) kurumsal kullanımı.

Kriz durumlarında sosyal medya yönetimi.

Sosyal medya analitiği ve performans ölçümü.

Dijital İçerik Üretimi
Hedef kitleye göre içerik oluşturma.

Görsel, video ve metin içerik türleri.

Kurumsal hikâye anlatımı (storytelling).

Kurumsal Web Siteleri ve Bloglar
Kurumun dijital vitrini olarak web sitesi.

SEO ve içerik yönetimi.

Blog kullanımı ile uzmanlık ve güven oluşturma.

Online İtibar ve Algı Yönetimi
Arama motoru sonuçları ve sosyal medya yorumları.

Dijital iz ve kriz önleme.

Online şeffaflık ve güven oluşturma.

Yeni Medya Etiği ve Hukuku
Telif hakları, kişisel verilerin korunması (KVKK).

Dijital ortamda etik paylaşım.

Reklam ve tanıtım kuralları (sponsorlu içerik bildirimi vs.).

Dijital Kriz İletişimi
Kriz türleri ve dijital ortamda kriz yönetimi.

Anında müdahale, özür metinleri, kamuoyu yönetimi.

Örnek olay analizleri.

Geleceğin Medyası ve Kurumsal Trendler
Yapay zeka, artırılmış gerçeklik (AR), metaverse.

Diğer Kaynaklar: Doç.dr. Aydın YILMAZER, Görsel Boyutlarıyla Kurumsal İletişim ve Stratejik İetişim Yönetimi, Seçkin yayınları
Haluk Geray, Medyanın Yeni Ekonomisinde Kurumsal İletişim, Ütopya yayınları
Korhan MANVACIOĞLU, Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Yönetimi, Beta Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

Program Kazanımları
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir.
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir.
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular.
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular.
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir.
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir.
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular.
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular.
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 20 4 80
Ödevler 2 10 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 146