Tıp (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YMI274 | ||||||||
Ders İsmi: | Yeni Medya ve Kurumsal İletişim | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SEMRA GEÇKİN ONAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kurumsal İletişim, bireylerin anlaşılabilmesi, anlamdırılması ve yönlendirilmesi bağlamında oldukça önemli bir iletişim yöntemidir. Bu ders, kurumsal letişim öğelerinden olan Reklamcılık ve Halkla İlişkiler, Gazeteler, Televizyon, Sosyal medya platformları gibi Dijital Ortamda dönüşümünün kavranmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Kurumsal İletişim ve Yeni Medya Ortamı Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Dönüşüm Pazarlama İletişimi: Kitlesel Üretim ve Markalar Pazarlama İletişimi: Geleneksel Medyanın Gelişi Medya İçeriğinin İkili Ürün Niteliği Reklama Karar Verme ve Ürünün Reklam Esnekliği İzleyici Ölçümlerinin Kullanımı ve Medya Planı İnternetin Gelişi ve Ağ Ekonomisinin Özellikleri Pazarlama İletişiminde Dijitalleşme: Arama Motoru Reklamcılığı Web Reklamcılığı Gezgin (Mobil) Reklamlar Sosyal Medya ve Pazarlama İletişimi: Facebook Gazeteciliğin Dönüşümü ve Kurumsal İletişimin Etkileri Halkla İlişkilerin Dönüşümü ve Yeni Medya |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma: Kurumsal İletişim dersine genel bir bakış | |
2) | İletişim ve iletişimim temel kavramları, geçmişten günümüze iletişim, iletişim sürecinin işleyişi, etkili iletişim, iletişim türleri Örnek olay incelemesi | |
3) | Kurumsal İletişim işlevleri ve Ağ Modelleri Kurumsal İletişim ve Dönüşüm, Yeni Medya Halkla İlişkiler Pazarlama İletişimi: Reklamcılık üzerine kavram ve tanımlar. | |
4) | Kurumlarda Yazılı İletişim, yazışma türleri, şekilleri, iş mektupları ve türleri, kurumsal iletişimin engelleri Yazışma örnekleri | |
5) | Stratejik iletişim ve yönetimi: stratejik iletişim süreci, stratejinin belirli kavramlarla ilişkisi: starteji ve politika, taktik, ve plan, geleneksel ve stratejik iletişim modelleri arasındaki farklar Örnek olaylar | |
6) | Kurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler ve Yeni Medya:çevrimiçi içeriklerde Dikkat edilmesi gerekenler, yapılması gerekenler yapılmaması gerekenler, halkla ilişkiler ve yöndeşme | |
7) | vize sınavı | |
8) | Vize sorularının değerlendirimesi, Gazetelerin dönüşümü ve kurumsal iletişim: geleneksel gazeteciliğin iş modeli, yeni tehditler, gelenekselden dijitale geçiş dijital yerli gazeteler, dijital yerlilerde yönetim ve gelir modelleri. Örnek olay | |
9) | Pazarlama iletişiminde dijitalleşme: arama motoru reklamclığı, web reklamcılığı, gezgin ortamlarda reklamlar Örnek olaylar | |
10) | Ekranlar ve pazarlama iletişimi: televizyonlarda ve videolarda dönüşüm: geleneksel medyanın reytingini anlamak, izleyici metası, Türkiye’de Televizyon İzleyici ölçümleri Örnek olaylar | |
11) | Kurumsal İletişimde Sosyal medya Yönetimi: sosyal medya araçları: blog türleri, ekonomik kitap, forum, içerik paylaşım araçları, lokasyona bazlı uygulamalar, mikro blog, podcast, online marka toplulukları | |
12) | Sosyal medyada Kurumsal Blog Türleri; kurum içi blog, proje bloğu, çalışan blogları, CEO Bloğu/ Yönetici Bloğu, | |
13) | Sunumlar: Türkiye’de ve Dünyada Kurumsal Blog kullanımı ve kurumsal blog örnekleri sunumları | |
14) | Sunumlar: Türkiye’de ve Dünyada Kurumsal Blog kullanımı ve kurumsal blog örnekleri sunumları Final Sunumların yapılması | |
15) | Sunumların yapılması, Dönem değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Yeni medya: İnternet tabanlı, dijital, etkileşimli, katılımcı medya türüdür. Geleneksel medya ile farkları: Tek yönlü vs. çift yönlü iletişim, hız, içerik üretim şekli. Örnekler: Sosyal medya, bloglar, podcast’ler, dijital gazeteler, YouTube, TikTok. Kurumsal İletişim Nedir? Kurumların iç ve dış paydaşlarla stratejik iletişim sürecidir. Amaç: Kurumun imajını, itibarını ve ilişkilerini yönetmek. Alt başlıklar: Kurumsal kimlik, itibar yönetimi, kurumsal sosyal sorumluluk, kriz iletişimi. Yeni Medyada Kurumsal İletişim Stratejileri Dijital PR, içerik pazarlaması, sosyal medya yönetimi. Influencer iş birlikleri, dijital kampanyalar. Marka sadakati ve dijital topluluk oluşturma. Sosyal Medya ve Kurumlar Sosyal medya platformlarının (Instagram, Twitter/X, LinkedIn) kurumsal kullanımı. Kriz durumlarında sosyal medya yönetimi. Sosyal medya analitiği ve performans ölçümü. Dijital İçerik Üretimi Hedef kitleye göre içerik oluşturma. Görsel, video ve metin içerik türleri. Kurumsal hikâye anlatımı (storytelling). Kurumsal Web Siteleri ve Bloglar Kurumun dijital vitrini olarak web sitesi. SEO ve içerik yönetimi. Blog kullanımı ile uzmanlık ve güven oluşturma. Online İtibar ve Algı Yönetimi Arama motoru sonuçları ve sosyal medya yorumları. Dijital iz ve kriz önleme. Online şeffaflık ve güven oluşturma. Yeni Medya Etiği ve Hukuku Telif hakları, kişisel verilerin korunması (KVKK). Dijital ortamda etik paylaşım. Reklam ve tanıtım kuralları (sponsorlu içerik bildirimi vs.). Dijital Kriz İletişimi Kriz türleri ve dijital ortamda kriz yönetimi. Anında müdahale, özür metinleri, kamuoyu yönetimi. Örnek olay analizleri. Geleceğin Medyası ve Kurumsal Trendler Yapay zeka, artırılmış gerçeklik (AR), metaverse. |
Diğer Kaynaklar: | Doç.dr. Aydın YILMAZER, Görsel Boyutlarıyla Kurumsal İletişim ve Stratejik İetişim Yönetimi, Seçkin yayınları Haluk Geray, Medyanın Yeni Ekonomisinde Kurumsal İletişim, Ütopya yayınları Korhan MANVACIOĞLU, Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Yönetimi, Beta Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | |||||||||||||||
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | |||||||||||||||
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | |||||||||||||||
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | |||||||||||||||
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | |||||||||||||||
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | |||||||||||||||
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | |||||||||||||||
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | |||||||||||||||
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | |||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | |||||||||||||||
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | |||||||||||||||
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | |
2) | İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | |
3) | Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | |
4) | Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | |
5) | Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | |
6) | Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | |
7) | Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | |
8) | Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | |
9) | Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |
10) | Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | |
11) | Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |
12) | Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | |
13) | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | |
14) | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | |
15) | Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | |
16) | Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 20 | 4 | 80 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 146 |