İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IAED234 | ||||||||
Ders İsmi: | Cultural Heritage, Preservation, and Documentation Studies | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇİÇEK ÜNAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere korunması gereken bir kültürel mirasın değerini ve özelliklerini anlamak ve belgelemek için gerekli prosedürleri kavratmaktır. Öğrencilerin bir yapının değerini ve özelliklerini kavramalarını sağlayan araştırma ve analiz tekniklerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Tarihi yapıların mimari, tarihi, kültürel ve estetik değerlerini ve potansiyellerini doğru bir şekilde anlamak için, mevcut yapılarda zaman içinde izleri, bozulma nedenlerini ve müdahaleleri gözlemlemek ve yorumlamak gerekir. Dersin amaçlarından biri, bu çalışmaların pratik önemini ve yapıların koruma ve restorasyon süreçlerine katkılarını göstermektir. |
Dersin İçeriği: | Taşınmaz kültür varlıklarının korunmasına yönelik dokümantasyon ve analiz süreçlerinin teorik anlatım, görsel malzeme, tartışma, soru-cevap, saha çalışması, analitik sunum yoluyla tanıtılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin ana konularının tanıtımı Terminoloji | Yok |
2) | Mimari koruma Korunması gereken değerler ve değerlendirme kriterleri Mimari koruma çalışmaları ve proje aşamaları | Yok |
3) | Mimari ölçme yöntemleri Temel ölçme Örnekler | Yok |
4) | Mimari araştırma yöntemleri Araştırma sistemleri Örnekler | Yok |
5) | Anket çizim uygulaması Mimari ankette bulunması gereken bilgiler Mimari anket raporu Fotoğraf albümü Örnekler -Mimari anket eleştirmenleri | Yok |
6) | Anketler üzerine analitik çalışmalar | Yok |
7) | Vize sınavı | Yok |
8) | Tarihi ahşap ve duvar yapılarındaki bozulmalar, kusurlar ve deformasyonlar | Yok |
9) | Anket ve analitik çalışmaların restitüsyon, restorasyon ve yeniden kullanım kararlarına katkısı Restorasyon çizimleri Restorasyon ve yeniden kullanım projeleri Örnekler | Yok |
10) | Tarihi alanların korunması | Yok |
11) | Seçili tarihi binalara ilişkin çalışmaların sunumları | Yok |
12) | Seçili tarihi binalara ilişkin çalışmaların sunumları | Yok |
13) | Seçili tarihi binalara ilişkin çalışmaların sunumları | Yok |
14) | Final sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok |
Diğer Kaynaklar: | Ahunbay, Z. (1996). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul: YEM Yayın. Ahunbay, Z. (2019). Kültür Mirasını Koruma İlke ve Teknikleri, İstanbul: YEM Yayın. Kuban, D. (2000). Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, Kuram ve Uygulama, İstanbul: YEM Yayın. Uluengin B. (2022). Rölöve, İstanbul: YEM Yayın. Uluengin, F.,Uluengin B., Uluengin, M.B. (2014). Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları, İstanbul: YEM Yayın. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 2 | 24 |
Ödevler | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 52 |