Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT220 | ||||||||
Ders İsmi: | Grafik Tasarım II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZGÜN PELİN ÖZYOL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Proje temelli bir derstir. Ders GIT 219 Grafik Tasarım 1’in devamı niteliğindedir. Öğrencinlerin hayal gücü ve yaratıcılıklarını kullanmaları amacı ile projeler verilir. Ders öğrencilerin imgeler ve fikirleri etkin bir görsel dile dönüştürmeyi becerebilmeleri, karmaşık iletişim problemlerini kavrayıp, bunlar üzerine sistematik biçimde düşünerek, pratik becerilerini teorik bilgiyle harmanlayarak yaratıcı ve kavramsal görsel çözümler üretebilmesine yardımcı olmayı hedefler. |
Dersin İçeriği: | İllüstrasyon, Fotoğraf, tipografi ve gibi çeşitli üretim tekniklerini kullanarak grafik tasarım projeleri ile denemeler yapmak; görsel bir dil oluşumuna yardımcı olmak, kavramsal düşünmeyi teşvik etmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş; içerik, sömestir ile ilgili beklentiler, bilgiler. 1. projenin verilişi | . |
2) | Proje ile ilgili fikir ve ezkizlerin incelenmesi / ezkizlerin taslak haline getirilmesi. Fikir ve eskizlerin geliştirilmesi | . |
3) | Taslakların bitirilmiş çalışma haline getirilmesi / Proje 1’in değerlendirme ve eleştirisi. 2. projenin verilişi | . |
4) | Proje 2 ile ilgili fikir ve ezkizlerin incelenmesi / ezkizlerin taslak haline getirilmesi, Fikir ve eskizlerin geliştirilmesi | . |
5) | Taslakların bitirilmiş çalışma haline getirilmesi / Proje 2’in değerlendirme ve eleştirisi. 3. projenin verilişi | .. |
6) | Proje 3 ile ilgili fikir ve ezkizlerin incelenmesi / ezkizlerin taslak haline getirilmesi. Fikir ve eskizlerin geliştirilmesi | .. |
7) | Taslakların bitirilmiş çalışma haline getirilmesi / Proje 3’ün değerlendirme ve eleştirisi. 4. projenin verilişi | .. |
8) | Proje ile ilgili fikir ve ezkizlerin incelenmesi. Fikir ve eskizlerin geliştirilmesi | .. |
9) | Eskizlerin taslak haline getirilmesi. Fikir ve eskizlerin geliştirilmesi | .. |
10) | Taslakların bitirilmiş çalışma haline getirilmesi ve sunumu. 5. projenin verilişi | .. |
11) | Proje ile ilgili fikir ve eskizlerin incelenmesi. Fikir ve eskizlerin geliştirilmesi. | ... |
12) | Taslakların bitirilmiş çalışma haline getirilmesi. Proje 5’in değerlendirme ve eleştirisi. Final Projesinin verilişi | .. |
13) | Final projesi ile ilgili fikir ve eskizlerin incelenmesi, son kararlarin verilmesi. | .. |
14) | Final projesi teslimi, sunumu ve değerlendirmesi. | .. |
Ders Notları / Kitaplar: | Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Tevfik Fikret Uçar), -İletisim ve Grafik Tasarım (Emre Becer), -Semboller ve Yorumları (Necmettin Ersoy), |
Diğer Kaynaklar: | Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Tevfik Fikret Uçar), -İletisim ve Grafik Tasarım (Emre Becer), -Semboller ve Yorumları (Necmettin Ersoy), -Görüntü Estetiği (Levent Kılıç), Yazı İnsanlığın Belleği (Georges Jean), -Designing Brand Identity: A Complete Guide to creating, Building, and maintaining Strong Brands , Alina Wheeler (2009), John Villey and Sons Inc., -Görsel Düşünme, Rudolf Arnheim (1997) University of California Press, Metis Yayınları 2004, -The Advertising Concept Book, Pete Barry (2008) Thames & Hudson, -Grafik Tasarim Ne İçindir?, Alice Twemlow (2006) RotoVision SA, What Is Graphic Design For?, Yem Yayin 2008, -Non-Designer's Design Book, Robin Williams (2008) 3rd Edition, Peachpit Press -Grafik Tasarım Dergileri. (Eye Magazine, Communication Arts, Archive, Computer Arts, Print Magazine) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |||||
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |||||
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |||||
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |||||
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |||||
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | 5 |
4) | Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | 4 |
5) | Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | 4 |
6) | Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | 4 |
7) | Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | 5 |
8) | Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek | 5 |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Kanaat Notu | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Uygulama | 16 | 16 |
Proje | 16 | 48 |
Toplam İş Yükü | 112 |