Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT331 | ||||||||
Ders İsmi: | Deneysel Sanat Atölyesi I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DİLEK TİNA WİNCHESTER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi DİLEK TİNA WİNCHESTER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bağımsız üretebilmek, sanatsal anlatılar kurmak ve bu konudaki donanım ve deneyim alanını genişletmek amaçtır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; öğrencinin sanatsal anlamda gelişimi ve bireysel yaklaşımını zenginleştirme düşüncesi etrafında gerçekleşir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | öğrenciler tarafından çalışma önerilerinin sunulması. | yok |
2) | Sunulan öneriler doğrultusunda öğrencinin kendi ifade tarzını geliştirmesi. | yok |
3) | Öğrencinin kendi ifade tarzını geliştirmesine yardımcı olacak farklı malzemeler denenmesi. Malzeme-ifade biçimi ilişkisinin kavranması. | yok |
4) | Öğrencinin kendi ifade tarzını geliştirmesine yardımcı olacak farklı malzemeler denenmesi. Malzeme-ifade biçimi ilişkisinin kavranması | yok |
5) | Öğrencinin kendi ifade tarzını geliştirmesine yardımcı olacak farklı malzemelerle çalışmanın sürdürülmesi. | yok |
6) | Öğrencinin kendi ifade tarzını geliştirmesine yardımcı olacak farklı malzemelerle çalışmanın sürdürülmesi. | yok |
7) | Çalışmaların eleştirilmesi, yeni önerilerin geliştirilmesi | yok |
8) | çalışmaların eleştirilmesi, yeni önerilerin geliştirilmesi, çalışma sürecine devam edilmesi. | yok |
9) | Eleştiri ve yeni öneriler doğrultusunda çalışma sürecine devam edilmesi. | yok |
10) | Seçilen malzemelerin anlatım diline uygunluğunun tartışılması. Gerek görülürse yeni bir malzeme seçimiyle üretime devam edilmesi. | yok |
11) | Çalışmaların eleştirilmesi, yeni önerilerin geliştirilmesi | yok |
12) | Çalışmaların eleştirilmesi, yeni önerilerin geliştirilmesi | yok |
13) | Çalışmaların eleştirilmesi, yeni önerilerin geliştirilmesi | yok |
14) | Çalışmaların eleştirilmesi, yeni önerilerin geliştirilmesi | yok |
15) | Dönem sonunda varılan noktanın tartışılması | yok |
16) | Final | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Enis Batur, “Modernizmin Serüveni”, YKY |
Diğer Kaynaklar: | 1. Peter Burger- “Avangard Kuram”, İletişim 2. Charles Baudelaire- “Modern Hayatın Ressamı” , İletişim 3. Walter Benjamin- “Pasajlar”, YKY 4. Michael Foucault- “Kelimeler ve Şeyler”, Metis 5. George Simmel- “Modern Kültürde Çatışma” ”, İletişim |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |||||
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |||||
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |||||
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |||||
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |||||
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | 5 |
4) | Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | 4 |
5) | Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | 3 |
6) | Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | 4 |
7) | Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | 4 |
8) | Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek | 5 |
Ders | |
Proje Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Kanaat Notu | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Proje | 16 | 64 |
Toplam İş Yükü | 112 |