Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GSF101 | ||||||||
Ders İsmi: | Renk I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DİLEK TİNA WİNCHESTER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi DİLEK TİNA WİNCHESTER Dr.Öğr.Üyesi MİRA ELİF DEMİRHAN Dr. BİLİNMİYOR BEKLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin Renk teorisi ile tanışmalarını sağlayarak, renklerin birbirleri ile ilişkilerini, özelliklerini ve kullanımlarını araştırmalarını amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Dersin amacı, renk kuramının tarihsel gelişimini incelemek ve güncel renk sistemlerine ilişkin uygulamalı örnekler üretebilmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | . |
2) | Görme duyusu ve renk algısı | . |
3) | Optik yanılsama egzersizleri | . |
4) | Renk çemberinin tarihsel gelişimi | . |
5) | Zıtlığa dayalı sistemler | . |
6) | Renk kontrast çeşitleri ve komposizyon uygulamaları | . |
7) | Renk özü, doygunluk, değer | . |
8) | Değerlendirme | . |
9) | Renk Sistemleri: Munsell | . |
10) | Dijital ortamda renk I | . |
11) | Dijital ortamda renk II | . |
12) | Ödev Sunumlar | . |
13) | Ödev Sunumlar | . |
14) | Genel değerlendirme | . |
Ders Notları / Kitaplar: | yoktur |
Diğer Kaynaklar: | Josef Albers, Interaction of Color, 50th Anniversary Edition, Yale University Press, New Haven, London, 2013. Gavin Ambrose, Paul Harris, Grafik Tasarımda Renk, Literatür Yayınları, İstanbul, 2013. David Batchelor (ed.), Colour, Whitechapel and The MIT Press, 2008. David Batchelor, Chromophobia, Reaktion Books, London, 2013. David Batchelor, İlluminations, The Eye, DVD, London. Magdalena Droste, Bauhaus: Reform and Avant-Garde, Taschen, Germany, 2013. Tom Fraser and Adam Banks, Designer’s Color Manual: The Complete Guide to Color Theory and Application, Cronicle Books, San Francisco, 2004. Janis Hendrickson, Roy Lichtenstein: The Irony of the Banal, Taschen, Germany, 2012. David Hornung, Color: A Workshop for Artists and Designers, Lawrence King Publication, 2005, London. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |
2) | Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | 5 |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Kanaat Notu | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar | 2 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 2 | 2 | 4 |
Arazi Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Proje | 0 | 2 | 0 |
Ödevler | 6 | 2 | 12 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Juri | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Rapor Teslimi | 2 | 2 | 4 |
Juri | 2 | 2 | 4 |
Final | 2 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 52 |