Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GSF101 | ||||||||
Ders İsmi: | Renk I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DİLEK TİNA WİNCHESTER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi DİLEK TİNA WİNCHESTER Dr.Öğr.Üyesi MİRA ELİF DEMİRHAN Dr. BİLİNMİYOR BEKLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin Renk teorisi ile tanışmalarını sağlayarak, renklerin birbirleri ile ilişkilerini, özelliklerini ve kullanımlarını araştırmalarını amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Dersin amacı, renk kuramının tarihsel gelişimini incelemek ve güncel renk sistemlerine ilişkin uygulamalı örnekler üretebilmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | . |
2) | Görme duyusu ve renk algısı | . |
3) | Optik yanılsama egzersizleri | . |
4) | Renk çemberinin tarihsel gelişimi | . |
5) | Zıtlığa dayalı sistemler | . |
6) | Renk kontrast çeşitleri ve komposizyon uygulamaları | . |
7) | Renk özü, doygunluk, değer | . |
8) | Değerlendirme | . |
9) | Renk Sistemleri: Munsell | . |
10) | Dijital ortamda renk I | . |
11) | Dijital ortamda renk II | . |
12) | Ödev Sunumlar | . |
13) | Ödev Sunumlar | . |
14) | Genel değerlendirme | . |
Ders Notları / Kitaplar: | yoktur |
Diğer Kaynaklar: | Josef Albers, Interaction of Color, 50th Anniversary Edition, Yale University Press, New Haven, London, 2013. Gavin Ambrose, Paul Harris, Grafik Tasarımda Renk, Literatür Yayınları, İstanbul, 2013. David Batchelor (ed.), Colour, Whitechapel and The MIT Press, 2008. David Batchelor, Chromophobia, Reaktion Books, London, 2013. David Batchelor, İlluminations, The Eye, DVD, London. Magdalena Droste, Bauhaus: Reform and Avant-Garde, Taschen, Germany, 2013. Tom Fraser and Adam Banks, Designer’s Color Manual: The Complete Guide to Color Theory and Application, Cronicle Books, San Francisco, 2004. Janis Hendrickson, Roy Lichtenstein: The Irony of the Banal, Taschen, Germany, 2012. David Hornung, Color: A Workshop for Artists and Designers, Lawrence King Publication, 2005, London. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Kanaat Notu | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar | 2 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 2 | 2 | 4 |
Arazi Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Proje | 0 | 2 | 0 |
Ödevler | 6 | 2 | 12 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Juri | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Rapor Teslimi | 2 | 2 | 4 |
Juri | 2 | 2 | 4 |
Final | 2 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 52 |