Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GSF112 | ||||||||
Ders İsmi: | Desen II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin temel çizim yöntemlerini ve üç boyutlu öğelerin iki boyutlu yüzeylere doğru yansıtmalarını sağlayacak ölçü ve oran değerlerini algılamasını anlatarak, kişisel gelişiminde kullanabileceği eskiz ve çizgisel tasarım teknikleri öğretmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği: | 1- Çizgi ve karalama değerleriyle çizim yapabilir. 2- Ölçü alır ve gördüğünü kağıda doğru oranlarla yansıtabilir 3- Çizgisel tasarımı diğer görsel verilerle bir arada kullanabilir. 4- Hızlı eskizlerle tasarımsal fikirlerini kağıda geçirebilir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
1) | ||
1) | Tanışma ve Ders Çizelgesi Tanıtımı | 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem |
2) | Resimsel çizgi değerleri | 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem |
3) | Elips çizimleri; bileğin ve kolun doğru kullanımı | 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem |
4) | Çizgi ve elipslerle basit geometrik şekillerin üretimi | 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem |
5) | Ölçü ve oran 1: Küp | 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem |
6) | Ölçü ve oran 2: Silindir | 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem |
7) | Ölçü ve oran 3: İkili kompozisyon | 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem |
8) | Ara Değerlendirme: Ölçü ve oranları doğru çizim | 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem |
9) | Persfektif 1: Tek Kaçışlı persfektif | 35 x 50 cm drawing paper and pencil |
10) | Persfektif 2: Çift Kaçışlı persfektif | 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem |
11) | Persfektif 3: İç mekan çizimi | 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem |
12) | Kompozisyon 1 | 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem |
13) | Kompozisyon 2 | 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem |
14) | Kompozisyon 3 | 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem |
15) | FİNAL - Dosya Sunumları | 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem |
Ders Notları / Kitaplar: | Barber, Barrington. Çizimin Sırları 1 - Temel Karakalem Teknikleri. (Profil Yayıncılık: 2014). [ISBN: 9789759964054] Hogarth, Burne. Sanatsal Anatomi. (Engin Yayıncılık: 1999) [ISBN: 9789753792332] |
Diğer Kaynaklar: | Barber, Barrington. Çizimin Sırları 1 - Temel Karakalem Teknikleri. (Profil Yayıncılık: 2014). [ISBN: 9789759964054] Hogarth, Burne. Sanatsal Anatomi. (Engin Yayıncılık: 1999) [ISBN: 9789753792332] |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Ders | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Kanaat Notu | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Uygulama | 16 | 32 |
Toplam İş Yükü | 80 |