Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM201 | ||||||||
Ders İsmi: | İç Hastalıkları Hemşireliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
HEM102 - Hemşirelikte Temel İlke ve Uygulamalar | HEM104 - Hemşirelik Esasları | HMS104@ADYÜ - HEMŞİRELİK ESASLARI |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BİRSEN YÜRÜGEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM YAZICI Prof. Dr. BİRSEN YÜRÜGEN Dr. BİLİNMİYOR BEKLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | The aim of this course to common for the students undergoing clinical speciality in Health Assesment of patient , Introduction to Medical Nursing and Practice ,Care in medical hospital setting, Management of patients with pain, disorders of cardiovascular and respiratory system, Disorders of Gastrointestinal tract, Management of patients of blood, endocrine system, genito urinary system, disorders of nervous system, integumentary system, oncology , geriatric nursing. It is designed to assist student in developing expertise and in depth knowledge in Field of Nursing. It will help students to appreciate the patient as a holistic individual and develop skill to function as a specialized Medical Nurse. It will further enable the student to function as educator, manager and researcher in the field of Medical Nursing. During the lectures, students will be taking on leadership responsibilities and work with other people in teams while developing their oral communication abilities and presentation skills. |
Dersin İçeriği: | Eğiticinin tamamlandığını doğrulaması, Final sınavlarını ve sunuyu tartışır, Hedeflerinizi yönetmeyi tartışın ve öz bakım stratejilerini gösterin Hastaların Sağlık Değerlendirmesi, Tarih Alma, Çeşitli Sistemlerin Fiziksel İncelenmesi, Beslenme değerlendirmesi, İlgili Soruşturmalar ve Tanı Değerlendirilmesi Tıbbi Hastane Bakımında Bakım Ağrıya sahip hastaların yönetimi Kardiyovasküler (CV) sistem bozuklukları olan hastaların tedavisi Hemopoetik Sistem Hastalıklarının Yönetimi Endokrin sistem bozukluğu olan hastaların tedavisi Sinir sistemi bozukluğu olan hastaların tedavisi Genito üriner sistemin bozukluğu olan hastaların tedavisi Entegre bozukluk hastalarının yönetimi Geriyatri Hemşireliği Tıbbi Acil Durum Yönetimi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genitoüriner sistem bozuklukları olan hastaların tedavisi | |
1) | • Başarılı bir geçişi sağlamak için yöntemleri tanımlayın. • Kişisel zaman tarzınızı ve kişisel zaman yönetimi stratejilerini belirleyin. • Tıp Hemşireliğinin Türkiye'deki tarihsel gelişimini açıklayabilecektir. • Türkiye'de sağlık ve hastalık yükünün mevcut durumunu tartışın. • Mevcut konsept sağlığını tartışın. | Ders planını gözden geçirin ve Klinik Uygulama |
1) | Genitoüriner sistem bozuklukları olan hastaların tedavisi | Klinik Uygulama Diyaliz ünitesi ve vaka tartışmaları ziyaretleri |
2) | • Hastaların Sağlık Durumlarının Değerlendirilmesi, Tarih Alma, Çeşitli Sistemlerin Fiziksel İncelenmesi, Beslenme değerlendirmesi, İlgili Soruşturmalar ve Tanı Değerlendirilmesi | Ödev: Konu ile ilgili çalışma kitabı Klinik Uygulama |
3) | Tıbbi Hastane Bakımında Bakım | Klinik Uygulama Ağrı birimini ziyaret edin ve hastalarla, Bu hastalar için hemşirelik bakımı hazırlayın |
4) | Ağrıya sahip hastaların yönetimi | Tıbbi Hastane Ayarı üzerine Kütüphane araştırması. Klinik Uygulama |
5) | Kardiyovasküler (CV) sistem bozuklukları olan hastaların tedavisi | Klinik Uygulama |
6) | Öğretim görevlisi grup tartışmasına önderlik etti | Klinik Uygulama |
7) | Hemopoetik Sistem Hastalıklarının Yönetimi | Klinik Uygulama |
8) | • Endokrin sistem bozukluğu olan hastaların tedavisi | Klinik Uygulama |
9) | Sinir sistemi bozukluğu olan hastaların tedavisi | Clinical Practice |
11) | Deri kayma bozukluğu olan hastaların tedavisi | Klinik Uygulama |
12) | Geriatri Hemşireliği | Huzurevi ve rehabilitasyon merkezlerini ziyaret etme |
13) | Tıbbi Acil Durum Yönetimi | Klinik Uygulama |
14) | Ödev Hazırlama | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | • Akdemir N., Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Sistem Ofset 3. Baskı, 2004. Classroom expectations for students |
Diğer Kaynaklar: | Nursing in Today’s World by Dr. Janice Rider Ellis, and Ms. Celia Love Hartley (Paperback-September 8, 2011) Nursing Diagnosis Handbook: An Evidence-Based Guide to Planning by Betty J. Ackley, Gail B. Ladwig (Paperback-May 4, 2010) Fundamentals of Nursing: The Art and Science of Nursing Care by Carol Taylor, Carol Lillis, Priscilla LeMone, Pamela Lynee (Hardcover-November 1,2010) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | ||||||||||
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | ||||||||||
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | ||||||||||
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur. | ||||||||||
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | ||||||||||
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | ||||||||||
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | ||||||||||
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | ||||||||||
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | ||||||||||
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | ||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | |
2) | Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | 5 |
3) | Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | |
4) | Temel iletişim becerilerine sahip olur. | |
5) | Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | 5 |
6) | Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | |
7) | Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |
8) | Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | |
9) | Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | |
10) | Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Tez Sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 4 | % 10 |
Derse Özgü Staj | 8 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 4 | 4 |
Derse Özgü Staj | 1 | 8 | 8 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 20 | 80 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 4 | 40 | 160 |
Küçük Sınavlar | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 372 |