Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HEM201
Ders İsmi: İç Hastalıkları Hemşireliği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 8 8 12
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: HEM102 - Hemşirelikte Temel İlke ve Uygulamalar | HEM104 - Hemşirelik Esasları | HMS104@ADYÜ - HEMŞİRELİK ESASLARI
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BİRSEN YÜRÜGEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM YAZICI
Prof. Dr. BİRSEN YÜRÜGEN
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: The aim of this course to common for the students undergoing clinical speciality in Health Assesment of patient , Introduction to Medical Nursing and Practice ,Care in medical hospital setting, Management of patients with pain, disorders of cardiovascular and respiratory system, Disorders of Gastrointestinal tract, Management of patients of blood, endocrine system, genito urinary system, disorders of nervous system, integumentary system, oncology , geriatric nursing.

It is designed to assist student in developing expertise and in depth knowledge in Field of Nursing. It will help students to appreciate the patient as a holistic individual and develop skill to function as a specialized Medical Nurse. It will further enable the student to function as educator, manager and researcher in the field of Medical Nursing. During the lectures, students will be taking on leadership responsibilities and work with other people in teams while developing their oral communication abilities and presentation skills.
Dersin İçeriği: Eğiticinin tamamlandığını doğrulaması,
Final sınavlarını ve sunuyu tartışır,
Hedeflerinizi yönetmeyi tartışın ve öz bakım stratejilerini gösterin
Hastaların Sağlık Değerlendirmesi, Tarih Alma, Çeşitli Sistemlerin Fiziksel İncelenmesi, Beslenme değerlendirmesi, İlgili Soruşturmalar ve Tanı Değerlendirilmesi
Tıbbi Hastane Bakımında Bakım
Ağrıya sahip hastaların yönetimi
Kardiyovasküler (CV) sistem bozuklukları olan hastaların tedavisi
Hemopoetik Sistem Hastalıklarının Yönetimi
Endokrin sistem bozukluğu olan hastaların tedavisi
Sinir sistemi bozukluğu olan hastaların tedavisi
Genito üriner sistemin bozukluğu olan hastaların tedavisi
Entegre bozukluk hastalarının yönetimi
Geriyatri Hemşireliği
Tıbbi Acil Durum Yönetimi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İç hastalıkları hemşireliği uygulama alanıyla ilgili sorunları ve çözüm önerilerini tartışabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İç hastalıkları hemşireliği ilgili bir model ya da teoriyi, erişkin bireyin bakımında kullanabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Hemşirelik bakımını geliştirmeye yönelik, sağlık ekibinin diğer üyeleriyle işbirliği yapabilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) İç hastalıkları hemşireliği uygulama alanında kullandığı yeni bilgi ve becerilerin etkinliğini değerlendirebilme.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Hemşirelik bakımında teori ve model kullanımıyla ilgili görüşlerini uzman kişilerle tartışabilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) İç hastalıkları hemşireliği uygulama alanında ortaya çıkan sorunların tanımlanmasında ve çözümünde yol gösterici olabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genitoüriner sistem bozuklukları olan hastaların tedavisi
1) • Başarılı bir geçişi sağlamak için yöntemleri tanımlayın. • Kişisel zaman tarzınızı ve kişisel zaman yönetimi stratejilerini belirleyin. • Tıp Hemşireliğinin Türkiye'deki tarihsel gelişimini açıklayabilecektir. • Türkiye'de sağlık ve hastalık yükünün mevcut durumunu tartışın. • Mevcut konsept sağlığını tartışın. Ders planını gözden geçirin ve Klinik Uygulama
1) Genitoüriner sistem bozuklukları olan hastaların tedavisi Klinik Uygulama Diyaliz ünitesi ve vaka tartışmaları ziyaretleri
2) • Hastaların Sağlık Durumlarının Değerlendirilmesi, Tarih Alma, Çeşitli Sistemlerin Fiziksel İncelenmesi, Beslenme değerlendirmesi, İlgili Soruşturmalar ve Tanı Değerlendirilmesi Ödev: Konu ile ilgili çalışma kitabı Klinik Uygulama
3) Tıbbi Hastane Bakımında Bakım Klinik Uygulama Ağrı birimini ziyaret edin ve hastalarla, Bu hastalar için hemşirelik bakımı hazırlayın
4) Ağrıya sahip hastaların yönetimi Tıbbi Hastane Ayarı üzerine Kütüphane araştırması. Klinik Uygulama
5) Kardiyovasküler (CV) sistem bozuklukları olan hastaların tedavisi Klinik Uygulama
6) Öğretim görevlisi grup tartışmasına önderlik etti Klinik Uygulama
7) Hemopoetik Sistem Hastalıklarının Yönetimi Klinik Uygulama
8) • Endokrin sistem bozukluğu olan hastaların tedavisi Klinik Uygulama
9) Sinir sistemi bozukluğu olan hastaların tedavisi Clinical Practice
11) Deri kayma bozukluğu olan hastaların tedavisi Klinik Uygulama
12) Geriatri Hemşireliği Huzurevi ve rehabilitasyon merkezlerini ziyaret etme
13) Tıbbi Acil Durum Yönetimi Klinik Uygulama
14) Ödev Hazırlama yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Akdemir N., Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Sistem Ofset 3. Baskı, 2004. Classroom expectations for students
Diğer Kaynaklar: Nursing in Today’s World by Dr. Janice Rider Ellis, and Ms. Celia Love Hartley (Paperback-September 8, 2011)
Nursing Diagnosis Handbook: An Evidence-Based Guide to Planning by Betty J. Ackley, Gail B. Ladwig (Paperback-May 4, 2010)
Fundamentals of Nursing: The Art and Science of Nursing Care by Carol Taylor, Carol Lillis, Priscilla LeMone, Pamela Lynee (Hardcover-November 1,2010)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir.
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir.
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur.
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur.
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur.
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir.
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir.
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur.
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir.
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. 5
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur.
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur.
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. 5
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir.
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir.
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur.
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Tez Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum
Tez Sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 4 % 10
Derse Özgü Staj 8 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 4 4
Derse Özgü Staj 1 8 8
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 20 80
Proje 1 30 30
Ödevler 4 40 160
Küçük Sınavlar 2 20 40
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 372