Çocuk Gelişimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM207 | ||||||||
Ders İsmi: | Cinsel Sağlık / Üreme Sağlığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte/Üniversite | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇİFTÇİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇİFTÇİ Dr.Öğr.Üyesi CEREN AYCANOĞLU Doç. Dr. KERİME DERYA BEYDAĞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki üreme sağlığı sorunlarını, programlarını, hizmetlerini ve politikalarını incelemektir. Ders içeriği, aile planlaması, üreme sağlığı, doğurganlık ve gebelik sonuçlarını etkileyen sosyal, ekonomik, çevresel, davranışsal ve politik faktörleri vurgulamaktadır. Kursun üç odak noktası olacaktır: (1) üreme sağlığının iyileştirilmesi için müdahale ve programlar; (2) Üreme endekslerinin ölçülmesi ve yorumlanması (uluslar arası ve küresel); ve (3) üreme sağlığını etkileyen politikalar (küresel politikalar ve finansman üzerinde durularak). |
Dersin İçeriği: | • Küresel üreme sağlığına genel bakış: değerlendirme, güvence ve savunma • Özel popülasyonlar (damgalama ve üreme sağlığı üzerindeki etkisi üzerinde odaklanarak) ve gözetim • Çevreyle ilgili endişeler ve küresel üreme sağlığı • Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, HIV / AIDS ve serviks kanseri: uluslararası önleme, kontrol ve tedavi çeşitleri • Kürtaj (tıbbi ve cerrahi) ve istenmeyen gebelik • Güvenli annelik ve yetişkin hastalığın fetal kökenleri • Ergen doğurgan ve cinsel sağlık: sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili endeksler ve trendler • Seminer sunumu |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Küresel üreme sağlığına genel bakış: değerlendirme, güvence ve savunma | Öğretim görevlisi grup tartışmasına önderlik etti Soru cevap Beyin fırtınası |
1) | ARA SINAV | |
2) | Özel popülasyonlar (damgalama ve üreme sağlığı üzerindeki etkisi üzerinde odaklanarak) ve gözetim | |
3) | Çevreyle ilgili endişeler ve küresel üreme sağlığı | |
4) | Aile planlamasına yaklaşımlarda uluslararası çeşitlilik | |
5) | Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, HIV / AIDS ve serviks kanseri: uluslararası önleme, kontrol ve tedavi çeşitleri | |
6) | Kürtaj (tıbbi ve cerrahi) ve istenmeyen gebelik | |
7) | Güvenli annelik ve yetişkin hastalığın fetal kökenleri | |
8) | Ergen doğurgan ve cinsel sağlık: sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili endeksler ve trendler | |
9) | Kadınlarda ve erkeklerde cinsel işlev ve bozukluklar | |
11) | SEMİNER SUNUMU | |
12) | SEMİNER SUNUMU | |
13) | SEMİNER SUNUMU | |
14) | SEMİNER SUNUMU | |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | • Anderson, B. (2005). Reproductive Health: Women and Men's Shared Responsibility. Jones and Bartlett Publishers. ISBN: 0-7637-2888-x. • Wingood, G.M., DiClemente, R.J (2002). Handbook of Women’s Sexual and Reproductive Health. ISBN: 978-1-4613-5196-2. |
Diğer Kaynaklar: | • Ezeh AC, Bongaarts J, Mberu B. Global population trends and policy options. Lancet 2012;380(9837):142–148. • Hsu J, Berman P, Mills A. Reproductive health priorities: evidence from a resource tracking analysis of official development assistance in 2009 and 2010. Lancet 2013;381(9879):1772-1782. • McCoy D, Chand S, Sridhar D. Global health funding: how much, where it comes from and where it goes. Health Policy and Planning 2009;24(6):407–17. • McKee M, Stuckler D, Basu S. Where there is no health research: what can be done to fill the global gaps in health research? PLoS Medicine 2012;9(4):e1001209. • Smith-Oka V. Unintended consequences: exploring the tensions between development programs and indigenous women in Mexico in the context of reproductive health. Social Science & Medicine 2009;68(11):2069–77. • Stenson AL, Kapungu CT, Geller SE, Miller S. Navigating the challenges of global reproductive health research. Journal of Women’s Health 2010;19(11):2101–2107. • Castillo-Salgado C. Trends and directions of global public health surveillance. Epidemiologic Reviews 2010;32(1):93–109. • Connell R. Gender, health and theory: conceptualizing the issue, in local and world perspective. Social Science & Medicine 2012;74(11):1675–83. • Blanc AK. 2001. The effect of power in sexual relationships on sexual and reproductive health: • an examination of the evidence. Studies in Family Planning, Volume 32, Issue 3, pages 189-213, September 2001 • Dudgeon MR, Inhorn MC. Men's influences on women's reproductive health: medical anthropological perspectives. Social Science & Medicine, Volume 59, Issue 7, October 2004, Pages 1379-1395 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |||||||||||
2) Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | |||||||||||
3) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | |||||||||||
4) Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | |||||||||||
5) Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | |||||||||||
6) Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | |||||||||||
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | |||||||||||
8) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | |||||||||||
9) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | |||||||||||
10) Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir | |||||||||||
11) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||||||||
12) Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
2) | Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | |
3) | Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | |
4) | Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | |
5) | Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | |
6) | Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | |
7) | Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | |
9) | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | |
10) | Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir | |
11) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |
12) | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sunum / Seminer | 1 | 24 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 48 | 48 |
Final | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 120 |