Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrenciyi, çocuklara ve ailelerine bakmak için kendilerine özgü klinik ve eğitsel yaklaşımlarını geliştirmelerini sağlayan uygun bilimsel bilgilere tanıtmaktır. Bu ders basitten karmaşık konulara geçmektedir; normal büyüme ve gelişme, sağlığın teşviki ve geliştirilmesi, hastalıkların ve kazaların önlenmesi ve daha sonra seçilen sağlık sorunlarına (kronik ve yaygın sağlık sorunları ve bulaşıcı hastalıklar) ilişkin kavramlardan yola çıkarak. Bu, hemşirelik süreci, gelişim teorileri, yeni eğilimler ve çocukların yönetimi ve bakımı konusundaki en son yaklaşımları kullanarak sağlanır. Bu ders, öğrencileri, bilgi sentezi, problem çözme teknikleri, eleştirel düşünme ve yetkili bakım sağlanmasında yaklaşılan aile merkezinden faydalanmaya teşvik etmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Dersi, çocuk, aile ve toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığın bozulduğu durumlarda bütüncül yaklaşımla çocuğun bakım gereksinimlerini karşılamaya yönelik bilgi ve uygulamaları kapsar. Çocuk sağlığı ve hastalıklarına ilişkin genel kavramlar, temel sağlık hizmetleri, yenidoğan, büyüme gelişme ve bozuklukları, beslenme ve bozuklukları, organ ve sistemlere ilişkin bozukluklar/hastalıklar ve hemşirelik bakımları konuları yer alır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dünyada ve Ülkemizde Çocuk Sağlığı Sorunları |
Törüner, K. E. & Büyükgönenç, L. (2011). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayınları, Ankara.
|
2) |
Sağlığı değerlendirilmesi, sürdürülmesi ve korunması |
Konuya ilişkin çalışma soruları |
3) |
Hastaneye Yatan Çocuk ve Ailesi, Kronik ve Yaşamı Tehdit Edici Hastalıklar
Pediatride Sıvı ve Elektrolit Dengesi
Pediatride İlaç Uygulamaları
|
Soru cevap |
4) |
Yenidoğan/ Yüksek Riskli Yenidoğan |
küçük sınav |
5) |
I. Ara sınav
Solunum Sistemi Sorunu Olan Çocuk ve ailesi hemşrielik yaklaşımı (Bronşit, bronşiolit, krup, pnömoni vd.)
|
- |
6) |
Konjenital Kalp Defektleri (ASD,VSD, PDA,TGA, Fallot tetralojisi vd.)
Çocuklarda Kalp Kateterizasyonu ve Hemşirelik Yaklaşımı
|
Çalışma soruları |
7) |
Kas İskelet Sistemi Sorunu Olan Çocuk ve Ailesi (DKÇ, Legg Calve Perthes, Clubfoot vd.) |
Çalışma soruları |
8) |
Endokrin Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Yaklaşımı |
küçük sınav |
9) |
Üriner Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Ailesi (Hipospadias, Epispadias, VUR, KBY vd.) |
Çalışma soruları |
10) |
II.Ara sınav
Gastrointestinal fonksiyonlarda değişim olan çocuk ve hemşirelik yaklaşımı
Beslenme Bozukluğu Olan Çocuk |
sınav |
11) |
Kan Hastalığı Olan Çocuk ve Ailesi
Onkolojik Sorunu Olan Çocuk ve Ailesi |
Soru-cevap
Beyin fırtınası |
12) |
Nörolojik Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Ailesi
Çocuklarda Sık Görülen Ruhsal Sorunlar
|
Soru-cevap |
13) |
Metabolik Hastalığı Olan Çocuk
Genetik Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Yaklaşım
|
Küçük sınav |
14) |
Seminer sunumu ve değerlendirmesi |
Sunum |
15) |
Final Sınavı |
sınav |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. |
|
2) |
Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. |
5 |
3) |
Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. |
|
4) |
Temel iletişim becerilerine sahip olur. |
|
5) |
Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. |
5 |
6) |
Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. |
|
7) |
Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. |
|
8) |
Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. |
|
9) |
Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. |
|
10) |
Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. |
2 |
11) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
|