Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM309 | ||||||||
Ders İsmi: | Evde Bakım Hemşireliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇİFTÇİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇİFTÇİ Dr.Öğr.Üyesi CEREN AYCANOĞLU Prof. Dr. BİRSEN YÜRÜGEN Doç. Dr. GÜLZADE UYSAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, evde bakım gereksinimi olan hastaya ve ailesine bütüncül bakım verebilme, evde bakım sürecinde hastanın sağlık durumunu tanılama, hemşirelik girişimlerini planlama, uygulama ve bakımın sonuçlarını değerlendirme, evde bakım hizmetlerini geliştirmek için araştırmalar yapabilme, hastane ve hastanın yaşadığı ortam ile koordinasyonu sağlama, evde bakım sağlayan sağlık ekibinin diğer üyeleri ile iletişim kurabilme yeterliliği kazandırmayı hedefler. |
Dersin İçeriği: | 1 Evde Bakım Hizmetlerinin Tanımı ve Gelişim Süreci 2 Evde Bakımın Gerekliliği ve Yararları 3 -Dünyada Evde Bakım Hizmetleri -Türkiye’de Evde Bakım Hizmetleri 4 Sağlık Mevzuatında Evde Bakım Hizmetleri 5 Evde Bakım Hizmetlerinin Organizasyonu ve Koordinasyonu 6 Evde Bakım Ekibi 7 Evde Bakım Hemşiresinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları 8 Evde Bakım ve Hemşirelik Hizmeti Alanları 9 Kronik Hastalıklarda Evde Bakım ve Hemşirelik Hizmetleri 10 Ara Sınav 11 Engelli Birey ve Evde Bakım Hizmetleri 12 -Yenidoğan ve Evde Bakım Hizmetleri 13 Evde Bakımda Teknoloji ve Ekipman Kullanımı 14 Evde Bakımda Hasta ve Ailesinin Eğitimi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Evde Bakım Hizmetlerinin Tanımı ve Gelişim Süreci | Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması, araç-gereç ve materyal hazırlaması. |
2) | Evde Bakımın Gerekliliği ve Yararları -Uygulama | Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması, araç-gereç ve materyal hazırlaması. |
3) | -Dünyada Evde Bakım Hizmetleri -Türkiye’de Evde Bakım Hizmetleri -Uygulama | -Dünyada Evde Bakım Hizmetleri -Türkiye’de Evde Bakım Hizmetleri -Uygulama Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması, araç-gereç ve materyal hazırlaması. |
4) | Sağlık Mevzuatında Evde Bakım Hizmetleri -Uygulama | Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması, araç-gereç ve materyal hazırlaması. |
5) | Evde Bakım Hizmetlerinin Organizasyonu ve Koordinasyonu -Uygulama | Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması, araç-gereç ve materyal hazırlaması. |
6) | Evde Bakım Ekibi -Uygulama | Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması, araç-gereç ve materyal hazırlaması. |
7) | Evde Bakım Hemşiresinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları -Uygulama | Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması, araç-gereç ve materyal hazırlaması. |
8) | Evde Bakım ve Hemşirelik Hizmeti Alanları -Uygulama | Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması, araç-gereç ve materyal hazırlaması. |
9) | Kronik Hastalıklarda Evde Bakım ve Hemşirelik Hizmetleri -Uygulama | Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması, araç-gereç ve materyal hazırlaması. |
10) | Engelli Birey ve Evde Bakım Hizmetleri -Uygulama | Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması, araç-gereç ve materyal hazırlaması. |
11) | -Yenidoğan ve Evde Bakım Hizmetleri -Yaşlı Birey ve Evde Bakım Hizmetleri -Yatağa Bağımlı Hastanın Evde Bakımı -Uygulama | Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması, araç-gereç ve materyal hazırlaması. |
12) | Evde Bakımda Teknoloji ve Ekipman Kullanımı -Uygulama | Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması, araç-gereç ve materyal hazırlaması. |
Ders Notları / Kitaplar: | • Fadıloğlu Ç., Ertem G., Aykar F. (Ed). Evde Sağlık ve Bakım. Göktuğ Basın Yayın ve Dağıtım, 2013 • Oğlak S. Evde Bakım Hizmetleri ve Bakım Sigortası. 2007 |
Diğer Kaynaklar: | • Fadıloğlu Ç., Ertem G., Aykar F. (Ed). Evde Sağlık ve Bakım. Göktuğ Basın Yayın ve Dağıtım, 2013 • Oğlak S. Evde Bakım Hizmetleri ve Bakım Sigortası. 2007 • Altındiş M. (Ed). Yaşlılarda Güncel Sağlık Sorunları ve Bakımı. İstanbul Tıp Kitabevi, 2013 • Angood PB. Telemedicine, the internet and world wide web: overwiew, current status and relevance to surgeons. World J Surg. 2001; 25:1449-57 • Robaldo A., Rousas N., Pane B., Spinella G., Palombo D. Telemedicine in vascular surgery: clinical experience in a single centre. J Telemed Telecare. 2010; 16: 374-377 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
6 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | ||||||||||
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | ||||||||||
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | ||||||||||
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur. | ||||||||||
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | ||||||||||
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | ||||||||||
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | ||||||||||
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | ||||||||||
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | ||||||||||
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | ||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | 2 |
2) | Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | 2 |
3) | Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | 2 |
4) | Temel iletişim becerilerine sahip olur. | 2 |
5) | Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | 1 |
6) | Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | 2 |
7) | Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | 2 |
8) | Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | 2 |
9) | Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | 3 |
10) | Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | 4 |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 3 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 4 | 4 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 114 |