Hemşirelik (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | HEM556 | ||||||||
Ders İsmi: | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği II | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜLZADE UYSAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. KERİME DERYA BEYDAĞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, kadın sağlığı ile ilgili güncel konular hakkında bilgi sahibi olmak, bu alandaki yenilerin farkında olmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı, kadın sağlığı ile ilgili güncel konular hakkında bilgi sahibi olmak, bu alandaki yenilerin farkında olmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Üreme siklus anomalileri, myoma uteri, endometriozis | |
2) | Gebelik ve Kanser | |
3) | Üreme organlarının yapı ve fonksiyon bozuklukları | |
4) | Gestasyonel diyabet, tanı ve tedavisi, güncel yaklaşımlar | |
5) | Pre-eklemsi, Eklemsi, HELLP Sendromu Tedavi ve Güncel Yaklaşımlar | |
6) | Jinekolojide Tanı Tedavi ve Bakım | |
7) | Üreme Sistemi Enfeksiyonları | |
8) | Normal Doğum - Sezeryan sonrası vajinal doğumda güncel yaklaşımlar | |
9) | Riskli doğumlar | |
10) | Jinekolojik kanserler, tedavi ve tanıda güncel yaklaşımlar | |
11) | Menapoz ve Hormon Replasman Tedavisi ile ilgili Çalışmalar, Yenilikler | |
12) | Cinsel Problemlerinin Çözümünde Plissit Modelin Etkinliği | |
13) | Dersin değerlendirmesi | |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Taşkın L . Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Genişletilmiş VI. Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2009. 2.Hemşirelere ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları, Kızılkaya Beji N (Ed). Nobel Tıp Kitapevleri İstanbul, 2015. 3. Ebelere Yönelik Kapsamlı Doğu , Demirgöz Bal M, Yılmaz Dereli S. (Ed).Akademisyen Kitapevi, İstanbul, 2017. 4.Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi . Coşkun A (Ed). İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul, 2008. 5. Ayhan A., Durukan T., Günalp S., Gürgan T., Önderoğlu L.S., Yaralı H., Yüce K.. Temel Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi. Güneş Tıp Kitabevi, 2008. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Taşkın L . Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Genişletilmiş VI. Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2009. 2.Hemşirelere ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları, Kızılkaya Beji N (Ed). Nobel Tıp Kitapevleri İstanbul, 2015. 3. Ebelere Yönelik Kapsamlı Doğu , Demirgöz Bal M, Yılmaz Dereli S. (Ed).Akademisyen Kitapevi, İstanbul, 2017. 4.Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi . Coşkun A (Ed). İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul, 2008. 5. Ayhan A., Durukan T., Günalp S., Gürgan T., Önderoğlu L.S., Yaralı H., Yüce K.. Temel Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi. Güneş Tıp Kitabevi, 2008. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Hemşirelik lisans düzeyi yeterliklerine sahip aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde bilgilerini geliştirebilme ve derinleştirebilmek | ||||||
2) İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmek | ||||||
3) Sağlık alanında sorunların tanımlanmasına ve çözümüne yönelik planlanmış bir bilimsel araştırmayı yürütebilmek | ||||||
4) Sosyolojik bakış açısı ile toplumsal olayları eleştirel olarak inceleyebilmek, geliştirebilme, kaynakları harekete geçirebilme, sektörlerarası işbirliği yapabilmek | ||||||
6) Atravmatik bakım, bütüncül bakım, aile merkezli bakım ve çocuğun bireyselliğini göz önüne alarak yasal ve etik ilkeler doğrultusunda primer, sekonder ve tersiyer düzeyde bakım verebilme becerisini göstermek | ||||||
7) İç hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleme ve bu değerleri öğretme | ||||||
8) Alanı ile ilgili bir sağlık sorununa çözüm bulabilme, hasta bakımı planlayabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik lisans düzeyi yeterliklerine sahip aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde bilgilerini geliştirebilme ve derinleştirebilmek | |
2) | İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmek | |
3) | Sağlık alanında sorunların tanımlanmasına ve çözümüne yönelik planlanmış bir bilimsel araştırmayı yürütebilmek | |
4) | Sosyolojik bakış açısı ile toplumsal olayları eleştirel olarak inceleyebilmek, geliştirebilme, kaynakları harekete geçirebilme, sektörlerarası işbirliği yapabilmek | |
6) | Atravmatik bakım, bütüncül bakım, aile merkezli bakım ve çocuğun bireyselliğini göz önüne alarak yasal ve etik ilkeler doğrultusunda primer, sekonder ve tersiyer düzeyde bakım verebilme becerisini göstermek | |
7) | İç hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleme ve bu değerleri öğretme | |
8) | Alanı ile ilgili bir sağlık sorununa çözüm bulabilme, hasta bakımı planlayabilme. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum | |
Raporlama | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 14 | 3 | 42 |
Rapor Teslimi | 14 | 3 | 42 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 246 |