İlk ve Acil Yardım (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | IAY101 | ||||||||
Ders İsmi: | Acil Bakım I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ÖZLEM KARATANA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör.Dr. RAİFE AŞIK Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇİFTÇİ Öğr.Gör. OKTAY MERT 0 0 |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | The aim of this course; Lecture provides general information about paramedic and the concept of emergency care and apply the right medicine to the sick/ injured. Moreover, this Lecture aims to learn the basic concepts of health practices, vital signs emergency patients evaluated and made the first of interventions intended to gain competencies in practice and emergency care. |
Dersin İçeriği: | • To define the concept of emergency care • To recognize and identify vital signs of sick or injured person • To identify sterilization and disinfection of medical instruments • To recognize and identify provide basic life support • To identify keeping the airway open |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Introduce the course to the students | . |
2) | • Definition of asepsis and antisepsis • Identify disinfection and sterilization • Describe the chain of infection • Describe and recognize the infection risk in ambulance and emergency services | SUNUM |
3) | • Definition of asepsis and antisepsis • Identify disinfection and sterilization • Describe the chain of infection • Describe and recognize the infection risk in ambulance and emergency services | SUNUM |
4) | • Describe vital sign and measuring vital signs • Identify vital sign • Explain how the vital signs measures | SUNUM |
5) | • Describe vital sign and measuring vital signs • Identify vital sign- body temperature • Explain how the vital signs measures | SUNUM |
6) | • Describe vital sign and measuring vital signs • Identify vital sign- pulse • Explain how the vital signs measures | SUNUM |
7) | • Describe vital sign and measuring vital signs • Identify vital sign- Respiratory rate • Explain how the vital signs measures | SUNUM |
8) | • Evaluate student via midterm exam | SINAV |
9) | • Describe vital sign and measuring vital signs • Identify vital sign- Blood Pressure • Explain how the vital signs measures | SUNUM |
10) | • Describe pharmaceutical applications • Identify injection applications • Identify intravenous injection applications • Explain how the injection applications | SUNUM |
11) | • Describe pharmaceutical applications • Identify injection applications • Identify intravenous injection applications • Explain how the injection applications | SUNUM |
12) | • Describe pharmaceutical applications • Identify injection applications • Identify intravenous injection applications • Explain how the injection applications | SUNUM |
13) | • Describe pharmaceutical applications • Identify injection applications • Identify intravenous injection applications • Explain how the injection applications | SUNUM |
14) | • Describe pharmaceutical applications • Identify injection applications • Identify intravenous injection applications • Explain how the injection applications | SUNUM |
15) | • Evaluate student via final exam | SINAV |
Ders Notları / Kitaplar: | Tintinali’s Emergency Medicine Manuel. ©2013 | Güneş Tıp Kitabevleri | Published:2013 ISBN:978-975-277-455-1 |
Diğer Kaynaklar: | İLK VE ACİL YARDIM TEKNİKERLİĞİ- PARAMEDİK- ÖZEL, öZEL VE öZCAN, 2016 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||||
2) Alanında edindiği temel düzeyde teorik ve pratik bilgileri yükseköğretim seviyesinin aynı alanında veya aynı düzeyde bir alanda kullanma becerisini kazanma. | ||||||||
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||||
4) Alanındaki edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilir ve cevaplayabilir | ||||||||
5) Alanıyla ilgili verilerin sonuçlarının toplanması, uygulanması ve serbest bırakılması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. | ||||||||
6) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||||
7) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||||
8) Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yapmak. | ||||||||
9) Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alın |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 4 |
2) | Alanında edindiği temel düzeyde teorik ve pratik bilgileri yükseköğretim seviyesinin aynı alanında veya aynı düzeyde bir alanda kullanma becerisini kazanma. | 4 |
3) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | 4 |
4) | Alanındaki edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilir ve cevaplayabilir | 4 |
5) | Alanıyla ilgili verilerin sonuçlarının toplanması, uygulanması ve serbest bırakılması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. | 4 |
6) | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | 4 |
7) | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 4 |
8) | Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yapmak. | 4 |
9) | Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alın | 4 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Örnek olay çalışması | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 4 | % 5 |
Kurul-Committee | 4 | % 5 |
Uygulama | 10 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 10 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |