Adalet (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MADL211 | ||||||||
Ders İsmi: | Ceza Hukuku | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ALPER ÇELİKEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. AYNUR TUNCEL YAZGAN Öğr.Gör. SELİN NAKIPOĞLU AKIN Öğr.Gör. ALPER ÇELİKEL Dr.Öğr.Üyesi ÖZGE DİDEM BOULANGER Prof. Dr. SERAP KESKİN KİZİROĞLU Öğr.Gör. ZEYNEP OBEN ÖZAKMAN ERASLAN Öğr.Gör. SİNEM KARASU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı suç ve ceza kavramlarının meşruiyet zemini, temellendirilmesi,tarihi süreçteki yaklaşımlar özetle,ceza hukukunun uygulama alanı ve ilkeleri, suç teorisi ve suçun unsurları,suçun özel görünüş şekilleri ve cezaların şahsileştirilmesi gibi konuları özet şekilde öğrenciye aktarmak, öğrencinin bu konularda bilgi sahibi olmasını sağlamak |
Dersin İçeriği: | Ceza Hukuku Kavramı ve Görevi, Ceza ve Güvenlik Tedbirlerinin Amacı , Suç Politikasının Temel İlkeleri, Ceza Hukukunun Kaynakları ve Türk Ceza Hukuku Reformu, Ceza Kanunun Güvence Fonksiyonu, Suç Öğretisi, Suçun Yapısal Unsurları Maddi Unsurlar, Suçun Yapısal Unsurları Manevi Unsurlar, Suçun Yapısal Unsurları Hukuku Aykırılık Unsuru, Hukuka Uygunluk Nedenleri, Kusurluluğu Kaldıran veya Etkileyen Nedenler, Fail, Mağdur, Suçtan Zarar Gören |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Ceza Hukukuna Giriş ve Ceza Kanunu | |
2) | • Ceza hukukunda kaynaklar ve yorum | ders notları |
3) | • Suçun İşlendiği Yer | ders notları |
4) | • Ceza kanunlarının uygulanması esasları | ders notları |
5) | • Suç genel teorisi | ders notları |
6) | • Suçun Maddi Unsuru | ders notları |
7) | Ara sınav | ders notları |
8) | • Suçun Hukuka Aykırılık Unsuru | ders notları |
9) | • Suçun Manevi Unsuru | ders notları |
10) | • Taksir, kusur yeteneği | ders notları |
11) | • Kusurluluğu etkileyen haller | ders notları |
12) | • Suçun Özel Beliriş Biçimlerine Giriş ve Suça Teşebbüs | ders notları |
13) | • Suça İştirak | ders notları |
14) | • Suçların içtimaı | ders notları |
15) | genel tekrar | ders notları |
16) | Final sınavı | ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Okuma materyali, ödev fotokopileri ile birlikte haftalık olarak verilecektir. Reading material will be given on weekly basis together with the assignment sheets |
Diğer Kaynaklar: | Türk Ceza Hukukuna Giriş Centel, Nur / Zafer, Hamide, Yenerer Çakmut, Özlem ©2014 | Beta | Yayın Tarihi: 2014 | Eylül ISBN: 9786053331605 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme yeteneğine sahip olması | ||||||||||||||
2) Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme yeteneğine sahip olması | ||||||||||||||
3) Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneğini haiz olması | ||||||||||||||
4) Yabancı dil olarak İngilizce’de temel bilgi düzeyini haiz olması, | ||||||||||||||
5) Hukuk dili ve adli yazışma tekniği konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | ||||||||||||||
6) Etkin bir biçimde klavye kullanabilme becerisine sahip olması, | ||||||||||||||
7) Genel hukuk ilkelerine ve hukuk kavramlarına hâkim olması, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme yeteneğini haiz olması | ||||||||||||||
8) Özel hukuk şahısları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması | ||||||||||||||
9) Dava açma ve dava takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | ||||||||||||||
10) İflas ve icra takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | ||||||||||||||
11) Devletin yapısı, devleti oluşturan organları, bu organların görev ve fonksiyonları, temel hak ve özgürlükler rejimi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | ||||||||||||||
12) Devlet-birey arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması | ||||||||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması | ||||||||||||||
14) Hukuku ilgilendiren mali, ekonomik ve finansal konularda, hukuksal bilişim sistemleri ve teknolojileri konularında, özellikle meclis oturumlarında, mahkeme duruşmalarında ve iş görüşmelerinde yaygın kullanılan bir yöntem olan stenografi konusunda, muhasebe ve bilgisayar alanında çalışma hayatında başarılı olabilecekleri düzeyde bilgi sahibi olması. | ||||||||||||||
15) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme yeteneğine sahip olması | 1 |
2) | Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme yeteneğine sahip olması | 2 |
3) | Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneğini haiz olması | |
4) | Yabancı dil olarak İngilizce’de temel bilgi düzeyini haiz olması, | |
5) | Hukuk dili ve adli yazışma tekniği konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | |
6) | Etkin bir biçimde klavye kullanabilme becerisine sahip olması, | |
7) | Genel hukuk ilkelerine ve hukuk kavramlarına hâkim olması, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme yeteneğini haiz olması | 5 |
8) | Özel hukuk şahısları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması | 4 |
9) | Dava açma ve dava takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | |
10) | İflas ve icra takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | |
11) | Devletin yapısı, devleti oluşturan organları, bu organların görev ve fonksiyonları, temel hak ve özgürlükler rejimi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | |
12) | Devlet-birey arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması | |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması | |
14) | Hukuku ilgilendiren mali, ekonomik ve finansal konularda, hukuksal bilişim sistemleri ve teknolojileri konularında, özellikle meclis oturumlarında, mahkeme duruşmalarında ve iş görüşmelerinde yaygın kullanılan bir yöntem olan stenografi konusunda, muhasebe ve bilgisayar alanında çalışma hayatında başarılı olabilecekleri düzeyde bilgi sahibi olması. | |
15) | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü | 89 |