Enerji Sistemleri Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ME307 | ||||||||
Ders İsmi: | Fluid Mechanics I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ALPER TEZCAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER Doç. Dr. MEHMET TURGAY PAMUK Prof. Dr. ATIL BULU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Aşağıdaki konularda ayrıntılı bilgi ve deneyim kazanmak: • farklı akışkanlar ve akışlar için temel akışkan özellikleri • hem statik hem de akan sıvılara daldırılmış nesneler üzerindeki kuvvetler • hem statik hem de akan sıvılardaki basınçlar ve farklı akışlarla ilişkili hızlar • karmaşık momentum dengesi problemlerindeki kuvvetler • kanallar ve borulardaki farklı akış ağlarıyla ilişkili enerji kaybı ve akış hızları • deneylerin tasarımı ve pratik mühendislik çalışmaları için önemli olan boyutsuz sayılar • hem türbülanslı hem de laminer bir sınır tabakasının özellikleri • nehirlerdeki ve kanallardaki akışlar için su derinliği değişimi |
Dersin İçeriği: | Hidrostatik, akış kinematiği, süreklilik denklemi, Euler ve Bernoulli denklemleri, viskoz akış denklemleri, kanallarda ve borulama sistemlerinde basınç kaybı, momentum teoremleri, boyut analizi ve benzeri, potansiyel akış, dolaşım ve vortisite. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Akışkanlar Mekaniği Müfredatını Belirleyin | |
2) | Akışkanlar mekaniğinin kapsamını, temel denklemlerini, sistem ve kontrol hacmini, boyutları ve birimleri tanımlayabilir. | |
3) | Akışkan Sürekliliği, Hız ve Gerilme Sahası Olarak Belirlenmesi, Problem Çözme Teknikleri, Vektör İlavesi ve Ürünü | |
4) | Viskozitenin önemini, akışkan hareketlerin sınıflandırılmasını, akış türlerini, diferansiyel denklemleri tanımlayabilir. | |
5) | Akışkan statiğinin temel denklemlerini, kuvvetleri, basınç bilgisini, integrali tanımlayabilir | |
6) | Hidrolik Sistemlerin Tanımlanması, Su Altındaki Yüzeylerde Hidrostatik Kuvvetin Tanımlanması | |
7) | Batık Yüzeylerde Hidrostatik Gücü Belirle, Yüzdürme ve Kararlılığı Tanımla | |
8) | Sistem Temel Kanunlarını, Kütlenin Korunumu, Sistem Türevlerinin İlişkisini Tanıyın | |
9) | Ara sınav vasıtasıyla öğrencileri değerlendirmek | |
10) | Atalet Kontrol Hacmi İçin Momentum Denklemini, Rectilinear Hızlanma ile Kontrol Hacmi İçin Momentum Denklemi, Açısal Momentum Prensibi, Termodinamiğin Birinci ve İkinci Kanunu, Termin Projesi Sunumlarını Belirleyin | |
11) | Farklı Koordinat Sistemlerinde Sıvı Hareketinin Diferansiyel Analizini Belirlemek, Kinematik | |
12) | Sıvı Hareketinin Diferansiyel Analizini, Momentum Denklemini Belirleyin | |
13) | Sıkıştırılamaz İnvisiv Akışı, Euler Denklemi, Bernoulli Denklemi, Dönem Ödevlerini Belirleyin | |
14) | Termodinamik ve Bernoulli, Kararsız Bernoulli Denklemi, Akım ve Potansiyel Fonksiyonunun İlişkisini Belirleyebilme | |
15) | Öğrencileri final sınavı ile değerlendirmek |
Ders Notları / Kitaplar: | R.W. Fox, A.T. McDonald, “Introduction to Fluid Mechanics”, John Wiley Specific handouts |
Diğer Kaynaklar: | Y. A. Çengel, J. M. Cimbala, “Fluid Mechanics, Fundamentals and Applications”, McGraw-Hill Science/Engineering/Math, 2004) F.M. White, “Fluid Mechanics”, 4th Ed., McGraw-Hill Higher Education, 1998 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Kapatılan Bölüm |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kapatılan Bölüm |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 9 | % 0 |
Ödev | 4 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 147 |