İş Sağlığı ve Güvenliği | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MIKA221 | ||||||||
Ders İsmi: | Etkili İletişim Teknikleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi EKİN AKDENİZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi DİLEK YALÇIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, iç, dış, birincil, ikincil, formal, informal bilgiyi tanımlamak, takım çalışanlarını, müşterileri ve diğer paydaşları ele almak, açık ve gizli bilgiyi, karar alma ve karar verme sürecini açıklamak olarak tanımlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı, iç, dış, birincil, ikincil, formal, informal bilgiyi tanımlamak, takım çalışanlarını, müşterileri ve diğer paydaşları ele almak, açık ve gizli bilgiyi, karar alma ve karar verme sürecini açıklamak olarak tanımlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | GİRİŞ | DERS NOTLARI |
2) | • Sürdürülebilir Rekabet Avantajı Olarak Bilgiyi Anlamak • Porter’ın Değer Zinciri’nde Bilgiyi Kullanmak | ders notları |
3) | iletişim tanımı | ders notları |
4) | iletişim türleri-1 | ders notları |
5) | iletişim türleri-2 | ders notları |
6) | iletişim türleri-3 | ders notları |
7) | iletişim türleri-4 | ders notları |
8) | vize | ders notları |
9) | veri | ders notları |
10) | enformasyon | ders notları |
11) | bilgi | ders notları |
12) | etkili iletişim-1 | ders notları |
13) | etkili iletişim-2 | ders notları |
14) | tekrar | ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Eğitmen notları |
Diğer Kaynaklar: | Eğitmen notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir | ||||||||
2) İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama | ||||||||
3) Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), | ||||||||
4) Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, | ||||||||
5) Çevreye yönelik değerlendirme yapma, | ||||||||
6) İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, | ||||||||
7) İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, | ||||||||
8) Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, | ||||||||
9) İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir | |
2) | İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama | |
3) | Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), | |
4) | Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, | |
5) | Çevreye yönelik değerlendirme yapma, | |
6) | İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, | |
7) | İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, | |
8) | Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, | |
9) | İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme |
Anlatım |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 50 |