Adalet | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MING152 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel İngilizce II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ZEYNEP GÜLER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. CEM AKSİNER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin temel İngilizce yetilerini geliştirmek |
Dersin İçeriği: | Bu ders MING151 dersinin devamı niteliğindedir ve yine internet üzerinden verilmektedir. Devam dersi olarak planlandığından, öğrencilerin dört temel alandaki mevcut dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler yeni dilbilgisi konuları öğrenmeye devam ederken, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini zenginleştireceklerdir. Bu dersin sonunda öğrenciler, yön tarif edebilecek, insanları ve resimleri tasvir edebilecek, karşılaştırmalar yapabilecek, şimdiki ve gelecek zaman hakkında konuşabilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction | |
2) | "Seasons / Weather/ Sports and exercise with 'play', 'do' and 'go'" | Textbook |
3) | "Common responses to good and bad news" | Textbook |
4) | "Clothing and accessories / jewelry / colors / shopping expressions" | Textbook |
5) | "time to think' expressions / 'Conversation sounds'" | Textbook |
6) | "Sightseeing activities / Countries/ Regions" | Textbook |
7) | "Languages/ Nationalities" | Textbook |
8) | Midterm | |
9) | "Simple past irregular verbs / Time expressions for the past" | Textbook |
10) | "Simple past statements, yes-no questions, and short answers Respond with expressions like Good luck, You poor thing, etc. Listen to people talk about their week and respond " | Textbook |
11) | "Adjectives to describe feelings" | Textbook |
12) | "Expressions with go and get " | Textbook |
13) | "Foods and food groups /Expressions for eating habits" | Textbook |
14) | "Adjectives to describe restaurants" | Textbook |
15) | Revision | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Touchstone 1 |
Diğer Kaynaklar: | Online materials and worksheets |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme yeteneğine sahip olması | ||||||||||||||
2) Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme yeteneğine sahip olması | ||||||||||||||
3) Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneğini haiz olması | ||||||||||||||
4) Yabancı dil olarak İngilizce’de temel bilgi düzeyini haiz olması, | ||||||||||||||
5) Hukuk dili ve adli yazışma tekniği konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | ||||||||||||||
6) Etkin bir biçimde klavye kullanabilme becerisine sahip olması, | ||||||||||||||
7) Genel hukuk ilkelerine ve hukuk kavramlarına hâkim olması, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme yeteneğini haiz olması | ||||||||||||||
8) Özel hukuk şahısları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması | ||||||||||||||
9) Dava açma ve dava takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | ||||||||||||||
10) İflas ve icra takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | ||||||||||||||
11) Devletin yapısı, devleti oluşturan organları, bu organların görev ve fonksiyonları, temel hak ve özgürlükler rejimi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | ||||||||||||||
12) Devlet-birey arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması | ||||||||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması | ||||||||||||||
14) Hukuku ilgilendiren mali, ekonomik ve finansal konularda, hukuksal bilişim sistemleri ve teknolojileri konularında, özellikle meclis oturumlarında, mahkeme duruşmalarında ve iş görüşmelerinde yaygın kullanılan bir yöntem olan stenografi konusunda, muhasebe ve bilgisayar alanında çalışma hayatında başarılı olabilecekleri düzeyde bilgi sahibi olması. | ||||||||||||||
15) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme yeteneğine sahip olması | |
2) | Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme yeteneğine sahip olması | |
3) | Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneğini haiz olması | |
4) | Yabancı dil olarak İngilizce’de temel bilgi düzeyini haiz olması, | 5 |
5) | Hukuk dili ve adli yazışma tekniği konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | |
6) | Etkin bir biçimde klavye kullanabilme becerisine sahip olması, | |
7) | Genel hukuk ilkelerine ve hukuk kavramlarına hâkim olması, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme yeteneğini haiz olması | |
8) | Özel hukuk şahısları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması | |
9) | Dava açma ve dava takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | |
10) | İflas ve icra takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | |
11) | Devletin yapısı, devleti oluşturan organları, bu organların görev ve fonksiyonları, temel hak ve özgürlükler rejimi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | |
12) | Devlet-birey arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması | |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması | |
14) | Hukuku ilgilendiren mali, ekonomik ve finansal konularda, hukuksal bilişim sistemleri ve teknolojileri konularında, özellikle meclis oturumlarında, mahkeme duruşmalarında ve iş görüşmelerinde yaygın kullanılan bir yöntem olan stenografi konusunda, muhasebe ve bilgisayar alanında çalışma hayatında başarılı olabilecekleri düzeyde bilgi sahibi olması. | |
15) | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 14 | 84 |
Ödevler | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 118 |