Bilgisayar Programcılığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MMEK111 | ||||||||
Ders İsmi: | Sensörler ve Algılayıcılar | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi TANER KARASOY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ÖZLEM ULUĞBEY Öğr.Gör. TARIK ASLAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | * Sensör ve algılayıcıları yapılarını kavramak ve sınıflandırmak. * Sensör ve algılayıcıları, ilgili devrelerde kullanabilmek,bilgi ve becerilerini kazanmak. |
Dersin İçeriği: | 1 Veri toplama 2 Fiziksel Etkileri - Büyüklükleri Tanıma 3 Sensör Özellikleri 4 Algılamanın Fiziksel Temelleri 5 Sensörlerin elektronik devreleri 6 Hareket ve varlık sensörleri 7 Mesafe, seviye, konum sensörleri 8 Hız ve ivme sensörleri, 9 Güç, basınç sensörleri 10 Akış sensörleri 11 Akustik sensöreri 12 Işık detektörleri 13 Isı,nem sensörleri 14 Kimyasal sensörler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Dersin tanıtılması ve dersle ilgili kurallarla ilgili bilgi verilmesi • Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi • Ölçme ve değerlendirmenin nasıl yapılacağının belirtilmesi | |
2) | Fiziksel Etkileri - Büyüklükleri Tanıma | |
3) | Sensör Özellikleri | |
4) | Algılamanın Fiziksel Temelleri | |
5) | Sensörlerin elektronik devreleri | |
6) | Hareket ve varlık sensörleri | |
7) | Mesafe, seviye, konum sensörleri | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Hız ve ivme sensörleri | |
10) | Güç, basınç sensörleri | |
11) | Akış sensörleri | |
12) | * Akustik sensöreri * Işık detektörleri | |
13) | Isı,nem sensörleri | |
14) | Kimyasal sensörler | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Algılayıcılar ve Dönüştürücüler, Osman Gürdal, Seçkin Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | Algılayıcılar ve Dönüştürücüler, Osman Gürdal, Seçkin Yayıncılık |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||
2) Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular. | |||||||
3) Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır. | |||||||
4) Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir. | |||||||
5) Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | |||||||
8) Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular. | |
3) | Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır. | |
4) | Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir. | |
5) | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
6) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | |
8) | Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. |
Anlatım | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |