Mimari Restorasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MMRS109 | ||||||||
Ders İsmi: | Geleneksel Yapı Elemanları ve Malzemesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ARZU KURUN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ARZU KURUN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere geleneksel yapı sistemleri, elemanları ve malzemelerine giriş bilgisi vermeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Geleneksel mimariyi kavramsal olarak da tanımlayan bu ders kapsamda üç temel sorun Anadolu'dan çeşitli örneklerle analiz edilecektir. Bu sorunlar; geleneksel yapı tipleri ve elemanlarının neler olduğu, geleneksel yapı inşasında ahşabın, taşın ve toprağın nasıl kullanıldığı, bu malzemelerdeki ana deformasyon türleri ve nedenleridir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği, işlenişi ve yararlanılacak kaynakların tanıtılması ve haftalık programın verilmesi | yok |
2) | Geleneksel mimari kavramı ve kültürel ve coğrafi bileşenlerinin tanıtılması | Verilen ders notu çıktısı |
3) | Geleneksel yapılarda taşıyıcı elemanların tanımlanması ve sınıflandırılması | Verilen ders notu çıktısı |
4) | Geleneksel mimaride yığma ve karkas yapım sistemlerinin tanıtılması | Verilen ders notu çıktısı |
5) | Taş esaslı malzemelerin genel özellikleri ve geleneksel yapıda kullanım alanlarının tanıtılması | Verilen ders notu çıktısı |
6) | Ahşap esaslı malzemelerin genel özellikleri ve geleneksel yapıda kullanım alanlarının tanıtılması | Verilen ders notu çıktısı |
7) | Toprak esaslı malzemelerin genel özellikleri ve geleneksel yapıda kullanım alanlarının tanıtılması | Verilen ders notu çıktısı |
8) | Ara sınav | yok |
9) | Cam esaslı malzemelerin genel özellikleri ve geleneksel yapıda kullanım alanlarının tanıtılması | Verilen ders notu çıktısı |
10) | Metal esaslı malzemelerin genel özellikleri ve geleneksel yapıda kullanım alanlarının tanıtılması | Verilen ders notu çıktısı |
11) | Karadeniz Bölgesinde oluşmuş yöresel sivil mimari örneklerinin yapı elemanları, ayırt edici sistemsel farklılıklar ve malzeme türlerine göre tanımlanması | Verilen ders notu çıktısı |
12) | Doğu Anadolu Bölgesinde oluşmuş yöresel sivil mimari örneklerinin yapı elemanları, ayırt edici sistemsel farklılıklar ve malzeme türlerine göre tanımlanması | Verilen ders notu çıktısı |
13) | Orta Anadolu Bölgesinde oluşmuş yöresel sivil mimari örneklerinin yapı elemanları, ayırt edici sistemsel farklılıklar ve malzeme türlerine göre tanımlanması | Verilen ders notu çıktısı |
14) | Batı Anadolu Bölgesinde oluşmuş yöresel sivil mimari örneklerinin yapı elemanları, ayırt edici sistemsel farklılıklar ve malzeme türlerine göre tanımlanması | Verilen ders notu çıktısı |
15) | Final sınavı | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Tayla, Hüsrev. 2007. Geleneksel Türk Mimarisinde Yapı Sistem ve Elemanları. TAÇ Vakfı Yayınları. İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | Ahunbay, Zeynep. 2016. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon. YEM Yayın. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | ||||||
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | ||||||
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | ||||||
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | ||||||
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | ||||||
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | 5 |
2) | Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | 5 |
3) | Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | 5 |
4) | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | 5 |
5) | Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | 4 |
6) | Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. | 4 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Teknik gezi | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem | |
Sunum | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Uygulama | 7 | 7 |
Derse Özgü Staj | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Ödevler | 8 | 22 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 170 |