Dersin Amacı: |
Öğrencilerimizin, çeşitli malzemeler ve dikiş teknikleri kullanarak tekstil dokusu oluşturma becerilerini geliştirmek amacıyla donanımlı Giysi Atölyesi ve teknik ekibi destekli uygulanan son derece yaratıcı bir derstir.
Öğrencilerimiz, estetik ilkelerini uygulayarak üç boyutlu düşünebilir, sanatsal ifade tarzlarını keşfederek plastik sanatlar ile tekstil arasındaki ilişkiyi kurgulayabilirler. Tasarımlarını giysi kullanımı ve tüketilebilir olabilmeye yönelik geliştirerek teknik ekiplerle etkin iletişim kurabilirler. Moda figürü çizim tekniklerini uygulayabilir, modanın tekstil sektörüyle ilgili disiplinler arası ilişkisini kavrayabilir, yaşam boyu araştırmanın önemini kavrayabilir
|
Dersin İçeriği: |
Öğrencilerimizin, çeşitli malzemeler ve dikiş teknikleri kullanarak tekstil dokusu oluşturma becerilerini geliştirmek amacıyla donanımlı Giysi Atölyesi ve teknik ekibi destekli uygulanan son derece yaratıcı bir derstir.
Öğrencilerimiz, estetik ilkelerini uygulayarak üç boyutlu düşünebilir, sanatsal ifade tarzlarını keşfederek plastik sanatlar ile tekstil arasındaki ilişkiyi kurgulayabilirler. Tasarımlarını giysi kullanımı ve tüketilebilir olabilmeye yönelik geliştirerek teknik ekiplerle etkin iletişim kurabilirler. Moda figürü çizim tekniklerini uygulayabilir, modanın tekstil sektörüyle ilgili disiplinler arası ilişkisini kavrayabilir, yaşam boyu araştırmanın önemini kavrayabilir
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sanatsal Tekstiller dersinin öğrenciye tanıtılması. |
- |
2) |
• Sanatsal Tekstil nedir? tanımlanması.
• Sanatsal Tekstil tarihine bakış örneklerle anlatılması. |
- |
3) |
• Tekstil kullanmadan değişik birimlerle farklı yüzey oluşturulması
• Nesne seçiminde yöntem ve araştırmaların tartışılması |
- |
4) |
• Sanatsal Tekstil’de yeni fikirler geliştirilmesi.
• Görsel ve malzeme ile ilişki kurularak teknik çözümlerin araştırılması.
• Görsellerin soyut kavramlarla buluşarak farklı anlatımların araştırılması. |
- |
5) |
• Seçilen nesnenin bütünü ve detaylarından farklı en az 15 adet görsel hazırlanması
• Eskizlerin çizilmesi. |
- |
6) |
•Seçilen nesnenin geometrik bir eleman eşliğinde hacim araştırmasının yapılması
•Seçilen nesnenin geometrik bir eleman eşliğinde hacim araştırmasının yapılması
|
- |
7) |
•Seçilen nesnenin geometrik bir eleman eşliğinde hacim araştırmasının yapılması
•Seçilen nesnenin strüktür araştırılması yapılarak yüzeysel oluşumların elde edilmesi
|
- |
8) |
Vize Sunumu |
- |
9) |
•Seçilen nesnenin strüktür araştırılması yapılarak yüzeysel oluşumların elde edilmesi |
- |
10) |
•Oluşturulan yüzeyin tekstil ortamına uyarlanması.
•Seçilen nesnenin geometrik bir eleman eşliğinde hacim araştırmasının yapılması.
|
- |
11) |
•Oluşturulan yüzeyin tekstil ortamına uyarlanması.
•Seçilen nesnenin geometrik bir eleman eşliğinde hacim araştırmasının yapılması.
|
- |
12) |
•Oluşturulan yüzeyin tekstil ortamına uyarlanması.
•Seçilen nesnenin geometrik bir eleman eşliğinde hacim araştırmasının yapılması.
|
- |
13) |
•Oluşturulan yüzeyin tekstil ortamına uyarlanması.
•Seçilen nesnenin geometrik bir eleman eşliğinde hacim araştırmasının yapılması.
|
- |
14) |
Final Sunumu için sergileme hazırlıklarının yapılması |
- |
15) |
Final Sunumu için sergileme hazırlıklarının yapılması |
- |
16) |
Final Sunumu |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. |
|
2) |
Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. |
4 |
3) |
Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. |
3 |
4) |
Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. |
3 |
5) |
Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. |
|
6) |
Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
4 |